  • 41. Data: 2019-06-26 16:52:16
    Temat: Re: mBank zaczyna koszenie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mi rozliczyło płatności w N26, zjadło dodatkowo 4 centy.
    > Pokazuje kursy od 0.2350 do 0.2356 - ale to już są błędy zaokrągleń.
    > MC bierze 0,2%.

    mBąk ładnie mi rozliczył transakcję w DKK, karta Visa Świat, kurs 0,5736
    wczorajszy średni NBP to 0,5700

    teraz tylko kwestia czy ww. karta będzie lepsza od revoluta czy już
    niekoniecznie?
    oraz jak się będzie zachowywała w weekendy (wtedy revolut słabiej rozlicza)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 42. Data: 2019-06-26 16:59:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 16:52:16 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > mBąk ładnie mi rozliczył transakcję w DKK, karta Visa Świat, kurs 0,5736
    > wczorajszy średni NBP to 0,5700

    0,5736 / 0,5700 to wcale nie aż tak super, wychodzi 0,63% - nie jest to oczywiście
    6,3%, ale powinno być od 1,5 do 3 razy mniej.
    Może należy porównywać z dzisiejszym 0,5712 - tu już jest 0,42%, czyli standardowa
    stawka visy dla przeliczeń na PLN (dla przeliczeń na EUR mają ok. 0,2%).

    > teraz tylko kwestia czy ww. karta będzie lepsza od revoluta czy już
    > niekoniecznie?
    > oraz jak się będzie zachowywała w weekendy (wtedy revolut słabiej rozlicza)

    Można prześledzić historyczne stosunki kursu visy do średniego NBP - ZTCP w weekendy
    jest tak samo jak w inne dni, revolut czy curve na weekendowiczach zarabiają, visa ma
    wystarczająco dużo i dodatkowo kombinować nie musi.

  • 43. Data: 2019-06-26 17:52:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    stawka visy dla przeliczeń na PLN (dla przeliczeń na EUR mają ok. 0,2%).

    porównywałem dzisiejszą transakcję z kursem średnim NBP z wczoraj (nie
    było jeszcze tabeli dla dzisiaj), skoro różnica 0,0024 to jest to już
    dla mnie wartość pomijalna i bardziej liczyć się będzie wygoda
    niestety jak każą sobie płacić 10 zł/m-c za kartę to nie wiem czy będzie
    (ekonomiczny) sens posiadania tej karty

> [...]
    zarabiają, visa ma wystarczająco dużo i dodatkowo kombinować nie musi.

    muszę pamiętać, aby to sprawdzić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 44. Data: 2019-06-28 11:47:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 17:52:40 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > było jeszcze tabeli dla dzisiaj), skoro różnica 0,0024 to jest to już
    > dla mnie wartość pomijalna i bardziej liczyć się będzie wygoda

    To już oczywiście promile i bardziej chodzi o zasadę, że kradną więcej, niż się
    przyznają, niż o rzeczywiste straty - ale w imię zasad nie należy dawać się okradać
    na małe sumy, bo prędzej czy później zaczną na większe.

    > niestety jak każą sobie płacić 10 zł/m-c za kartę to nie wiem czy będzie
    > (ekonomiczny) sens posiadania tej karty

    To dopiero za 2 lata - jeśli tak czy siak masz i utrzymujesz mKonto intensive.
    Do tego czasu, patrząc na dynamikę zmian na rynku, obstawiam zniknięcie prowizji od
    płatności zagranicznych.
    No chyba że się unia popsuje albo pis coś odpierdzieli - ale wtedy będziemy mieli na
    głowie zdecydowanie większe problemy.