ING bank Śląski naruszył interesy klientów
2006-06-27 12:55
Przeczytaj także: Kredyty we frankach: UOKiK ukarał ING Bank Śląski oraz mBank
Jak ustalił UOKiK, ING Bank Śląski nie dostarczył konsumentom nowego Regulaminu świadczenia usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych. Klienci zostali poinformowani jedynie o wybranych zmianach, nie otrzymując pełnego tekstu nowego regulaminu.Bank zobowiązany jest świadczyć usługi na zasadach ustalonych w momencie zawarcia umowy. O każdej zmianie warunków klient musi zostać szczegółowo poinformowany. Zdaniem Prezesa UOKiK niezgodne z prawem było zawiadomienie konsumentów tylko o niektórych zmianach regulaminu i jednocześnie niepoinformownie ich o możliwości odstąpienia od umowy. Tym samym ING Bank Śląski stosując niezgodną z prawem praktykę ograniczył prawo słabszych uczestników rynku do wypowiedzenia umowy.
Prezes UOKiK nakazał zaniechania stosowania praktyki. Mając na uwadze ważny interes konsumentów nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
Decyzja nie jest prawomocna - bank może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak złożenie odwołania nie wstrzymuje konieczności zaniechania praktyki.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
-
T-Mobile ukarany przez UOKiK
-
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
-
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
-
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
-
UOKiK: eBilet zwróci klientom opłatę serwisową