  • 1. Data: 2002-12-08 23:07:55
    Temat: ub.na życie DORADZCIE!
    Od: ulapod <u...@w...pl>

    Czesć Wszystkim!

    Mam taki problem:
    - mam 27 lat i od 3,5 roku opłacam skaładkę ubezpieczenia na życie (do 55
    roku zycia)
    - składka wynosi teraz 110zł na miesiąc
    - mój mąż też ma takie ubezpieczenie więc stwierdziłam, że jedno wystarczy i
    że zlikwiduję moją polisę (jestem świadoma, że dostanę marne grosze),
    uzyskaną kwotę wpłacę na fundusz inwestycyjny i będę w ten fundusz inw.
    dalej inwestować (czyli co miesiąc przeznaczać tyle co tera na ub. na życie
    plus ewentualne zaskórniaki) z myślą o emeryturze.

    Poradzcie mi dobre dusze znające się na pieniądzach czy dobrze sobie to
    obmyśliłam?

    pozdrawiam
    --
    ulapod

  • 2. Data: 2002-12-09 00:18:50
    Temat: Re: ub.na życie DORADZCIE!
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    Nie napisalas jakie to ubezpieczenie - terminowe czy z tzw. funduszem.
    Jezeli terminowe - trudno cos doradzic - zalezy tylko od twojej potrzeby
    zabezpieczenia.
    Jezeli z funduszem emerytalnym - trzeba je zerwac natychmiast.

    pzdr
    wkg

  • 3. Data: 2002-12-09 07:42:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "ulapod" <u...@w...pl> wrote in message
> [...]
    życie
    > plus ewentualne zaskórniaki) z myślą o emeryturze.
    [....]

    1. sprawdź najpierw czy w ogóle dostaniesz jakiekolwiek grosze ?
    2. jaki to rodzaj polisy (tylko ochrona/ochrona z funduszem) ?
    3. polisa ma to do siebie, że chroni wskazane w niej osoby
    więc jeśli mąż ma, a ciebie nie ma tam wpisanej to ciebie nie chroni
    jeśli na przykład "coś się stanie" to mąż może zostać z dużymi długami
    bez zabezpieczenia finansowego
    może zamiast likwidować polisę, warto zmniejszyć składkę do minimum
    i nadal opłacać - 3,5 roczna polisa założona w wieku 24 lat to IMHO dobra
    inwestycja
    jeśli kiedyś będziesz mieć więcej pieniędzy i zapragniesz zabezpieczyć
    męża
    lub bliskich finansowo to składka będzie dużo wyższa, no i dojdą badania
    lekarskie.
    poza tym po dwóch latach chyba kwota alokacji jest wyższa
    niż na początku (więcej idzie na polisę, a mniej na prowizje)

    napisz może w jakim towarzystwie masz tą polisę, będzie łatwiej
    analizować jej warunki

    --
    pozdrawiam
    plusz