  • 1. Data: 2003-02-06 11:34:55
    Temat: oszukany na 1 cent?
    Od: "zgred" <z...@u...to.wp.pl>

    Witam...
    Mam sobie "oko w euro".
    Dostałem wyciąg.
    Naliczone odsetki: 0.90
    Podatek od odsetek: 0.19

    Czy ostatnio podnieśli podatek od odsetek? Bo wydawało mi się, że jest
    20%...
    a 20% od 90, to jest 18, a nie 18.5, żeby zaokrąglić w górę do 19.

    Ilu jeszcze takich jak ja wydutkano na 1 centa? I gdzie jest ten cent?

    ;)

    Pozdrawiam. Adam.

  • 2. Data: 2003-02-06 11:39:32
    Temat: Re: oszukany na 1 cent?
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zgred" <z...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem wyciąg.
    > Naliczone odsetki: 0.90
    > Podatek od odsetek: 0.19

    Ja mam w ING odsetki 0.97 zł, podatek 0.20.

    --
    Marcin P.
    http://kolej.lodz.pl

  • 3. Data: 2003-02-06 11:59:48
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > a 20% od 90, to jest 18, a nie 18.5, żeby zaokrąglić w górę do 19.
    >
    > Ilu jeszcze takich jak ja wydutkano na 1 centa? I gdzie jest ten cent?

    W zlotowkach jest ten cent...;-)
    Podstawe opodatkowania przeliczaja na zlotowki, obliczaja podatek, podatek
    przeliczaja na USD i z zaokraglenie tego przeliczenia jest najwiekszy blad
    bo kwota mala.
    Podatki sie placi w PLN.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-02-06 12:18:54
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > a 20% od 90, to jest 18, a nie 18.5, żeby zaokrąglić w górę do 19.
    >
    > Ilu jeszcze takich jak ja wydutkano na 1 centa? I gdzie jest ten cent?

    kwote w euro zamieniaja na zlotowki
    0,90 euro to 3,6 zl
    to zgodnie z ustawa zaokraglaja do pelnej zlotowki - czyli 4 zl
    od tego licza 20 % czyli 80 gr
    a to zamieniaja na euro i wychodzi 20 centow

    (wyliczenia przy kursie 1 euro = 4 zl)

    dziala to tez w druga strone
    ja mam 170 euro na oko co daje 28 centow odsetek
    czyli 1, 12 zl
    podatek licza mi od 1 zl czyli pobieraja 20 groszy a to jest 5 centow

    Piotr