  • 1. Data: 2014-05-07 12:22:32
    Temat: podejmowanie pieniędzy z zamkniętego rachunku
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    zamknąłem rachunek w millenium i konsultant telefoniczny
    wypowiedział formułkę że gdyby na ten rachunek wpłynęły
    jakiekolwiek środki to są one do odbioru w placówce przez
    10 lat od daty zamknięcia rachunku

    naszła mnie taka myśl - czy jest to jakiś sposób na to,
    aby "posiadać" rachunek wolny od zajęć komorniczych?

    dłużnik podaje płatnikom np. pracodawcom nr rachunku
    zamkniętego, a potem idzie do placówki i wypłaca całą
    gotówkę. Jednocześnie bank nie ma podstaw do blokowania
    rachunku bo tego rachunku "nie ma". W ten sposób możnaby
    użytkować zamknięty rachunek nie bojąc się o ew. zajęcia

  • 2. Data: 2014-05-07 12:23:53
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    nie interesują mnie uwagi "po co tak kombinować"
    ani "lepiej odbierać wynagrodzenia w gotówce"...

    ciekawi mnie, czy (wg waszej wiedzy) pomysł jest
    w stanie "zadziałać" od strony czysto technicznej

  • 3. Data: 2014-05-07 13:05:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zarząd komplementariusza" napisał w wiadomości
    >nie interesują mnie uwagi "po co tak kombinować"
    >ani "lepiej odbierać wynagrodzenia w gotówce"...
    >ciekawi mnie, czy (wg waszej wiedzy) pomysł jest
    >w stanie "zadziałać" od strony czysto technicznej

    Obawiam sie ze srednio - jak sie tam srodki pojawia, to bank na
    zyczenie komornika zglosi to konto.

    Zapewne mozna tez zalozyc nowe konto w dowolnym banku, i znow bedzie
    komornik musial szukac.
    Ale koszta szukania moga spasc na dluznika :-)

    J.

  • 4. Data: 2014-05-07 13:28:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 maja 2014 12:22:32 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
    >W ten sposób możnaby
    >
    > użytkować zamknięty rachunek nie bojąc się o ew. zajęcia
    Obawiam się że tak się nie da. Ęw. środki które wpłyną na zamknięte konto będą
    zapewne na tzw. rachunku technicznym. Jeśli bank otrzyma informację o zajęciu
    rachunków Kowalskiego to zajmie i rachunek techniczny,

  • 5. Data: 2014-05-07 17:58:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 7 May 2014 04:28:06 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Obawiam się że tak się nie da. Ęw. środki które wpłyną na zamknięte konto
    > będą zapewne na tzw. rachunku technicznym. Jeśli bank otrzyma informację
    > o zajęciu rachunków Kowalskiego to zajmie i rachunek techniczny,

    A nie jest tak, że rachunek techniczny jest rachunkiem banku?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2014-05-08 07:19:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 maja 2014 17:58:55 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > A nie jest tak, �e rachunek techniczny jest rachunkiem banku?
    Co do formalnej własności rachunku technicznego to sie nie wypowiem ale kazdy klient
    ma odrębny(inny nr rachunku technicznego)
    Komornika zreszta interesuje kasa Kowalskiego a nie to na jakim rachunku ona lezy.

  • 7. Data: 2014-05-08 08:31:29
    Od: jn <j...@g...pl>

    Skoro pieniądze Kowalskiego są do odbioru w banku przez 10 lat tylko przez
    Kowalskiego (lub pełnomocnika), to znaczy, że jednak bank prowadzi na rzecz
    Kowalskiego rachunek w tym celu. A to oznacza, że środki zgromadzone na tym
    rachunku należą do Kowalskiego, a nie banku.
    Komornik wnosi do banku o zajęcie kwoty na "rachunkach prowadzonych na rzecz
    Kowalskiego w banku", a tym samym środki zgromadzone na takim rachunku powinny
    zostać także zablokowane przez bank na poczet egzekucji komorniczej.

  • 8. Data: 2014-05-08 11:42:03
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "jn" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rzecz Kowalskiego w banku", a tym samym środki zgromadzone na takim
    > rachunku powinny zostać także zablokowane przez bank na poczet egzekucji

    Ale nie zostaną zablokowane.

  • 9. Data: 2014-05-09 00:24:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 May 2014 03:22:32 -0700 (PDT), zarząd
    komplementariusza<z...@p...pl> wrote:
    > naszła mnie taka myśl - czy jest to jakiś sposób na to,
    > aby "posiadać" rachunek wolny od zajęć komorniczych?

    Przecież wystarczy mieć rachunek kk. Można normalnie funkcjonowac z
    zajeciem, robic przelewy (drogo, ale można), wplacac, wyplacac.
    Przetestowane wielokrotnie ;)Onna
    Najbardziej wqurwia to us/zus, widzą że przelewy do nich przychodzą z
    rachunku konkretnego banku, wysyłają tam zajęcia ale nie są
    skuteczne, bo rachunku kk zajac nie moga. Muszą grzecznie czekać na
    przelew z kk.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-05-09 11:08:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

> [...]
    > konkretnego banku, wysyłają tam zajęcia ale nie są skuteczne, bo rachunku kk zajac
    nie moga. Muszą grzecznie czekać na przelew z

    Część przelewów można z KK Citi. A na resztę można otwierać nowe rachunki.

    Aby było jasne -- nie lubię niesumiennych dłużników.
    Mnie zmarnowano życie cudzymi długami.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'