  • 31. Data: 2004-06-27 18:57:50
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > 1) jaki wpływ mieć będzie realizacja tego progarmu na giełdę i na kurs
    > polskiego złotego (chodzi o 4-letnią kadencje sejmu RP)

    Zloty raczej powinien sie umacniac wraz ze zblizaniem sie momentu
    zastapienia go przez Euro. Gdyby jednak nagle zadecydowano za odstapieniem
    od Euro i pozostaniem przy Zlotym, to wtedy czekalby nas spory spadek
    wartosci Zlotego a co za tym idzie nawrot inflacji. Mam jednak nadzieje, ze
    taki scenariusz sie nie sprzwdzi. Jesli juz rezygnowac z Euro, to lepiej
    stopniowo do tego przyzwyczajac rynki finansowe. Kto zechce zamknac swoje
    inwestycje przed czasem rozpoczynane z mysla iz za pare lat Zloty zastapiony
    zostanie przez Euro), ten bedzie mial wiecej czasu by to spokojnie i bez
    paniki zrobic. Wtedy Zloty moglby sie oslabic tylko troszke. Najgorsze sa
    nagle nieoczekiwane decyzje. Wtedy inwestorzy dzialaja na zasadzie paniki,
    strachu i stadnie. A to mogloby doprowadzic do kryzysu walutowego wlacznie.

    Jesli chodzi o GPW. Tutaj nie chce sie wypowiadac wogole. Jeszcze troszke i
    na GPW beda handlowac ze soba tylko i wylacznie OFE. Inwestorzy
    indywiduwalni uciekaja z tego rynku i dalej beda uciekac. Wiec koniunkture
    bedzie ksztaltowac nie rynek, lecz paru zarzadzajacych najwiekszymi OFE.
    Czyli mogo zrobic co zechca. Jak beda chcieli zrobic hosse, to ja zrobia
    :)Jak zapragna bessy, to tez ja zrobia :) I nic im w tym nie przeszkodzi -
    ani Euro ani Zloty, ani Pani Maslowska :)

    Zachowanie Zlotego jako waluty narodowej (zamiast przyjecia Euro) wcale nie
    musi oznaczac wolniejszego wzrostu gospodarczego. Wygodniej i tanije jest
    jednak operowac waluta plynna oraz taka, ktora mozna handlowac na calym
    swiecie. Dlatego ja osobiscie jestem za jak najszybszym przejsciem na Euro w
    Polsce. Straca na tym posrednicy (banki), ktorzy czerpia calkiem spore
    profity z obrotu (przewalutowania, prowizje) walutowego. Zyskaja drodni
    przedsiebiorcy, gospodarstwa domowe, rowniez duze firmy majace spore obroty
    zagraniczne. bedzie po prostu taniej wymienic jadna walute na druga (na
    przyklad Euro na Funta) niz obecnie (np. Zlotego na Funta).

    Poza tym szybciej wyrownaja sie u nas ceny w porownaniu do krajow juz
    posiadajacych Euro. Mysle tutaj o wszystkich ceanch - rowniez cena pieniadza
    (czyli stopa procentowa), cena pracy. Wydaje mi sie iz bedzie to z korzyscia
    dla wszystkich.

    > 2) jak wpłynie (mniej więce) na dyanmikę PKB, eksportu, inflację,
    bezrobocie
    > (chodzi o kierunek zmian)

    Tutaj nie ma bezpisredniego wplywu. mozna bowiem przyjac Euro i nadal zle
    zarzadzac finansami publicznymi i marnotrawic wysilek wszystkich tworzacych
    w pocie czola ten PKB. Dlatego tutaj nie wiedze prostej zaleznosci. Jesli
    zmniejszy sie biurokracje i utrudnienia w prowadzeniu dzialalnosci
    gospodarczej, to z pewnoscia spadnie bezrobocie, zwiekszy sie PKB. Co do
    inflacji. No tutaj sprawa jest juz bardziej skomoplikowana. Wydaje mi sie
    bowiem, ze caly swiat wchodzi powoli na sciezke podwyzszonej inflacji. Wiec
    obojetnie czy bedziemy mieli Zlotego czy Euro, inflacja wzroscnie, jesli
    wzrosnie tez na calym swiecie.

