  • 21. Data: 2012-01-03 00:25:40
    Temat: Re: Re:
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konfabulator" jdt6kp$mio$...@i...gazeta.pl

    > Jak sprzedał to kasa rozeszła się nie wiadomo gdzie,

    Ja wiem, gdzie. :) Albo nieco inaczej -- wiem, kto ją (kasę)
    wziął, ale nie wiem, na co ją wydał, bo istotnie -- tym osobom
    (które te pieniądze, tą kasę, zabrały) rozeszła się (owa kasa)
    w sposób cudowny... Jedną z tych osób znam osobiście. :)

    > ale te zakupy i tak będą
    > za nowo zebraną kasę z podatników, np. z takich bucików dla dzieci VAT 8 na 23
    > i już na pół jakiegoś banku się zbierze.

    Polacy mieli swego pokojowego noblistę (Wałęsę) i Rosjanie mieli
    swego (Gorbaczowa) pokojowego noblistę. I Polacy pogardzili swoim
    Wałęsą, i Rosjanie pogardzili swoim Gorbaczowem.

    Wałęsa ,,dawał'' po 10 tysięcy dolców na dorosłego łebka,
    czyli równowartość dzisiejszego długu państwa polskiego,
    więc uznano go za durnia, gdy proponował sprzedanie majątku
    polskiego Polakom.

    Gorbaczow nawoływał do nielikwidowania (lub raczej do likwidowania,
    ale nierewolucyjnego) ZSRR, dzięki któremu obywatele tegoż państwa
    byliby postrzegani na świecie jako obywatele mocarstwa, z którym
    trzeba się liczyć.

    Polacy mają zieloną wyspę -- ,,zielono mi''?, Rosjanie Ekaterinę itp...

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jdja9e$d8k$...@i...gazeta.pl

    > Co? -- kupiła mieszkanie za 88 milionów dolarów.
    > Po co? -- na weekendy. :)

    http://platine.pl/kupila-mieszkanie-za-88-milionow-n
    a-weekendy-0-995940.html#utm_source=msp.money.pl&utm
    _medium=referral&utm_content=Kupila%20mieszkanie%20z
    a%2088%20milionow.%20Na%20weekendy&utm_campaign=plot
    ko-polecacz

    Rosjanie (i Litwini nam tak bliscy, i Łotysze, i Estończycy, i Białorusini,
    i Ukraińcy, i inne nacje ZSRR) wymienili mądrego Gorbaczowa na pijaka Jelcyna,
    który tak wszystko podzielił, że i Matuszka Rasija ucierpiała, i narody niegdyś
    zagarnięte przez nią ucierpiały...

    Polacy wymienili Wałęsę na [Cenzura] i wyprzedali swój majątek tak, aby
    nie służył ów majątek rzekomym komuchom, którym jednak (zapominając
    o przyczynach wyprzedawania?) dano sowite odszkodowania...

    -=-

    Z pobliskiego podwórka prywatyzacyjnego. Znam dziewczynę, której matka
    dorobiła się fortuny na prywatyzacji białostockich browarów mieszczących
    się na Dojlidach. Była jakimś dyrektorem tychże. Browary sprzedano za
    śmieszne pieniądze i papiery posprzedażne (swoiste obligacje czy akcje
    lub inne papiery wartościowe, w których zawarto ów browar) rozdano
    pracownikom tegoż browaru (jak mówił mi narzeczony córki tej właścicielki
    a mój: kolega, nauczyciel Kung-fu, swego rodzaju ochroniarz oraz swego
    rodzaju doradca) czyli cwanej dyrekcji i reszcie pracowników, czyli
    głównie pijakom... Dyrekcja (czyli głównie matka owej znanej mi
    dziewczyny i ktoś z księgowości) odkupiła owe papiery, skompletowała
    niemal cały majątek tych browarów i sprzedała go Niemcom, robiąc na tym
    małą fortunę (dla większości z nas -- ogromną, ale nijaką wobec fortuny
    ojca Ekateriny) i zapewniając pracę sobie oraz swojej rodzinie...

