    From: Piotrek Alchemik <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: warunki kredytu [CHF] w GE i mille - ktory warto?
    Date: Sat, 16 Jun 2007 12:08:23 -0700

    Witam,

    jako ze od jakiegos czasu staram sie o kredyt zlozylem wnioski w paru
    bankach i po uzyskaniu decyzji musze podjac decyzje, co wybrac. Do
    wyboru mam Millennium, GE Money Bank i Dombank. Ten osttni odpada, ze
    wzgledu na dosc wysokie oprocentowanie (ponad 4 %) Wiec zostaje GE i
    Millennium. I tak po lekkiej analizie mam cos takiego:
    Oprocentowanie:
    Mile - 3,7% (marza 1.4), prowizja 1% (kredytowana) na 45 lat
    GE - 3,2% (Marza 1,01%) bez prowizji, ale na 30 lat.

    Ge ma tak niska marze, bo wedlug doradcy wplacajac jakas kaske na
    fundusz inwestycyjny da sie ja do takiego poziomu obnizyc. No i dla
    takiego malego zuczka, ktory na tym sie nie zna jakos super warunki GE
    wydaja sie lepsze - bez prowizji, mniejsza marza ale tylko na 30 lat.
    Martwi mnie jednak ten ich wskaznik L3 - jest strasznie niski w
    porownaniu do tego co prezentuje Libor3 w konkurencyjnym Banku. Czy
    jest gdzies moze jakies zestawienie, gdzie widac w kazdym miesiacu za
    jakis poprzedni okres jak wskaznik L3 sie roznil od Libora? Wiem, ze
    temat ten byl poruszany wielokrotnie, ale nie udalo mi sie znalezc
    jakiejs odpowiedzi, ktora wyjasnialaby go w jakis prosty dla laika
    sposob :(
    Druga kwestia - to oplaty dodatkowe do raty. W GE wszystkie sa
    wrzucone do raty i to powoduje, ze rata jest na poziomie 1.6 kPLN.
    Natomiast Mile nie otrzymalem jeszcze poziomu raty, ale z symuklacji
    dla takich warunkow wychodzilo cos okolo 1500, co plus oplaty daje
    prawie tyle samo co w GE, ale to jest na krotszy okres? Gdzies jest
    jakis kruczek, czy moze po prostu nie ma?
    Dziekuje z gory za pomoc i wszelkie uwagi

    Pzdr

    Piotrek