  • 1. Data: 2016-11-02 12:48:18
    Temat: [prasówka] Nowy zarząd Banku Pocztowego zamówił mszę w Licheniu.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Nowy zarząd Banku Pocztowego zamówił mszę w Licheniu.
    Pracownicy: Ale my nie chcemy, by się za nas modlono

    http://wyborcza.pl/7,75398,20918686,nowy-zarzad-bank
    u-pocztowego-zamowil-msze-w-licheniu-pracownicy.html

    Zarząd kontrolowanego przez państwo Banku Pocztowego zaprosił pracowników
    na mszę w intencji prezesów i załogi. Zamówił ją w największym polskim
    kościele: w bazylice w Licheniu. - Ludzie nie wierzyli, gdy zapoznali się z
    zaproszeniem. Gdzie msza, a gdzie działalność banku? Mówili, że nie życzą
    sobie, aby ktoś się za nich modlił - mówi jeden z pracowników.

    Na mszę zaprosił pracowników dział public relation Banku Pocztowego.
    ,,Szanowni Państwo. Serdecznie zapraszamy wszystkie chętne osoby do udziału
    we mszy świętej w intencji pracowników i zarządu" - napisał w wiadomości
    rozesłanej do załogi. ,,Zapraszamy wszystkich chętnych wraz z rodzinami do
    odwiedzenia sanktuarium. W trakcie wizyty będzie możliwość zwiedzenia oraz
    wysłuchania koncertu muzyki organowej" - zachęcał.

    Na miejsce nabożeństwa wybrano największy kościół w Polsce - bazylikę Matki
    Bożej Bolesnej Królowej Polski w Licheniu.

    Msza za zarząd i załogę odbyła się w minioną sobotę. Według programu
    pracownicy najpierw zwiedzili bazylikę, muzeum i apartamenty papieskie. O
    godz. 16 uczestniczyli w nabożeństwie, by na koniec posłuchać półgodzinnego
    koncertu muzyki organowej. Nie byliśmy w stanie ustalić, ile osób
    skorzystało z zaproszenia, bo bank dotąd nie odpowiedział na naszą prośbę o
    informację.

    Bank Pocztowy ma siedzibę w Bydgoszczy, a także centralę w Warszawie. Z
    pierwszego miasta do Lichenia jest 110 km, a z drugiego - 240 km. Z
    zaproszenia na nabożeństwo można się dowiedzieć, że chętni sami zapłacili
    za dojazd i ewentualny nocleg. Mimo to pomysł oburzył niektórych
    pracowników.

    - Pomysł jest kuriozalny. Ludzie, z którymi pracuję, także nie dowierzali,
    kiedy przeczytali maila z zaproszeniem. Rozsyłali informację bliskim jako
    sensację. Przecież działalność banku nie ma nic wspólnego z religią. Od
    innych pracowników usłyszałem, że nie życzą sobie, aby ktoś odprawiał mszę
    w ich intencji. Przyłączam się do tych słów - mówi ,,Wyborczej" jeden z
    pracowników banku, który prosi o anonimowość.

    - Nie słyszałem, aby ktoś się wybierał na mszę. Zamiast tego ludzie
    żartowali, że niedługo będziemy się w pracy modlili albo że będzie jakaś
    weryfikacja wyznania. To tylko żarty, ale one są podszyte obawami, na jakie
    jeszcze pomysły wpadnie zarząd. Poprzedni prezesi byli świeccy i nie
    wychodzili z takimi propozycjami - dodaje pracownik.

    Bank Pocztowy jest komercyjnym bankiem kontrolowanym przez państwo. Jego
    strategicznym akcjonariuszem jest Poczta Polska, która posiada
    większościowy pakiet akcji. Mniejszościowy należy do PKO BP. Bank świadczy
    usługi w blisko 4,6 tys. urzędów pocztowych, a także we własnej sieci na
    terenie całego kraju. Korzysta z nich 1,5 mln klientów.

