  • 1. Data: 2013-12-08 17:12:27
    Temat: obliczanie średniej stopy zwrotu y/y
    Od: niko <k...@b...net>

    Witam,

    Próbuje ugryźć temat jak najlepiej odzwierciedlić wynik FI. Powiedzmy jako %
    zysku w przeliczeniu y/y.

    Moja koncepcja to użycie wagi -- w tym wypadku przyjąłem wartość zakupu
    jednostek w danej transakcji.

    Przykład obliczenia średniej stopy zwrotu dla sprzedaży j.u.

    Liczba dni między sprzedażą a zakupem (Ld)
    Kwota zakupu (Kz)
    Kwota sprzedaży (Ks)
    Zysk (Z) = Kz - Ks
    %z %zakupu -- waga jako Kz / Suma(Kz)

    Ld Kz Ks Z %z Ld*%z
    730 10 9 -1 0,37 270
    500 2 3 1 0,07 37
    365 15 40 25 0,56 202
    1595 27 52 25 1 510

    i teraz obliczenie y/y kwoty zysku jako
    %y/y = SUM(Z) / SUM(Kz) * 365 / SUM (Ld*%z)

    tj 66%

    jakieś sugestie?