  • 11. Data: 2002-10-10 06:26:23
    Temat: Re: prenumerata: Lukas KK chargeback
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    news:3355.0000355e.3da4b191@newsgate.onet.pl...
    > Cześć,
    >
    > Po pierwsze już dawno nie ma kary za nieuzasadnioną reklamację w TOiP.

    np tu: http://www.lukasbank.pl/oferta_visaclassic_tabela1.a
    sp
    Rozpatrzenie nieuzasadnionej reklamacji 25,00 PLN

  • 12. Data: 2002-10-10 06:46:29
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Po pierwsze już dawno nie ma kary za nieuzasadnioną reklamację w TOiP.
    sebastian, tak też miałem nadzieję, studiując najpierw tzw. "pełną tabelę"
    tutaj: http://www.lukas.com.pl/download/toip.pdf

    jednak potem znalazłem tę pozycję (jak pisze krab powyżej) w tej tabeli
    specjalnie do karty VC:
    http://www.lukas.com.pl/oferta_visaclassic_tabela1.a
    sp
    Rozpatrzenie nieuzasadnionej reklamacji 25,00 PLN

    > Po drugie możesz spokojnie złożyc reklamację w LukasLinii, wystarczą
    > dane z wyciągu + nazwa posrednika którego znasz i Newsweeka.
    Dzięki, tak chyba zrobię - tylko w obliczu opłaty 25 PLN, której nie
    chciałbym ponosić zastanawiam się, czy podpis autoryzujący obciążenie w
    złotówkach, a konkretnie 220 PLN, bank może potraktować jako zgoda na
    obciążenie, które nastąpiło, tj. 34,50 GBP, następnie przeliczone na
    złotówki przez bank (231 PLN).

    > Ale najlepiej złożyc reklamację u źródła, ponieważ tak będzie o wiele
    > szybciej.
    Problem w tym, że nie bardzo mam dostęp do tego źródła. Stary dystrybutor
    nie istnieje, bezpośrednio do Newsweek w Anglii (bo GBP) nie mam kontaktu.
    Napisałem do nowego dystrybutora (tego, który przyjął przelew) z prośbą o
    interwencję i odpisali, że przekazali do partnera w Anglii.
    Będę jeszcze próbować wysłać do Newsweeka z formularza WWW jako "General
    Query", ale obawiam się, że odpowie najwyżej automat.

    > Na reklamację złożoną w banku będziesz czekać ok.1 miesiąca
    > czasu.
    To mi nie przeszkadza; obawiam się natomiast tych 25 PLN.

  • 13. Data: 2002-10-10 09:48:30
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Robert napisał(a):

    > par. 32, pkt. 1
    >
    > W kwestii nieuzasadnionej reklamacji:
    > TOiP dla KK podaje opłatę 25zł za rozpatrzenie nieuzasadnionej reklamacji
    > Czy jeśli był podpis wyrażający zgodę na obciążenie konkretną kwoty 220 PLN,
    > a nastąpiło obciążenie na zbliżoną kwotę w walucie obcej (34,50GBP), to
    > jakie jest ryzyko w Waszej ocenie, że może to być potraktowane jako
    > nieuzasadniona reklamacja?
    mozna zakwestionowac zasadnosc toip
    jakis urzad juz to zrobil i kilka najwiekszych bankow nie pobiera tej
    oplaty
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 14. Data: 2002-10-10 11:21:51
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    To co napisałeś, to ok, ale imo powinien zareklamować w firmie która dokonała
    obciążenia,
    a jest wyszczególniona na wyciągu. Do Lukasa reklamacja z kopią pisma. To moje
    zdanie.
    Btw. pamiętacie dyskusję o reklamacji zdrapki telefonicznej kupionej przez internet ?
    Tam też wyszło, że najpierw reklamujemy u sprzedawcy, potem w banku :-)
    Stąd moje zdanie na temat jak w topicu.
    Grzegorz

  • 15. Data: 2002-10-10 11:25:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 10, 2002 at 01:21:51PM +0200, Grzegorz wrote:

    > Btw. pamiętacie dyskusję o reklamacji zdrapki telefonicznej kupionej przez internet
    ?

    IMHO dyskusja byla na kartach.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-10-10 11:35:45
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Grzegorz wrote:
    > To co napisałeś, to ok, ale imo powinien zareklamować w firmie która
    > dokonała obciążenia, a jest wyszczególniona na wyciągu.

    No fajnie, tylko że na wyciągu jest (cytuję słowo w słowo):
    NEWSWEEK INTNL MAIL ORDER

    jak u nich zareklamować, skoro nie ma do nich kontaktu? (wyjaśniam w
    poprzednich postach, że mają w Polsce pośredników i jeden zniknął)

  • 17. Data: 2002-10-10 16:40:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    internet ?
    > Tam też wyszło, że najpierw reklamujemy u sprzedawcy, potem w banku :-)

    A pamietasz co pisal SebMal. Niedawno przegladalem procedury bankowe
    dotyczace reklamacji kartowych. Jeden z punktow brzmial tam mniej wiecej tak
    ;)

    klient twierdzi, ze nie otrzymal zamowionych produktow, a rachunek karty
    zostal obciazony

    Dla bankowcow ten typ reklamacji to nic nowego, ani dziwnego. Takie rzeczy
    najzwyklej w swiecie sie zdarzaja.
    SebMal radzil zeby reklamacje skladac bezposrednio w banku. Ja jestem tego
    samego zdania. Co wiecej, przeszedlem to na wlasnej skorze [opisywalem tu
    kiedys swoje przygody z WP ;)]. Bank wtedy zwrocil mi pieniadze.

    Maciej

  • 18. Data: 2002-10-10 17:54:27
    Od: s...@p...onet.pl

    > np tu: http://www.lukasbank.pl/oferta_visaclassic_tabela1.a
    sp
    > Rozpatrzenie nieuzasadnionej reklamacji 25,00 PLN

    W INTERNECIE JEST BŁĄD, W WERSJI PAPIEROWEJ TOiP TEJ OPŁATY NIE MA.
    LUKAS SIĘ Z NIEJ DAWNO WYCOFAŁ, DOTYCZY ZARÓWNO VE I VC.

    CZEŚĆ

  • 19. Data: 2002-10-10 19:02:34
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > W INTERNECIE JEST BŁĄD, W WERSJI PAPIEROWEJ TOiP TEJ OPŁATY NIE MA.
    > LUKAS SIĘ Z NIEJ DAWNO WYCOFAŁ, DOTYCZY ZARÓWNO VE I VC.

    dzięki! dobrze wiedzieć, że można bez obaw w takim razie złożyć reklamację

  • 20. Data: 2002-10-15 15:37:09
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ao4aku$a0c$1@news.tpi.pl, MK wrote:

> [...]
    > tego samego zdania. Co wiecej, przeszedlem to na wlasnej skorze
    > [opisywalem tu kiedys swoje przygody z WP ;)]. Bank wtedy zwrocil mi

    Złożyłem dziś reklamację tej transakcji w LukasLinii. Jako podstawa kazałem
    wpisać: brak zgody na obciążenie kwoty wykazanej w GBP, ponadto podwójne
    pobranie opłaty za ten sam towar, obciążenie karty i przelew. Słowo
    "chargeback" było konsultantowi obce, więc nie drążyłem tematu, na tym mi aż
    tak bardzo nie zależy.

    Po zrelacjonowaniu sprawy konsultant z dużą dozą pewności powiedział, że
    reklamacja jest oczywista i na pewno zostanie uznana. W celu wybrania
    odpowiedniego typu reklamacji rozłączył się i konsultował. Po powrocie -
    inny człowiek ;) Zalecał tym razem udanie się do oddziału banku, pobranie
    potwierdzenia obciążenia karty (kto wie, czy nie płatne) i wysłanie do
    Europress (obecny dystrybutor Newsweeka). Mówił, że reklamacja w banku może
    nic nie dać, bo CK może poinformować, że "było takie obciążenie".
    Podziękowałem za sugestię, poinformowałem go, że wg mojej wiedzy reklamacja
    jednak powinna skutkować żądaniem przedstawienia fizycznego dowodu zgody na
    obciążenie jak na wyciągu, po czym reklamacje przyjął.

    Dziękuję za porady i sugestie, będę informował o dalszym rozwoju wydarzeń.