    Od lipca bankiem kieruje nowy zarząd. Na jego czele stoi prezes Sławomir
    Zawadzki. W przeszłości zasiadał już w zarządzie Banku Pocztowego, pracował
    m.in. w PKO BP. Za prezydentury Lecha Kaczyńskiego w Warszawie kierował
    biurem inwestycji w stołecznym ratuszu. Podczas poprzednich rządów PiS był
    doradcą prezesa NBP Sławomira Skrzypka, który w 2010 r. zginął w Smoleńsku.
    Bank Pocztowy razem z Pocztą Polską byli sponsorami premiery filmu
    ,,Smoleńsk".

    - Sponsoring ,,Smoleńska" można jeszcze ewentualnie potraktować jako formę
    promocji banku. Ale msza? Domyślam się, że za taką mszę ,,w intencji"
    Kościołowi się płaci. Pytanie, czy koszty te zostały poniesione z budżetu
    banku? Jeśli tak, jest to z całą pewnością niestosowne - mówi pracownik.

    Zapytaliśmy bank, skąd pomysł, by organizować mszę i dlaczego prezesi łączą
    zarządzanie instytucją finansową z praktykami religijnymi. Pytaliśmy także
    o koszty i źródła finansowania wydarzeń zorganizowanych w Licheniu. Od
    piątku czekamy na odpowiedź.

    Bank Pocztowy nie jest pierwszą spółką kontrolowaną przez państwo, która po
    zmianie władz zaangażowała się w praktyki religijne. Nabożeństwa zamawia
    także zarząd Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. To spółka zajmująca
    się m.in. drukowaniem książeczek paszportowych i produkcją dowodów
    osobistych. W marcu w warszawskim kościele Nawiedzenia Najświętszej Marii
    Panny PWPW została ,,zawierzona pod opiekę Bogu za pośrednictwem
    niepokalanego serca Maryi". Od tego czasu msze za zarząd i załogę odbywają
    się co miesiąc.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554

  • 2. Data: 2016-11-02 15:55:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Nowy zarząd Banku Pocztowego zamówił mszę w Licheniu.
    >http://wyborcza.pl/7,75398,20918686,nowy-zarzad-ban
    ku-pocztowego-zamowil-msze-w-licheniu-pracownicy.htm

    Nowe czasy, nowe zwyczaje :-)

    Aczkolwiek ... patrzac na ostatnie doniesienia medialne - sprawdzic
    ktore fundacje dofinansowal poprzedni zarzad :-)

    >Bank Pocztowy ma siedzibę w Bydgoszczy, a także centralę w Warszawie.
    >pierwszego miasta do Lichenia jest 110 km, a z drugiego - 240 km.

    Ale pracownikow ma w calej Polsce..

> [...]
    >Panny PWPW została ,,zawierzona pod opiekę Bogu za pośrednictwem
    >niepokalanego serca Maryi". Od tego czasu msze za zarząd i załogę

    Nie wiem jak tam z unijnymi przepisami ... ale takie zawierzenie moze
    byc konieczne :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-11-02 17:49:42
    Od: To ja <p...@b...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 12:48, Olin pisze:
    > http://wyborcza.pl/7,75398,20918686,nowy-zarzad-bank
    u-pocztowego-zamowil-msze-w-licheniu-pracownicy.html

    [...]wyborcza.pl[...] i wszystko jasne...

    > [...] Mówili, że nie życzą
    > sobie, aby ktoś się za nich modlił - mówi jeden z pracowników.

    Albo są niewierzący, albo wierzący. W tym pierwszym przypadku powinno
    być im to dokładnie wszystko jedno, w tym drugim powinni byli być za.
    Kto może być przeciw?

    > zaproszenia na nabożeństwo można się dowiedzieć, że chętni sami zapłacili
    > za dojazd i ewentualny nocleg. Mimo to pomysł oburzył niektórych
    > pracowników.

    Których? Tych, którzy skorzystali z zaproszenia i pojechali
    _dobrowolnie_, _za swoje_, czy tych, którzy nie pojechali?

    > Od
    > innych pracowników usłyszałem, że nie życzą sobie, aby ktoś odprawiał mszę
    > w ich intencji.

    O tych już było.

    > - Nie słyszałem, aby ktoś się wybierał na mszę.

    No, przecież nikt nikogo nie zmuszał.

    > Zamiast tego ludzie
    > żartowali, że niedługo będziemy się w pracy modlili albo że będzie jakaś
    > weryfikacja wyznania.

    Jakieś podstawy? Przecież uczestnictwo było DOBROWOLNE!

    > To tylko żarty, ale one są podszyte obawami, na jakie
    > jeszcze pomysły wpadnie zarząd. Poprzedni prezesi byli świeccy i nie
    > wychodzili z takimi propozycjami - dodaje pracownik.

    Takimi nie, bo byli nie tyle świeccy, co wojująco ateistyczni. Nie
    jestem pracownikiem Poczty, ale z relacji pracowników wiem, że różnica
    polegała na tym, że ówczesne propozycje nie były dobrowolne ale za to
    opłacane ze środków publicznych.

  • 4. Data: 2016-11-02 18:59:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1m9rk1jhzzb0w.clvax6mo8cd8$....@4...net

> [...]

    > się z zaproszeniem. Gdzie msza, a gdzie działalność banku? Mówili, że
    > nie życzą sobie, aby ktoś się za nich modlił - mówi jeden z pracowników.

    Zwracam uwagę na słowa:

    zaprosił pracowników na mszę

    że nie życzą sobie, aby ktoś się za nich modlił

    Pracownicy nie wiedzą, czego chcą!
    Toż po to jadą na mszę, by modlić się, nie zaś po to, by ktoś modlił się za nich!

    Modlitwa to rozmowa z Bogiem -- dlaczego ktoś miałby rozmawiać z Bogiem za tych
    ludzi?
    Jakieś pokątne knowania za plecami? Coś ,,o nas'' ,,bez nas''?

    Pracownicy dostali szansę osobistego/samodzielnego modlenia się, czyli rozmawiania z
    Bogiem.
    [co do miejsca... fakt -- toż Bóg jest wszechobecny, po cóż zatem do Niego jechać?]

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.biz.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 5. Data: 2016-11-02 22:30:08
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

> [...]
    > banku? Jeśli tak, jest to z całą pewnością niestosowne - mówi pracownik.

    Moim zdaniem to świetna reklama dla banku. Na pewno wspomnieli o tym w
    TV Trwam. A ta telewizja ma wiernych telewidzów. Skoro bank zamówił
    mszę, to znaczy, że nie jest wrogo nastawiony do Kościoła. Jaki więc
    bank wybierze widz TV Trwam?

  • 6. Data: 2016-11-02 22:42:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dąbrowski <n...@a...pl> writes:

> [...]
    > TV Trwam. A ta telewizja ma wiernych telewidzów. Skoro bank zamówił
    > mszę, to znaczy, że nie jest wrogo nastawiony do Kościoła. Jaki więc

    SKOK
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    YOU!! Give me the CUTEST, PINKEST, most charming little VICTORIAN

  • 7. Data: 2016-11-03 00:51:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-11-02 o 22:42, Kamil Jońca pisze:

    > SKOK
    > KJ

    Raczej pojechali pomodlić sie o swoje stołki, żeby ich szybko nie
    stracić. Pracownicy to plebs, bo im nie zorganizowano nawet autokarów.

    --
    animka

  • 8. Data: 2016-11-03 09:42:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    >SKOK

    Skok im św. ...... ?
    Prawidlowe skojarzenie, ale mysle ze przecietny widz ma blizej do
    poczty niz do SKOKu.

    I otrzymuje emeryturke, i moze placic karta ... idealny klient.

    Tylko ciekawe czy zarzad juz zarezerwowal srodki, jak listonosze
    przestana "koncowki" dostawac.

    J.

  • 9. Data: 2016-11-03 14:46:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Najciekawsze jest to, że przez wieki Kościół walczył z pożyczaniem na
    procent, co nazywał lichwą. Nie ukrywa tego nawet najbardziej wiarygodne
    źródło świata, czyli Fronda.

    "Pismo święte, w wielu miejscach najwyraźniej potępia lichwę: "Nie
    weźmiesz lichwy od brata twego, ani więcej niżeś dał " (Kapłańska 25, 35);
    "Jeśli pożyczysz ludowi memu ubogiemu, który mieszka z tobą, nie będziesz
    mu przynaglał jako wyciągacz, ani lichwami uciśniesz" (Wyjścia 22, 25);
    "Bratu twemu tego, czego mu trzeba, bez lichwy pożyczysz" (Powtórzonego
    Prawa 23, 20); "Miłujcie nieprzyjacioły wasze, czyńcie dobrze i
    pożyczajcie, niczego się stąd nie spodziewając" (Łukasz 6, 35).

    Ojcowie Kościoła mocno powstają przeciwko lichwie i głośno mówią, że
    wszystko co się bierze nad pożyczkę jest niesprawiedliwością. Święty Bazyli
    przedstawia lichwę jako zbytek niesprawiedliwości: "Jest to przeklęta córka
    chciwości i przywiązania do rzeczy ziemskich"; "Pismo święte (są to słowa
    świętego Grzegorza Nysseńskiego) zabrania wyraźnie lichwy, jako nieprawego
    środka wzbogacenia się (...) Nasze księgi święte zabraniają we wszystkim
    wymagać więcej nad to, co dano. Wszystko czego się żąda więcej nad
    pożyczkę, nazywa się lichwą; nakazuję lichwiarzowi zwrócić co wziął";
    "Lichwa (mówi święty Jan Złotousty) zarówno szkodliwą jest dla tego kto ją
    płaci, i dla tego kto ją bierze; gubi duszę ostatniego a nędzę pierwszego
    powiększa". Posłuchajmy jeszcze świętego Leona: "Jakikolwiek obrót rzeczy
    wezmą, lichwiarz zawsze traci, jeśli postrada to co pożyczył; lecz jeszcze
    nieszczęśliwszy, gdy bierze więcej nad to co pożyczył. Ciągnie zyski ze
    swych pieniędzy, śmierć zadaje duszy swojej".

    Wszystkie sobory także potępiły lichwę. Drugi sobór powszechny lugduński
    (Lyon) pod Grzegorzem X rzucił klątwę na lichwiarzy, a Sobór powszechny
    wienieński, pod Klemensem V, żądał aby karano jako heretyków tych, którzy
    uparcie twierdzili, że nie jest grzechem zajmować się lichwą, to jest
    wymagać i brać więcej niżeli kto pożyczył."

    **************************

    Całość tego interesujące tekstu:
    http://www.fronda.pl/blogi/miroslaw-salwowski/czym-j
    est-lichwa,38951.html

  • 10. Data: 2016-11-04 04:24:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" 581a5ae4$0$5146$6...@n...neostrada.pl

    > Moim zdaniem to świetna reklama dla banku. Na pewno wspomnieli o tym w

    I tania -- msza kosztuje niewiele. :)
    Nie wiem, ile Pocztowy zapłacił, ale wiem, ile zwyczajowo kosztuje msza.

    > TV Trwam. A ta telewizja ma wiernych telewidzów. Skoro bank zamówił
    > mszę, to znaczy, że nie jest wrogo nastawiony do Kościoła.
    > Jaki więc bank wybierze widz TV Trwam?

    Ja wybieram Pocztowy -- pójdę tam, aby wypowiedzieć umowę. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.biz.pl '.O_'