  • 1. Data: 2002-06-03 07:45:43
    Temat: Automatyczne platnosci
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Co myslicie o automatycznych platnosciach, przelewach z konta
    z tytulu faktury za komorke, prad, gaz itp

    Zaleta oczywista - wygoda.
    A Wady? Jakie sa tego wady w praktyce?

    Jak zabezpieczyc sie przed wystawieniem faktrury
    na kwote 'ksiezycowa'?
    Na kwitach do upowaznienia firmy do ociazenia
    konta kwota faktury, brakuje limitu maksymalnej
    kwoty faktury.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 2. Data: 2002-06-03 07:55:48
    Temat: Re: Automatyczne platnosci
    Od: "kurson" <k...@p...onet.pl>

    > A Wady? Jakie sa tego wady w praktyce?

    Jak nie masz pokrycia na koncie w momencie zapłaty za fakturę naliczą Ci
    karę 15pln (tak jest np. z Polkomtelem) :-). Ja tam wolę wpisać sobie w
    system przelew z odroczoną płatnoscią......

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2002-06-03 07:58:48
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "kurson" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie masz pokrycia na koncie w momencie zapłaty za fakturę naliczą Ci
    > karę 15pln (tak jest np. z Polkomtelem) :-). Ja tam wolę wpisać sobie w
    > system przelew z odroczoną płatnoscią......

    Zalozmy ze mam kwote wystraczajace do pokrycia rachunku.
    jak zabezpieczyc sie przed kwotami z ksiezyca?

    A moze moje obawy sa nieuzasadnione?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 4. Data: 2002-06-03 08:22:22
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    > na kwote 'ksiezycowa'?
    > Na kwitach do upowaznienia firmy do ociazenia
    > konta kwota faktury, brakuje limitu maksymalnej

    W przypadku polecenia zapłaty masz prawo, bodajże w ciągu 30 dni od zapłaty,
    odwołać płatność.

    Rafał

  • 5. Data: 2002-06-03 08:33:47
    Od: "kurson" <k...@p...onet.pl>

    > Zalozmy ze mam kwote wystraczajace do pokrycia rachunku.
    > jak zabezpieczyc sie przed kwotami z ksiezyca?
    >
    > A moze moje obawy sa nieuzasadnione?

    Nie słyszałem o przypadku "ściągnięcia" innej kwoty niż ta, która figuruje
    na fakturze (jest to "zagwarantowane" w umowie, którą podpisujesz), ale czy
    ta jest prawidłowa......... to zależy...... i tu już osobiście doświadczyłem
    "rozjazdu" :)). Wtedy jednak po uwzględnieniu reklamacji różnica "wraca" na
    rachunek tą samą ścieżką

  • 6. Data: 2002-06-03 10:58:16
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

> [...]
    doświadczyłem
    > "rozjazdu" :)). Wtedy jednak po uwzględnieniu reklamacji różnica "wraca"

    Wlasnie o to mi chodzi: na fakturze jest kwota ksiezycowa.

    Jak sie przed tym zabezpieczyc?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 7. Data: 2002-06-03 11:00:09
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:adf8vc$had$1@news.onet.pl...

    > W przypadku polecenia zapłaty masz prawo, bodajże w ciągu 30 dni od
    zapłaty,
    > odwołać płatność.

    O, wlasnie. To mi sie podoba.
    Tylko ze na drukach ani slowa o tym.

    Czy pamietasz podstawe prawna tego?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 8. Data: 2002-06-03 11:14:45
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > zapłaty,

    za: http://www.ebanki.pl/zasoby/pz.html

    arametry polecenia zapłaty

    maksymalna kwota pojedynczego polecenia nie może przekraczać:
    1000 euro, gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna
    10.000 euro, gdy dłużnikiem jest podmiot gospodarczy
    dłużnik po otrzymaniu rachunku może wstrzymać realizację konkretnej
    płatności
    dłużnik może odwołać konkretną płatność w ciągu (od dnia obciążenia):
    30 dni kalendarzowych - jeśli jest osobą fizyczną
    5 dni roboczych - jeśli jest podmiotem gospodarczym
    polecenia zapłaty są przesyłane przez izbę elektroniczną ELIXIR

    Związek Banków Polskich, Zarządzenie Prezesa NBP w sprawie form i trybu
    przeprowadzania rozliczeń pieniężnych za pośrednictwem banków (z dnia 29
    maja 1998 r.)

    a o samym PZ

    http://www.ebanki.pl/artykuly/rachunki.html#pz

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-06-03 11:22:29
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Mon, 3 Jun 2002 13:14:45 +0200, "Jarosław Popiel"
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > dłużnik może odwołać konkretną płatność w ciągu (od dnia obciążenia):
    > 30 dni kalendarzowych - jeśli jest osobą fizyczną
    > 5 dni roboczych - jeśli jest podmiotem gospodarczym
    Co więcej kwota ta jest zwracana na konto natychmiast (tzn. w momencie
    kiedy złoży się dyspozycję cofniecia polecenia zapłaty w banku) i w
    dodatku z odsetkami (tak jakby cały czas leżała na koncie)

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 10. Data: 2002-06-04 07:55:17
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    > Wlasnie o to mi chodzi: na fakturze jest kwota ksiezycowa.
    >
    > Jak sie przed tym zabezpieczyc?

    A jak się zabezpieczałeś do tej pory? To rób tak nadal - nic się nie
    zmieni. PZ pozwala osobie fizycznej na reklamowanie płatności do 30 dni
    od jej realizacji, jeśli uzna, że kwota faktury jest błędna. To w pewnym
    stopniu korzystniejsze rozwiązanie niż przelew: i w jednym (PZ), i w
    drugim (przelew) przypadku powinieneś kontrolować przysyłane Ci faktury.
    Jeśli jednak zlecisz przelew za fakturę z Twoim zdaniem źle naliczoną
    kwotą - w czym zorientujesz się po fakcie - i przelew zostanie
    zrealizowany, to musisz reklamować fakturę u wystawcy, zaś jeśli opłata
    zostanie pobrana w trybie PZ, to do 30 dni masz możliwość wycofania
    zgody na tę płatność, a wtedy w interesie wierzyciela jest jak
    najszybsze udowodnienie, że faktura została prawidłowo naliczona lub
    skorygowanie jej.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl