eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Rośnie zaufanie do banków

Rośnie zaufanie do banków

2013-04-25 11:45

Rośnie zaufanie do banków

Rośnie zaufanie do banków © tuchka - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, sukcesywnie od 2008 roku rośnie zaufanie do banków oraz satysfakcja klientów z oferowanych przez nie usług. Polski sektor bankowy cieszy się lepszą opinią niż inne firmy z branży finansowej takiej jak ubezpieczyciele, SKOKi czy parabanki - wynika z badań wizerunku sektora bankowego wykonanych przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich.

Przeczytaj także: Polacy mają zaufanie do banków

Polacy doceniają polski sektor bankowy. To może dziwić, szczególnie uwzględniając ostatnie lata. Jednakże badania wizerunkowe regularnie prowadzone na zlecenie Związku Banków Polskich pokazują sukcesywny wzrost pozytywnych opinii we wszystkich kategoriach.

„Wyniki badań są potwierdzeniem efektów codziennej pracy jaka jest wykonywana przez sektor bankowy, po to by klienci lepiej rozumieli oferowane produkty, czuli się bezpiecznie korzystając z usług banku i mieli pewność że ich środki zgromadzone w banku są bezpieczne. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na to, że z punktu widzenia klienta, trudno znaleźć inny sektor, w którym jego interes byłby tak chroniony i nadzorowany.” – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.

fot. mat. prasowe

Opinia o bankach i sektorze bankowym

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, sukcesywnie od 2008 roku rośnie zaufanie do banków oraz satysfakcja klientów z oferowanych przez nie usług.


Aż 73% badanych ma dobre i bardzo dobre zdanie o bankach i całym sektorze. Klienci ufają bankowi, z którego usług korzystają nawet bardziej niż Narodowemu Bankowi Polskiemu. Ponad połowa ankietowanych (53%) uważa, że banki mają dobre perspektywy rozwoju.

fot. mat. prasowe

Bezpieczeństwo

37% respondentów uważa, że system bankowy w Polsce jest odporny na kryzysy gospodarcze.


„W trakcie kryzysu żaden polski bank nie upadł ani nawet nie korzystał z pomocy państwa, wyniki finansowe sektora w ostatnich dwóch latach były rekordowo dobre. Znajduje to również odzwierciedlenie w opiniach klientów, którzy ufają bankom coraz bardziej i mają coraz wyższy poziom satysfakcji z oferowanych im usług.” – podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz.

fot. mat. prasowe

Zaufanie

Klienci ufają bankowi, z którego usług korzystają nawet bardziej niż Narodowemu Bankowi Polskiemu.


Co szczególnie warte podkreślenia, satysfakcja klientów banków wzrasta z roku na rok od 2005 r. Odsetek klientów, którzy ocenili stopień swojego zadowolenia z banku, z którego usług korzystają jako bardzo zadowalający i zadowalający według ostatniego pomiaru wyniósł 77%. Zadowolenie z usług w porównaniu z rokiem 2005 wzrosło niemalże dwukrotnie. Wskaźnik satysfakcji Polaków stale rośnie, a co za tym idzie - banki będą musiały bardzo się starać, aby utrzymać ten wysoki poziom.

fot. mat. prasowe

Wskaźnik Satysfakcji klientów – rynek polski

Odsetek klientów, którzy ocenili stopień swojego zadowolenia z banku, z którego usług korzystają jako bardzo zadowalający i zadowalający według ostatniego pomiaru wyniósł 77%.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: