  • 21. Data: 2006-06-29 17:28:50
    Temat: Re: 400 tysięcy "wyparowało" z mBanku
    Od: "Mirosław Szejduk" <s...@o...pl>

    Użytkownik "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e7tfit.og.1@grafx.studio.net...

    > Rzeczywiście ciekawa sprawa. News zniknął ze strony ale zostały do niego
    > komentarze, sic!

    W Onecie i WP panuje cenzura i czesto jakies ciekawe artykuly znikaja
    szybko, poniewaz sa niewygodne dla pewnych ugrupowan/lobby i co tam jeszcze.

    Mirek

  • 22. Data: 2006-06-29 18:08:00
    Temat: Re: Stanowisko banku
    Od: " - Robert -" <r...@W...gazeta.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> napisał(a):

    > to moze haslo + kod z sms + token + kod jednorazowy ze zdrapki + telefon
    > potwierdzajacy z banku ?
    > to bylby niezly system dla tych co korzystaja z interfejsu
    > transakcyjnego raz w roku...

    Odpusc sobie przesadzanie. Logowanie przy pomocy pelnego hasla do systemu
    bankowego nie jest bezpieczne.

    > dodatkowa autoryzacja logowania przy uzyciu sms wprowadzilaby wiecej
    > klopotu niz korzysci, nie nalezy zapominac ze usluga bankowa ma
    > byc dla klienta wygodna

    Trzymajac pieniadze w banku, chce aby byly bezpieczne - nawet kosztem wygody.
    Jesli bankowi nie chce sie bawic w SMSy to niech rozda tokeny, albo chociaz
    nie wymaga calego hasla tylko np. 3 cyfr z telekodu + 4 znakow z hasla.

    --
    Robert

  • 23. Data: 2006-06-29 19:43:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Jun 2006 16:18:28 +0000 (UTC), Marek Szapajko <f...@t...pbz>
    wklepał(-a):

    >Strasznie enigmatyczne są te Twoje wypowiedzi :)
    >
    >Mógłbyś jaśniej? Dlaczego takie rozwiązanie jest złe?

    Dlatego, że ktoś mógłby przechwycić kod i pokazać komunikat "błędny kod,
    wprowadź jeszcze raz" (nawet kilkukrotnie), realizując tymczasem przelew na
    podstawione konto.

  • 24. Data: 2006-06-29 19:49:52
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 29 Jun 2006 01:20:59 +0200, w <4...@i...pl>, MarcinF
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > to moze haslo + kod z sms + token + kod jednorazowy ze zdrapki + telefon
    > potwierdzajacy z banku ?

    A co z kluczem przechowywanym na dyskietce / pendrive? Bez tego takie
    zabezpieczenie byłoby niepełne...

  • 25. Data: 2006-06-29 20:55:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " - Robert -" <r...@W...gazeta.pl> writes:

    > Odpusc sobie przesadzanie. Logowanie przy pomocy pelnego hasla do systemu
    > bankowego nie jest bezpieczne.

    Zapewnia bezpieczenstwo tej samej klasy co logowanie czescia hasla:
    - oba rozwiazania wymagaja bezpiecznego komputera
    - oba rozwiazania nie wymagaja bezpiecznego polaczenia w sieci
    - oba rozwiazania nie zabezpieczaja przed szkodliwym dzialaniem banku.

    > Trzymajac pieniadze w banku, chce aby byly bezpieczne - nawet kosztem wygody.

    Nie ma czegos takiego jak absolutne bezpieczenstwo. A przynajmniej nie
    za takie pieniadze.

    > Jesli bankowi nie chce sie bawic w SMSy

    SMSy wcale nie sa takie bezpieczne - wprowadzaja dodatkowe wektory
    ataku, np. kradziez (itp) telefonu, przechwycenie SMSa przez
    np. operatora GSM itd.

    > to niech rozda tokeny,

    Tokeny nie roznia sie od zwyklych lub czesciowych hasel jesli chodzi
    o cechy, ktore wymienilem na poczatku, choc oczywiscie w ogole sie
    roznia.