    Transakcja niby czysta (jeśli nie bierzemy pod uwagę tego, iż w browarze
    produkujemy śmierć i kalectwo) ale czy zupełnie czysta? Podobne z Rosjanami
    typu ojciec wspomnianej Ekateriny. Wystawili na sprzedaż -- kto chciał, ten
    za bezcen kupował i robił interes. Ja też kupuję koszule po złotówce, do czego
    przycisnęła mnie bieda? Już przed 25 laty kupiłem masę (mam do dzisiaj ponad
    połowę) grafitów (chińskiej produkcji) do ołówków, którą sprzedawałem później
    w komisach kilkadziesiąt razy drożej... Handlowałem katalogami z Ikei i innymi
    dobrami otrzymywanymi za darmo lub za pocztówki... Jedni dawali -- więc brałem.
    Inni kupowali i dobrze płacili -- więc brałem... Pośrednicy (sam nie mogłem zająć
    się wszystkim) brali swoją ,,dolę'' -- płaciłem hojnie, sam zarabiając co najmniej
    dużo, choć byłem nastolatkiem... :) Na pewno swoje zarabianie uznaję za czyste w
    100%.

    -=-

    Brud jednak gdzieś jest, bo jak inaczej doszłoby do tego, że obok majątków
    wyrosły slumsy? Ów brud to pozwolenie na wyprzedawanie za bezcen tego, co
    było tak cenne. I ów brud poczynili sami Rosjanie czy inni obywatele ZSRR
    (całe narody) wybierając pijaka Jelcyna czy Polacy (cały naród) wybierając
    [już bez cenzury] politykę Jana Pawła II.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2012-01-03 16:03:32
    Temat: Re: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" jdsljg$hu3$...@i...gazeta.pl

    > I co myślisz, że ludzie który zakładają lokaty zaczną się bawić
    > w jakiś programy, bony i punkty? Raczysz żartować tudzież są to
    > tylko Twoje pobożne życzenia.

    Ja -- bardzo chętnie. Poproszę na przykład o tę nagrodę:

    http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    Bank powie, ile pieniędzy i na jak długo mam wpłacić, przyśle i tyle...
    Handel ,,elektroniczny'' rozrośnie się dzięki temu...
    Wiele lat temu niejedna osoba uznała, że dostęp do konta via
    net jest głupotą, niesie za sobą zbyt duże ryzyko i nie znajdzie chętnych.

    DojczeBank kupuje klientów nie pieniędzmi, ale właśnie ,,prezentami''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-01-03 16:25:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2012 10:03 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > net jest głupotą, niesie za sobą zbyt duże ryzyko i nie znajdzie chętnych.
    >
    > DojczeBank kupuje klientów nie pieniędzmi, ale właśnie ,,prezentami''.

    to są zabawki dla detalistów mających grosze na koncie.

  • 24. Data: 2012-01-03 16:31:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" jdva5a$jdv$...@i...gazeta.pl

    > to są zabawki dla detalistów mających grosze na koncie.

    Zabawki typu telewizor czy komputer są droższe...
    Rynek ożywi się -- ludzie zaczną używać pieniądza...
    [na razie go upychają, gdzie się da, stąd wszędzie tego pieniądza brak...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-01-03 16:33:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" jdshdu$4tk$...@i...gazeta.pl

    > Czyli np 10 tys na lokacie 7% z belka to odsetek będzie 567zł
    > Mylisz że ludziska woleli by 700 zł w bonach do Merlina zamiast 567 zł w czystej
    gotówce?

    Ja bym wolał 700 w bonach do Carrefoura niż 567 w gotówce. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2012-01-03 16:38:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" jdtahn$473$...@i...gazeta.pl

    > Ja wiem. Wolałbym aby u nas kierowano się bardziej np w kierunku motta
    > stanu New Hampshire w USA - "Live free or die" ale to raczej mało realne,
    > niestety.

