  • 1. Data: 2007-06-14 17:29:25
    Temat: oszczednosci z kasy mieszkaniowej a kredyt bankowy
    Od: z...@o...pl

    Czolem Kochani,

    Mam pytanie. Liczę na Waszą pomoc. W zeszlym roku skonczyla mi sie
    umowa z kasa mieszkaniowa i w marcu otrzymalem zgromadzone w niej
    srodki - uzbieralo sie tego nieco ponad 25 k PLN. Oczywiscie nie moge
    za taką sume kupic mieszkania. Pytanie:
    Co zrobić aby Urzad Skarbowy nie mial zastrzeżeń co do sposobu
    wykorzystania środków z kasy mieszkaniowej ? Czy moge wziac kredyt w
    banku ? Jeśli tak to jakie warunki powinienem spełnić?

  • 2. Data: 2007-06-14 19:06:36
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    z...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > wykorzystania środków z kasy mieszkaniowej ? Czy moge wziac kredyt w
    > banku ? Jeśli tak to jakie warunki powinienem spełnić?

    zakladam ze odliczales podatek z tytulu wplat do kasy?
    jesli tak, to musisz wydac srodki z kasy na zakup mieszkania, bodajze do
    konca roku (ale nie dam glowy). skad wezmiesz reszte kasy na mieszkanie
    USu (przynajmniej w tym kontekscie) nie obchodzi. jesli nie wydasz
    srodkow z kasy na cel mieszkaniowy, musisz oddac odliczony podatek (bez
    zadnych odsetek). jesli nie odliczales podatku, mozesz kase przepic, a
    USowi nic do tego :)

    PG