  • 51. Data: 2016-02-26 19:14:40
    Temat: Re: pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-02-26 o 18:26, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:

    > Po wydarzeniach w Paryzu (terrorysci uzywali pre-paidow) pewnie i w Europie
    ogranicza/zakaza takich kart.

    Ale co to ma wspólnego z kartami Junior, które anonimowe by nie były?

    MJ

  • 52. Data: 2016-02-27 17:53:17
    Od: n...@p...pl

    > Ale co to ma wspólnego z kartami Junior, które anonimowe by nie były?

    pewnie ka-en-ef-owcy z nadgorliwości zwalczają wszystko
    co kojarzy się z prepaidami nawet jeśli prepaidami nie jest

    zakładam że szajba antyprepaidowa nie dotknie debetówek więc
    na miejscu zarządu PKO BP wprowadziłbym "debetówki Junior"

  • 53. Data: 2016-02-27 18:30:29
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lutego 2016 19:09:36 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > A w jakim banu używali? Może i przy okazji ten bank zlikwidować (jeśli
    > już obniżamy się do takiej "logiki").

    Pytaj KNF :)

  • 54. Data: 2016-02-27 18:36:12
    Od: n...@p...pl

    W dniu sobota, 27 lutego 2016 18:30:33 UTC+1 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski
    napisał:

    > Pytaj KNF :)

    może wystarczy przemianować karty junior
    na debetówki junior :)
    albo jeszcze lepiej
    "odporne na terroryzm debetówki junior" :)
    i przestaną się kojarzyć KNF-owi z terroryzmem?

  • 55. Data: 2016-02-29 11:49:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Po wydarzeniach w Paryzu (terrorysci uzywali pre-paidow) pewnie i w
    >Europie ogranicza/zakaza takich kart.

    No ale jak pisales - wy mieliscie prepaidy imienne, zarejestrowane na
    konkretna osobe.

    Chyba ze amerykanskim wzorem - normalny czlowiek ma prace, dostaje
    pieniadze na konto, placi karta kredytowa.
    A jak ktos wyciaga plik banknotow, to przestepca - sprzedaje
    narkotyki, napadl na bank, albo kogos porwal :-)

    J.

  • 56. Data: 2016-02-29 12:10:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 11:49:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Chyba ze amerykanskim wzorem - normalny czlowiek ma prace, dostaje
    > pieniadze na konto, placi karta kredytowa.

    Tak przy okazji mnie naszło:
    jaki sens teraz mieć w PL kartę kredytową?
    Tak średnio można przyjąć ze normalny user te 2tys na miesiąc wydaje na "życie"
    Główny argument za kartami to zawsze było że wydaję kasę banku a moje pieniądze leżą
    na oprocentowanym koncie i spłata w GP. "Oprocentowane konto" to na dzisiaj 1,5% maks
    pewnie czyli zysk z tych 2 tysi to najtańsza flaszka rocznie.
    A jakieś opłąty za obsługę, pilnowanie limitów, terminów spłat itp. Wg mnie bez sensu
    Znaczy dla banków ma sens bo mało kto spłaca w GP ale przyjmijmy ze jesteśmy w tej
    grupie spłacających w terminie.

  • 57. Data: 2016-02-29 12:37:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 29 Feb 2016 03:10:47 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:

> [...]
    na oprocentowanym koncie i spłata w GP. "Oprocentowane konto" to na dzisiaj 1,5% maks
    2,7% w optimie, płatne na żądanie.

    >czyli zysk z tych 2 tysi to najtańsza flaszka rocznie.
    No to by wyszły już prawie 2 flaszki ;)

    Ja osobiście chwilowo używam debetówki bo BPH jeszcze przez 2 miesiące
    oddaje mi 3% od obrotu.

    Potem wracam na KK. Wolę mięc na koncie bieżącym bezpieczną kwotę
    zbliżoną do 0 a resztę w optimie lub innym wynalazku procentującym.
    Poza tym KK przydaje mi się przy odbiorze samochodu z wypożyczalni.
    Czasem kupuję dla znajomych bilety lotnicze a oni mi jutro/pojutrze
    spłacają. Nie muszę zakładać z własnej kieszeni.

    A jeszcze jakieś punkty dają za używanie KK. Najsensowniejsze były dla
    mnie paybacki, ZTCP 0,3% od obrotu się odzyskiwało czyli rocznie przy
    kwocie którą podałeś 72 zł a jak się robi zakupy dla znajomych to
    jeszcze więcej.

    Wspomniałeś o opłatach za KK - właściwie jeśli płacisz 2.000/m-c to
    tych opłat w "dobrze dobranej" karcie nie masz.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 58. Data: 2016-02-29 12:38:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >"Oprocentowane konto" to na dzisiaj 1,5% maks
    >pewnie czyli zysk z tych 2 tysi to najtańsza flaszka rocznie.

