  • 11. Data: 2008-09-02 12:25:21
    Temat: Re: zakup motocykla na karte kredytowa.
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    co rozumiesz, po dnie sprawdzaja sie? Wysokie obroty na kk czesto
    zwalniaja np. z oplaty za wznowienie, wiec sa korzystne.
    Ale caly czas mam na mysli takie placenie i splacanie kk, aby NIE
    WEJSC w odsetki.

    nie sprawdzają się pod tym kątem, że rzadko udaje się dokonać płatności
    kartą na wyższą kwotę...mnie dealer powiedział,
    że max 2-3kzł, nawet gdybym miał limit 100kzł to nie mógłbym zapłacić za
    auto kk...
    nie i już - powiedział, że prowizja jest zbyt wysoka i taka sprzedaż
    samochodu nie byłaby dla nich opłacalna,
    ale dogadaliśmy się i dostałem zabezpieczenie za 1/2 ceny i coś tam
    jeszcze...generalnie kilka setek do przodu

    jak kupowałem w sklepie gang (była opcja płatności kartą) to przy płatności
    gotówką zaproponowano mi krawat gratis lub
    koszulę za 1/2 ceny itd. takich przypadków miałem więcej, za każdym razem
    bardziej oplacalo mi sie zaplacic gotowka i otrzymac jakis
    gratis

    i oczywiscie kk należy splacac w 100% (no chyba, ze akurat jest jakas
    promocja)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-09-02 12:59:41
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Wrz, 14:25, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > auto kk...
    > nie i już - powiedział, że prowizja jest zbyt wysoka i taka sprzedaż
    > samochodu nie byłaby dla nich opłacalna,

    A wystarczyloby, gdyby bank wprowadzil progi dla pojedynczych
    transakcji na wysoka kwote, obnizajace pobrana prowizje - przeciez tez
    sobie zdaja sprawe, ze od pewnych kwot zakupy sa puszczane obok karty,
    a sama karta sluzy najwyzej jako straszak na sprzedawce przy
    negocjccji upustow.

  • 13. Data: 2008-09-02 13:27:34
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie zdaja sprawe, ze od pewnych kwot zakupy sa puszczane obok karty,
    > a sama karta sluzy najwyzej jako straszak na sprzedawce przy

    No tak, tylko ze bank odpowiada za transakcje kradziona karta od
    momentu zablokowania jej przez klienta. Byc moze, jest to wlasnie
    ryzyko proporcjonalne do wielkosci wyplat, ktore musi byc sfinansowane
    prowizja (tez proporcjonalna)...
    A moze po prostu typowe zdzierstwo, tlumaczone 'problemami formalnymi'

  • 14. Data: 2008-09-02 13:36:57
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    tak, tylko ze prowizja jest liczona degresywnie, ale nie dotyczy to jednej
    transakcji tylko calosci obrotow w miesiacu, jezeli podmiot realizuje
    platnosci kartami na np. 100kzl w miesiacu to moze liczyc na nizsza prowizje
    niz ten, w ktorym obroty kartowe wynosza np. tylko 10kzl

    mimo wszystko wieksze platnosci nie sa realizowane kartami, byc moze
    prowizja jest jednak zbyt wysoka, dealer preferuje przedplate przelewem,
    jezeli ktos
    chce dokonac platnosci gotowkowej np. 50kzl to musi o tym uprzedzic (tak
    bylo jak ja rozmawialem nt formy platnosci, omowilem wszystkie mozliwosci)

    a kwestie bezpieczenstwa wysokich transakcji kartowych moznaby "zalatwic"
    np. poprzez obowiazkowa autoryzacje telefoniczna

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2008-09-03 11:30:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    adp <a...@p...onet.pl> writes:

    > No tak, tylko ze bank odpowiada za transakcje kradziona karta od
    > momentu zablokowania jej przez klienta.

    Ustawa wydaje sie miec na ten temat inne zdanie :-)
    --
    Krzysztof Halasa