    Co do eksportu. zdecydowanie sie poprawi, bo zmniejsza sie koszta transferu
    (pisalem o tym powyzej)

    > 3) zastanów się 100 razy zanim odpowiesz

    Zastanowilem sie i powiedzialem co o tym mysle

    > 4) czy w momencie ukonstytuowania sie takiego rządu kupowałbyś czy
    > sprzedawałbys złotego

    Co do innych spraw

    Banki proeksportowy, monobank. Jelsi znajda sie chetni, ktorzy to
    sfinansouja, to ja nie widze problemu. Ale wolalbym, aby bylo to zrobione z
    prywatnych pieniedzy a nie publicznych.
    Sam jestem ciekawy, czy taki twor mialby szanse utrzymac sie w starciu z
    konkurencja. Ja bym swoich pieniedzy nie zainwestowal w takie
    przedsiewziecie, gdyz nie lubie az tak wielkiego ryzyka. Ale moze Jan
    Kulczyk, gudzowaty czy Krauze zdecyduja sie na zbudowanie czegos takiego. I
    moze nawet bedzie to strzal w dziesiatke. Trzeba chyba ten apel kierowac do
    bogatych biznesmenow. Moze sfinansuja ze swoich pieniedzy pomysly LPR. Ja
    nie bede mial nic przeciwko temu.

    To chyba wszystko? :)
    Czy takie odpowiedzi sa zadowalajace?

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 32. Data: 2004-06-27 19:14:10
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > bogatych biznesmenow. Moze sfinansuja ze swoich pieniedzy pomysly LPR. Ja

    ------------------------

    tak
    uważam, że to bardzo ciekawa analiza

    przy okazji mam nadzieje, że dr Gabriela Masłowska uzyska teraz duze poważanie
    wśród analityków i głownych ekonomistów

    przy okazji nikt juz jej nie pomyli z Lepperem

    a tak na marginesie

    realistycznie rzecz biorac w najbliższych wyborach LPR i Sammoobrona uzyskać
    mogą łącznie z 30 % poparcia

    i dlatego w naszym dobrze rozumianym interesie jest aby 25 % miałą LPR z
    Masłowską jako premierem a 5 % Samoobrona

    a nie 25 % Samoobrona z premierem Filipkiem !!!!!!!!!!!!

    dlatego w dobrze rozumianym interesie polskeij gospodarki trzeba aby analitycy
    postawili na LPR

    tak uwazam.

    P.S.

    W punkcie 2 Apelu dostrzegasz zapewne Piotra Kuczyńskiego
    myśle, ze chyba będzie zachwycony, że tak go potraktowano

    Sammobrona by go wygnała i nazwała jakimś brzydkim słowem
    a Masłowska prosi, selekcjonuje i apeluje i ...........docenia

    to chyba różnica

    P/S Od dziś wiec masz Jacku zadanie bojowe

    promocja tez progarmu Masłowskiej

    ----------------

    pozdrawiam
    Kazimierz Dyszel

  • 33. Data: 2004-06-27 19:46:00
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > P/S Od dziś wiec masz Jacku zadanie bojowe
    >
    > promocja tez progarmu Masłowskiej

    hehehehehe :)
    Raczej antypromocja :)
    Mnie sie ten program baaaaardzo nie podoba :)

    Malin

    P.S. A teraz tak powaznie. Czy to jest zart? :)

  • 34. Data: 2004-06-27 20:12:38
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > przy okazji mam nadzieje, że dr Gabriela Masłowska uzyska teraz duze
    poważanie
    > wśród analityków i głownych ekonomistów

    Ihahaha ;-))))) Nie no - przepraszam wszyskich którym wyciągam człeka z KF,
    ale to jest tak śmieszne, że nie moge się powstrzymać ;-)

    > realistycznie rzecz biorac w najbliższych wyborach LPR i Sammoobrona
    uzyskać
    > mogą łącznie z 30 % poparcia

    A nie 130 ;-)))) ?

    > i dlatego w naszym dobrze rozumianym interesie jest aby 25 % miałą LPR z
    > Masłowską jako premierem a 5 % Samoobrona

    W dobrze rozumianym interesie Polski jest aby LPR i Lepper dostali po równo
    0 % .