    Napisz w jakich warunkach token zwiekszalby bezpieczenstwo logowania.

    > albo chociaz
    > nie wymaga calego hasla tylko np. 3 cyfr z telekodu + 4 znakow z hasla.

    Telekod to jakies dodatkowe haslo? Co za roznica?

    W przypadku polaczen telefonicznych (glosowych), gdzie nie dysponujemy
    bezpiecznym kanalem lacznosci, takie rzeczy maja znaczenie, ale nie
    w sieci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2006-06-30 07:37:20
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Thu, 29 Jun 2006 21:43:13 +0200, Sławomir Szyszło wrote:

> [...]
    > wprowadź jeszcze raz" (nawet kilkukrotnie), realizując tymczasem przelew na

    Nic z tego. SMS kod jest generowany dla jednej konkretnej operacji - nie
    użyjesz danego kodu dla potwierdzenia czegoś innego niż to, dla czego
    został wygenerowany.

    Michał

  • 27. Data: 2006-06-30 07:40:54
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Thu, 29 Jun 2006 22:55:10 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > SMSy wcale nie sa takie bezpieczne - wprowadzaja dodatkowe wektory
    > ataku, np. kradziez (itp) telefonu, przechwycenie SMSa przez
    > np. operatora GSM itd.

    Akurat przechwycenie SMS-a nie stanowi żadnego zagrożenia. Jedyne, co ktoś
    może z takim SMS-em zrobić to zatwierdzenie tej jednej operacji, którą sam
    przed chwilą zleciłeś i dla której kod został wygenerowany.

  • 28. Data: 2006-06-30 08:50:11
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik *Magdalena* pisze:

    > Opisywana przez Dziennik Łódzki sytuacja, tak, jak było to wskazane w artykule,
    > nie jest związana z bezpieczeństwem systemu bankowego, a z nieuczciwym
    > postępowaniem pracownika banku.
    >
    > mBank wyjaśnił sprawę z Klientem, który na żadnym etapie sprawy nie poniósł
    > szkody, i którego Bank stale informuje o sytuacji.

    Nie zgodzę się z powyższym stwierdzeniem. Z analizy stanowiska mBanku,
    przedstawionego wyżej cytowanym Pani piśmie wynika, iż Państwa pracownik
    popełnił przestępstwo w wyniku czego szkodę poniósł Klient. Nie można
    mówić, że "na żadnym etapie sprawy (Klient) nie poniósł szkody", gdyż nie
    ulega wątpliwości, że szkodę taką poniósł.

    Inną jest kwestią, że szkoda została prawdopodobnie przez mBank naprawiona.

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 29. Data: 2006-06-30 09:47:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal <s...@j...be> writes:

    > Akurat przechwycenie SMS-a nie stanowi żadnego zagrożenia. Jedyne, co ktoś
    > może z takim SMS-em zrobić to zatwierdzenie tej jednej operacji, którą sam
    > przed chwilą zleciłeś i dla której kod został wygenerowany.

    Problem w tym, ze nie wiadomo kto ta operacje zlecil. Jesli mam liste
    hasel jednorazowych albo inny token, to pracownikowi operatora GSM
    moze byc trudno wymyslic kod.

    Sensem istnienia dodatkowych potwierdzen (poza haslem sluzacym do
    logowania) jest to, by nikt poza wlascicielem konta nie mogl ich
    wykonac. W przypadku SMS to dziala dosc slabo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2006-06-30 11:56:47
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 30 Jun 2006 09:37:20 +0200, w
    <z2qqvq3un5tl$.1ryrsh6x7bvjl$.dlg@40tude.net>, Michal <s...@j...be>
    napisał(-a):

    > Nic z tego. SMS kod jest generowany dla jednej konkretnej operacji - nie
    > użyjesz danego kodu dla potwierdzenia czegoś innego niż to, dla czego
    > został wygenerowany.

    Nie rozumiesz idei :)