  • 21. Data: 2011-12-21 11:20:41
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Dec 2011 21:47:00 +0000 (UTC), xbartx <b...@h...net>
    wrote:

    >Też mam takie wrażenie, że jest coraz większy nacisk na to aby, jak to
    >mówią fachowcy, ubrać ulicę w złoto na górce. No ale zobaczymy jak to się
    >dalej potoczy.

    A nie sądzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów
    przez banki centralne (chyba, że to też "ulica")?

    http://blogs.wsj.com/marketbeat/2011/11/17/central-b
    anks-in-scramble-to-buy-gold/
    http://www.ft.com/cms/s/0/c0025500-10ef-11e1-a95c-00
    144feabdc0.html#axzz1hAPcFDMQ
    http://online.wsj.com/article/SB10001424053111903520
    204576483223952488748.html
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-12-21 13:05:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Dec 2011 12:12:22 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >A ja sie pytam za ile można sprzedać, bo za ile można kupić to mało istotne.

    Akurat ostatnio z ciekawości zaznaczyłem sobie do obserwacji 5 aukcji
    "orła bielika" 1/10 uncji na alledrogo: ceny końcowe były od 781 do
    796 zł (cena sprzedaży NBP w ostatnich 3 dniach to ok. 851 zł).
    NBP skupiłby je po ok. 549 zł.

    Tu są np. notowania jednego kantorów:
    http://kantorapollo.com.pl/index.php
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2011-12-21 13:07:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 12:20:41 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > A nie sądzisz, że z takiej opinii przeczy fakt zwiększania zakupów przez
    > banki centralne (chyba, że to też "ulica")?

    Ja tam się nie znam ale pamiętam jak w 2008 roku, postów o kredyty
    mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie
    i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosnąć - jak
    było to wszyscy dobrze wiemy.

    --
    xbartx

  • 24. Data: 2011-12-21 13:11:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 14:05:35 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

> [...]
    > "orła bielika" 1/10 uncji na alledrogo: ceny końcowe były od 781 do 796
    > zł (cena sprzedaży NBP w ostatnich 3 dniach to ok. 851 zł). NBP skupiłby

    Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz
    zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i
    wylądował"?

    --
    xbartx

  • 25. Data: 2011-12-21 13:19:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Dec 2011 13:07:46 +0000 (UTC), xbartx <b...@h...net>
    wrote:

> [...]
    >mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie
    >i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosnąć - jak

    A czego to ma dowodzić poza tym, że "ulica" to nie wyrocznia, a
    większość ludzi kieruje się "obiegowymi opiniami"?

  • 26. Data: 2011-12-21 13:21:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Dec 2011 13:11:53 +0000 (UTC), xbartx <b...@h...net>
    wrote:

    >Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz
    >zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i
    >wylądował"?

    Ja tylko podałem przykładowe ceny w odpowiedzi na pytanie "za ile
    można sprzedać złoto".

    Nie jest dla mnie jasne, co rozumiesz przez "No i w pizdu i
    wylądował", ale jeśli krach pieniądza fiducjarnego, to raczej ceny
    niczego nie będą stabilne w tym czasie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2011-12-21 18:02:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > mieszkaniowe, głównie we frankach, było na grupie jak wiem - 3-5 dziennie
    > i waluty już nie miały najmniejszych szans i opcji aby wzrosnąć - jak

    wiesz, wtedy wszyscy mieli juz kredyty na mieszkanka.
    Osobiście znam naprawdę mało osób którzy mają jakiekolwiek metal w celach
    inwestycyjnych.
    Sporo osób o tym rozmawia ale są skutecznie wystraszeni tymi "zjazdami" i są
    daleko od wiążących decyzji.

    george

  • 28. Data: 2011-12-21 18:03:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Ok tylko teraz jest stabilnie i nawet można się w aukcję bawić. Możesz
    > zapewnić, że będzie tak samo łatwo jak nastanie "No i w pizdu i
    > wylądował"?

    hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

    george

  • 29. Data: 2011-12-21 19:03:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:02:38 +0100, george napisał(a):

> [...]
    > inwestycyjnych.
    > Sporo osób o tym rozmawia ale są skutecznie wystraszeni tymi "zjazdami"

    No ale na fundusze akcyjne się ich już na pewno drugi raz naciągnąć nie
    da - na to raczej nikt nie liczy, więc może teraz na złoto. Oczywiście ja
    nie twierdzę, że to taki sam garnitur mniej więcej szyją - tak po prostu
    mi się ten mechanizm kojarzy.

    Xenocide

  • 30. Data: 2011-12-21 19:06:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 19:03:10 +0100, george napisał(a):

    > hmm, ile wtedy bedzie wart papier ?

    Zawsze będzie można użyć jako podpałkę albo toaletowy - ze sztabką złota
    to nie przejdzie ;)

    Xenocide