    > dlatego w dobrze rozumianym interesie polskeij gospodarki trzeba aby
    analitycy
    > postawili na LPR

    Raczej na UPR ;-)

    > P/S Od dziś wiec masz Jacku zadanie bojowe
    >
    > promocja tez progarmu Masłowskiej

    Hłehłehłe ;-))) Słyszałeś Jacek? Masz promować! ;-))))))))))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 35. Data: 2004-06-27 21:08:23
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Raczej na UPR ;-)

    Ta odpowiedz jest najbardziej poprawna :)

    > Hłehłehłe ;-))) Słyszałeś Jacek? Masz promować! ;-))))))))))

    Taaa ;-) Juz zaczynam promowac. Szkoda tracic czas na sen. Dobrze ze teraz
    dwa dni przerwy w EURO CUP :) Bede mial wiecej czasu na promowanie Pani dr
    Maslowskiej ;-)

    Malin

  • 36. Data: 2004-06-28 06:14:48
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał:
> [...]
    > :)Jak zapragna bessy, to tez ja zrobia :) I nic im w tym nie przeszkodzi -
    > ani Euro ani Zloty, ani Pani Maslowska :)

    To prawda - ostatnio płynność jest kiepskawa (łagodnie powiedziane). Nikt też
    chyba nie ma pomysłu co z tym zrobić, bo MS ma jeszcze majątek wart ok. 82mld. A
    jak wiadomo (przy założeniu ze całość by poszła na giełdę) to zbyt mało żeby
    poprawić sytuacje na GPW. Do tego MS woli sprzedawać inwestorom branżowym...
    Są podobno propozycje zwiększenia 5% limitu inwestowania w zagraniczne akcje
    (oraz dodanie innych instrumentów finansowych). To by był chyba koniec
    zaprogramowanej hossy i przewartościowanych akcji ;)))

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 37. Data: 2004-06-28 06:25:52
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał:
    > a co może wolisz Leppera niż Masłowską
    > ???????
    > przecież ten Lepper to NIEUK

    ależ to takie same oszołomy ;) ale z LPR bardziej lubie się nabijać ;)

    > natomiast G.Masłowska to dr ekonomii, która bardzo dobrze rozumie
    > funkcjonowanie rynków finansowych, zna się na bankowosci i na giełzie

    tia, jasne...... ;-))))

    > naprawde trzeba być tłokiem bez kory mózgowej żeby chcieć postawić na jednym
    > drążku Masłowską i Leppera

    Dla mnie to takie same oszłomy - dlatego stawiam na równi Samoobronę i LPR. Fakt
    programy trochę inne - populistyczne nie wiadmomo co Samoobrony, c/a
    nacjonalistyczny (i religijny) fanatyzm Giertycha.

    EOT

    --
    W.

    Ps. dla chętnych dodatkowej rozrywki polecam:
    http://polityka.onet.pl/162,1066523,1,0,2319-2001-41
    ,artykul.html
    a szczególnie mój ulubiony fragment:
    "Według Giertycha światem rządzi Klub Bilderberg: tajny masoński rząd. (...) W
    zebraniach Klubu systematycznie biorą udział także masoni z Polski: Olechowski,
    Geremek, Kwaśniewski. W książce "Nie przemogą! Antykościół, antypolonizm,
    masoneria" Giertych ujawnił, że Aleksander Kwaśniewski po złożeniu przysięgi
    prezydenckiej położył na lewej piersi prawą rękę z uniesionym ku górze kciukiem,
    "co jest znanym wszystkim masonom od drugiego stopnia wtajemniczenia znakiem
    wierności".
    ROTFL !! :)

  • 38. Data: 2004-06-28 06:28:04
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > (oraz dodanie innych instrumentów finansowych). To by był chyba koniec
    > zaprogramowanej hossy i przewartościowanych akcji ;)))

    Zwiekszenie kapitalizacji gieldy nie poprawi plynnosci. Wrecz przeciwnie.
    Zamiast na sile szukac kolejnych spolek SP, ktore wejda na gielde lepiej
    pomysleliby jak zachecic indywiduwalnych inwestorow, spekulantow, traderow
    do pozostania na tym rynku i obracania papierami. Dzieki takim inwestorom
    poprawi sie plynnosc. A tylko plynnosc rynku przyciagnie wiekszych
    inwestorow (fundusze zagraniczne). I w ten sposob kolo zamachowe zacznie sie
    coraz szybciej obracac. Jedno bedzie napedzac drugie.

