  • 31. Data: 2007-08-21 10:37:22
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: aa <a...@a...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Dobrze ze nie w sądzie. Tak czy owak, on dostal zwrot od hotelu,
    > wiec nie wiem co chcesz jeszcze reklamowac.

    Nie dostał. A reklamować powinien na samym początku - transakcję której
    nie zatwierdził.

    > "Po mojemu" to sa synonimy.

    Według prawa bankowego nie.

    > No i Twoim naturalnym dzialaniem wtedy (zakladam ze to pomylka i nie
    > chodzi o probe wyludzenia) jest nieodebranie paczki, czy raczej
    > odebranie jej i żądanie zwrotu wczesniej zaplaconej sumy, np. przelewem
    > na konto bankowe lub czekiem? Wiesz, za przelewy i czeki tez sie placi
    > czasem prowizje.

    Nieodebranie. I złożenie reklamacji.

  • 32. Data: 2007-08-21 10:42:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Ciekawe, czy gdyby ci pobrano przez pomylke z konta milion dolarow po
    > kursie sprzedam i oddano milion dolarow po kursie kupie to tez bylbys
    > zdania, ze wszystko w porzadku.

    Jemu nic nie pobrano bez jego wiedzy i zgody, on tylko zaplacil
    dwukrotnie. Przeciez hotel nie znalazl numeru karty kredytowej
    na smietniku itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2007-08-21 10:44:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    aa <a...@a...pl> writes:

    > Nieodebranie. I złożenie reklamacji.

    Aha. Zycze powodzenia, zwlaszcza jesli paczka potrzebna jest
    "na wczoraj" a "idzie" tydzien.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2007-08-21 10:50:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Jemu nic nie pobrano bez jego wiedzy i zgody, on tylko zaplacil
    > dwukrotnie. Przeciez hotel nie znalazl numeru karty kredytowej
    > na smietniku itd.

    Jak ci przeciagna karte dwa razy i podpiszesz jeden slip to tez
    zaplaciles dwa razy?

    MJ

  • 35. Data: 2007-08-21 10:53:49
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    aa <a...@a...pl> napisał(a):

    > Nie dostał. A reklamować powinien na samym początku - transakcję której
    > nie zatwierdził.

    Wg mnie masz racje - powinien zareklamowac OBIE transakcje w swoim banku.

    Pierwsza jako nieautoryzowana, a druga jako nie bedaca anulowaniem pierwszej -
    i rowniez odmowa autoryzacji.

  • 36. Data: 2007-08-21 10:56:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Jak ci przeciagna karte dwa razy i podpiszesz jeden slip to tez
    > zaplaciles dwa razy?

    Nie, ale jak podpisze dwa kwity to owszem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2007-08-21 12:02:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Nie, ale jak podpisze dwa kwity to owszem.

    Ale on nie podpisal kwitu na zadna kwote tylko zrobili ksero z karty
    przy rezerwacji. Czy takie ksero jest dla ciebie rownowazne podpisaniu
    slipu in blanco? Hotel go mogl skasowac na milion i tez by sie nie
    mogl domagac cofniecia transakcji, a tylko zwrotu (nie)rownowartosci?

    MJ

  • 38. Data: 2007-08-21 12:31:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > slipu in blanco? Hotel go mogl skasowac na milion i tez by sie nie
    > mogl domagac cofniecia transakcji, a tylko zwrotu (nie)rownowartosci?

    O rany, stary - nie widzisz zadnej roznicy pomiedzy pomylkowym
    podwojnym obciazeniem i nastepnie zwrotem pieniedzy na karte,
    a kradzieza miliona?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2007-08-21 12:40:26
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > O rany, stary - nie widzisz zadnej roznicy pomiedzy pomylkowym
    > podwojnym obciazeniem i nastepnie zwrotem pieniedzy na karte,
    > a kradzieza miliona?

    - Przespi sie pani ze mna za milion dolarow?
    -....no....chyba tak..
    - Proponuje 20 dolarow
    - Za kogo mnie pan ma!!!!???
    - To juz ustalilismy, teraz tylko negocjujemy cene...

  • 40. Data: 2007-08-21 17:20:53
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Jemu nic nie pobrano bez jego wiedzy i zgody, on tylko zaplacil
    > dwukrotnie. Przeciez hotel nie znalazl numeru karty kredytowej
    > na smietniku itd.

    1) Gdyby pobrano milion, to byłby sens dochodzić: utraconych korzyści,
    odszkodowania za zablokowanie środków, etc. W tym przypadku kwota jest
    ważna - za drobnicę nie warto tępić kopii
    2) Owszem pobrano bez wiedzy i zgody. Ksero karty zrobiono
    prawdopodobnie dla zabezpieczenia. Nawet jeśli zrobiono dla przyszłego
    pobrania środków, to przy zapłacie gotówki powinni to od razu zniszczyć.
    PObierając z karty popełnili błąd. Teoretycznie ich sprawa jest
    zrekompensować całość strat ale to długa droga. Może następnym razem
    klient się upomni, to dostanie użycie barku za darmo :) Pisanie, żądanie
    przy jednorazowej wizycie to strata energii, bo botówki pewnie nie
    zwróca od razu.

    Reasumując. Klient miał pecha - przy innych kursach mógłby zarobić :)
    Można to przełknąć.
    Leszek