    No ale czemu z tej flaszki rezygnowac ? :-)

    Lokaty dzis mozna na troche wiecej niz 1.5% miec.

    >A jakieś opłąty za obsługę, pilnowanie limitów, terminów spłat itp.
    >Wg mnie bez sensu
    >Znaczy dla banków ma sens bo mało kto spłaca w GP

    Naprawde malo kto ? W Polsce mi chodzi.

    Sensow jest troche:
    -niektore firmy wymagaja kredytowej a nie debetowej. Jakas rezerwacja
    w hotelu itp.
    A moze sie tylko wydaje ? Mbank wyslal mi ostatnio debetowke
    wypukla,

    -dla niektorych to jest wlasnie wygodne - uzywaja, placa, raz na
    miesiac patrza ile wyszlo, i wtedy sobie planuja dalsze operacje.
    A nie ciagle sie zastanawiac ile tam na koncie jest, czy trzeba
    uzupelnic czy nie.
    Oczywiscie mozna trzymac stan minimalny na koncie ... ale wtedy
    strata na odsetkach moze byc troche wyzsza niz sie wydaje na pierwszy
    rzut oka.
    Albo taka sytuacja - stoisz na stacji benzynowej i karta nie dziala,
    bo zona futro piekne zobaczyla :-)

    -splacanie i pilnowanie tez niekoniecznie jest problemem, jak karta w
    tym samym banku i splaca sie automatycznie.

    -dla osob z napietym budzetem - najtanszy kredyt. No bo kto im pozyczy
    np 5000 na 3 miesiace ?
    Kazdy bank, ale za ile i czy na pewno w czasie jednej wizyty.

    -oplaty ... niekoniecznie. Sa banki w ktorych moze byc darmowa, sa
    banki, w ktorych debetowka kosztuje.
    Ja za swoja od paru lat grosza nie zaplacilem.

    J.

  • 59. Data: 2016-02-29 12:42:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >Ale co to ma wspólnego z kartami Junior, które anonimowe by nie były?

    Moze chodzic o to, ze pieniadze na nich byly.
    Tzn terrorysci klopotow z paszportami nie maja, przynajmniej na razie,
    i nikogo tez nie dziwi, ze ktos na taka karte prepaid wplaca np 500
    euro gotowka ...

    Co prawda na falszywy paszport mozna i zwykla karte i konto zalozyc, i
    nadal nie bedzie dziwilo, ze ktos tam pieniadze wplaca ...

    J.

  • 60. Data: 2016-02-29 13:20:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 12:37:50 UTC+1 użytkownik WAM napisał:
    > 2,7% w optimie, płatne na żądanie

    Nie chce mi się sprawedzaĆ ale pewnie tak od ręki jak na ROR kasa nie jest dostępna.
    no i trzeba mieć konto w optimie zapewne- czyli założyć papierologia itp.
    > No to by wyszły już prawie 2 flaszki ;)
    Żubrówkę białą pijam więc te dwie flaszki ok;)
    > Ja osobiście chwilowo używam debetówki bo BPH jeszcze przez 2 miesiące
    > oddaje mi 3% od obrotu.
    3000*3%

    > Potem wracam na KK. Wolę mięc na koncie bieżącym bezpieczną kwotę
    Tak jak ja
    > zbliżoną do 0
    To nie tak jak ja;)
    > a resztę w optimie lub innym wynalazku procentującym.
    Mam konta w dwóch instytucjach finasowych- w jednej ze względu na kredyt hipoteczny w
    drugiej ROR. Więcej kont nie widxzę sensu otwierać
    > Poza tym KK przydaje mi się przy odbiorze samochodu z wypożyczalni.
    Kiedyś wypożyczałewm i bez kredytówki dało rade. Na debetówkę
    > Czasem kupuję dla znajomych bilety lotnicze a oni mi >jutro/pojutrze spłacają. Nie
    muszę zakładać z własnej >kieszeni.
    Pośrednictwa nioe prowadzę ale bilety kupowałem nie raz i debetówką dało rade.
    >Najsensowniejsze były dla mnie paybacki
    Kiedyś to miałem, chyba do dzisiaj karta payback gdzies tam w szufladzie leży. Ponad
    rok płacenia na BP(?), Energa, i allegro i jakiś plecak za dwadzieścia kilka zł
    dostałem. Bez sensu
    > Wspomniałeś o opłatach za KK - właściwie jeśli płacisz >2.000/m-c to tych opłat w
    "dobrze dobranej" karcie nie >masz.
    Ale czas na "dobranie" właściwej, pilnowanie TOiP, pilnowanie terminu spłaty, jakieś
    warunki aby być zwolniony z opłaty itp. Za dwie flaszki rocznie to bez sensu wg mnie.