    Na razie wladze GPW wlacznie w KPWiG daja wyraznie do zrozumienia inwestorom
    indywidualnym "SPADAJCIE NA DRZEWO I NIE PRZESZKADZAJCIE. Nikt was tu nie
    potrzebuje. Tylko zamieszanie robicie w tym nieustannym wyszukiwaniu afer i
    przekretow (vide: 100 sekund na kontraktach w dniu 4 lutego 2004). Sio,
    sio!!"

    No i inwestorow indywidualnych dlugo prosic nie trzeba. Glosuja nogami.
    Przechodza na rynki zagraniczne. Coraz wiecej znajomych spekuluje na
    gieldzie niemieckiej, londynskiej. Czesc na NYSE i NASDAQ. Czesc spekuluje
    na gieldach towarowych (metale, ropa, produkty rolne). Spora czesc inwestuje
    na rynku walutowym FOREX. Chyba wladze GPW na razie nie dostrzegaja
    zagrozenia :) I niech tak pozostanie.

    ------

  • 39. Data: 2004-06-28 15:12:41
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > na gieldach towarowych (metale, ropa, produkty rolne). Spora czesc inwestuje
    > na rynku walutowym FOREX. Chyba wladze GPW na razie nie dostrzegaja

    zagadnienie rynku kapitałowego jest bardzo ważne. W odróżnieniu od cześći
    posłow LPR Gabriela Masłowska (można spojrzeć na wydruki głosowań) opowiadała
    się przeciw podatkowi giełdowemu (tak jak Halina Szustak, Gertruda Szumska,
    Stanisław Szyszkowski czy też Ryszard Kędra)

    Gabriela Masłowska mówiła w imieniu LPR 24 czerwca z
    w sejmie

    ,,Panie premierze, w ostatnich tygodniach rząd podjął decyzję o prywatyzacji
    giełdy, drugiego poza bankami segmentu rynku finansowego państwa. Ministerstwo
    Skarbu Państwa ma w lipcu ogłosić przetarg na doradcę prywatyzacyjnego poza
    plecami Sejmu i poza plecami narodu, mimo że od wielu tygodni i miesięcy
    domagamy się publicznej debaty na ten temat, czy w ogóle giełda powinna być
    prywatyzowana.

    Naszym zdaniem giełda powinna być instytucją nonprofit, powinna być elementem
    infrastruktury finansowej, a nie spółką nastawioną na maksymalizację zysku.
    Giełda warszawska powinna ułatwiać pozyskanie kapitału przez małe i średnie
    polskie firmy, w tym głównie firmy proeksportowe.

    Na giełdzie należy myśleć o utworzeniu specjalnego rynku notowań, obejmujących
    spółki średnie i małe, proeksportowe.

    Prywatyzacja giełdy z udziałem inwestorów z zagranicy prowadzić będzie do
    tego, że na naszą giełdę będą na szeroką skalę ściągane akcje dużych, płynnych
    spółek zagranicznych, co będzie się odbywać ze szkodą dla polskich małych i
    średnich firm. Zagraniczni właściciele nie będą z natury rzeczy
    zainteresowani, aby służyła ona szeroko pojętej działalności proeksportowej
    Polski. W związku z tym mam pytanie:

    Czy może pan obiecać, panie premierze, że nakłoni pan ministra skarbu do tego,
    aby w terminie kilkunastu dni przedstawił na forum Sejmu informację... program
    utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach? Czy zaprzestaniecie państwo
    podejmowania działań, bez debaty sejmowej na ten temat, zmierzających do
    prywatyzacji giełdy warszawskiej?"

    Jak widać G.Masłowskiej rozwój POLSKIEGO rynku kapiałowego leży na sercu,

    i niech Cie ręka Boska broni przed lekceważeniem G.Masłowskiej

    mam nadzieję, ze widzisz róźnice miedzy Wrzodakiem z Masłowską ?

    http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel4/241.htm

    http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel4/437.htm

  • 40. Data: 2004-06-28 16:18:45
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > na gieldach towarowych (metale, ropa, produkty rolne). Spora czesc inwestuje
    > na rynku walutowym FOREX. Chyba wladze GPW na razie nie dostrzegaja

    G.Masłowska dostrzega ten problem i dlatego zapowiedziała przedstawienie
    programu utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach

    mówila o tym w swym przemówniu z 24 czerwca