    Nierealne? A jednak Lepper udowodnił, że (co prawda -- z Bożą
    pomocą, bo jednak z pomocą PiS) można umrzeć...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-01-03 16:44:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2012 10:31 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "witek" jdva5a$jdv$...@i...gazeta.pl

    > Zabawki typu telewizor czy komputer są droższe...
    > Rynek ożywi się -- ludzie zaczną używać pieniądza...
    > [na razie go upychają, gdzie się da, stąd wszędzie tego pieniądza brak...]

    to są ciągle zabawki dla detalistow.

    Po co mi 25 telewizorow, a i na Karaiby po raz 10 nie chce mi sie lecieć.

    To, ze w ten sposób detalisci mogą rozkręcić rynek to fakt, ale grubej
    ryby sie tym nie złapie.

  • 28. Data: 2012-01-03 16:55:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" jdvb8i$jdv$...@i...gazeta.pl

    > To, ze w ten sposób detalisci mogą rozkręcić rynek
    > to fakt, ale grubej ryby sie tym nie złapie.

    Samochodu, domu czy ziemi nie można dać w bonach?
    A tyle pisano o problemach w płaceniu przy kupnie nieruchomości...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2012-01-03 18:06:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2012 10:55 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "witek" jdvb8i$jdv$...@i...gazeta.pl

    > Samochodu, domu czy ziemi nie można dać w bonach?
    > A tyle pisano o problemach w płaceniu przy kupnie nieruchomości...

    dac mozna, pytanie tylko kto je bedzie chcial

    po co mi dom samochod czy ziemia skoro ja to juz mam.

    Wybraz sobie, ze płacisz bonusy ołówkami.
    Ile paczek byś był chętny wziąć?

    Zrozum, ze dla ludzi mających kasę te bonusy są po prostu nieatrakcyjne.

  • 30. Data: 2012-01-03 23:00:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" jdvg3d$jdv$...@i...gazeta.pl

    > dac mozna, pytanie tylko kto je bedzie chcial

    Jeśli komputer czy telewizor kosztuje kilka tysięcy złotych -- trzeba
    przez pół roku trzymać na lokacie kilkadziesiąt tysięcy złotych na kilku
    procentach. Czy jest ktokolwiek taki, kto nie wydaje choćby tego, co
    dostaje w odsetkach?

    Z góry można umówić się, że bank w formie zapłaty za bezpłatne ;)
    udzielenie kredytu da w nagrodę talon na wcześniej umówiony samochód...
    Albo opłaci rachunki -- gaz, elektryczność... ;)

    > po co mi dom samochod czy ziemia skoro ja to juz mam.

    Jeśli nawet nie ten klient kupi, który ulokował,
    może choćby zbędzie ów talon bez dużych strat?...

    > Wybraz sobie, ze płacisz bonusy ołówkami.
    > Ile paczek byś był chętny wziąć?

    Ja kupuje tylko ładne ołówki -- i mam ich masę. :)
    Część rozdaję, ale że nie mam komu... Kiedyś tak kupowałem
    chińskie wieczne pióra... Hero. :) Kupowałem tylko solidnie
    wyselekcjonowane w sklepie, po czym je rozbierałem (do naga?)
    i bardzo starannie je składałem, dzięki czemu nie sprawiały
    kłopotów w czasie używania. :)

    Część (znikomą -- może ze 25 sztuk) rozdałem...
    Resztę :) pozostawiłem na lepsze czasy...
    (: Parę lat temu jedno z nich rozebrałem i... zabrakło mi cierpliwości do
    składania... :)

    > Zrozum, ze dla ludzi mających kasę te bonusy są po prostu nieatrakcyjne.

    Paliwo, jedzenie, opłaty za mieszkanie, gaz, elektryczność...

    -=-

    Poza tym... O czym my rozmawiamy? O chamskim pożądaniu dóbr czy o sporcie? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'