  • 1. Data: 2019-06-17 17:39:15
    Temat: jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?
    Od: t...@v...com

    Wytłumaczy mi ktoś taką zagadkę?

    1) przelew w USD wysłany z banku w USA do Alior Banku dociera na konto jeszcze tego
    samego dnia

    2) przelew w USD wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek,
    wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego
    wieczoru

    3) przelew w EUR wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek,
    wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego
    wieczoru

    Jak te przelewy w EUR i USD wysyłane są po Polsce? Zaprzęgiem? Gołębiem? Listonosz w
    torbie niesie z banku do banku? Pytam, bo wydawałoby się, że mamy XXI wiek, wszelkie
    informacje są przesyłane drogą cyfrową - lecz najwyraźniej nie te o przelewach
    walutowych?

  • 2. Data: 2019-06-17 17:49:20
    Temat: Re: jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak Ci dojdzie do getoutu to przelej z powrotem do aliora, będziesz mógł coś
    porównać.
    Albo w ogóle czep się getoutu, to nie jest poważny bank w żadnej kwestii.

    A swoją drogą getout jeszcze obsługuje dolary? Idea przestała tak z głupia frant, bez
    słowa wytłumaczenia, dlaczego.

  • 3. Data: 2019-06-17 18:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik t...@v...com napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Wytłumaczy mi ktoś taką zagadkę
    >1) przelew w USD wysłany z banku w USA do Alior Banku dociera na
    >konto jeszcze tego samego dnia

    Swift ?

    >2) przelew w USD wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5
    >rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie
    >dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

    A wysylales Swiftem ?

    >3) przelew w EUR wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5
    >rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie
    >dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

    SEPA ?
    To chyba dosc dziwne.

    A moze po prostu Getin waluty dlugo ksieguje ?

> [...]
    >Pytam, bo wydawałoby się, że mamy XXI wiek, wszelkie informacje są
    >przesyłane drogą cyfrową - lecz najwyraźniej nie te o przelewach

    Przelewy złotowkowe ida Elixirem lub tym szybkim - jesli zaplacisz.
    Dla euro Elixir tez dziala.

    Ale dolary ... kto wie, jesli nie zaplaciles za swift, to moze i
    listonoszem :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-06-17 20:00:15
    Od: Jan <J...@n...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 17:39, t...@v...com pisze:
> [...]
    wszelkie informacje są przesyłane drogą cyfrową - lecz najwyraźniej nie te o

    Przelew w euro z polskiego banku do innego polskiego banku idzie za
    pośrednictwem banku zagranicznego.
    Nie wiem dlaczego ale tak jest

  • 5. Data: 2019-06-17 22:40:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 17:39, t...@v...com pisze:
> [...]
    wszelkie informacje są przesyłane drogą cyfrową - lecz najwyraźniej nie te o

    USD nie przelewam, ale EUR między bankami w Polsce w trybie zwykłym
    chodzi w terminie D+1 czyli uznanie u odbiorcy będzie teoretycznie
    następnego dnia roboczego po dniu złożenia - gdy spełnia warunki SEPA.
    Godzina wysłania nie ma żadnego znaczenia - czy składałem
    dyspozycję rano czy wieczorem i tak dochodził następnego dnia.
    Ten dzień zwłoki pewnie na spełnienie jakichś warunków związanych z obrotem
    walutowym, ale technicznie nie wiem czego to dotyczy w dobie
    powszechnej elektroniki
    skoro są przelewy ekspresowe w ten sam dzień (ekstra płatne)
    Kiedyś jak jeszcze nie było SEPA, to potrafił krajowy iść D+2
    a z Niemiec mi przychodziły D+1.
    Jeśli przelew wysłany w piątek z Aliora nie dotarł do Getinu
    do wieczora w poniedziałek, to może były klikniete jakieś inne opcje
    wydłużające czas do D+2.

  • 6. Data: 2019-06-17 23:25:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 20:00, Jan pisze:

    > Przelew w euro z polskiego banku do innego polskiego banku idzie za
    > pośrednictwem banku zagranicznego.
    > Nie wiem dlaczego ale tak jest

    bo te banki ze sobą nie współpracują, potrzebny jest bank korespondent
    obydwu ww.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2019-06-18 02:24:30
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, June 18, 2019 at 1:40:14 AM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > SEPA ?
    > To chyba dosc dziwne.
    >
    > A moze po prostu Getin waluty dlugo ksieguje ?

    USD wysłane oczywiście SWIFTEM.

    EUR wysłane SEPA.

    W dalszym ciągu nie doszły na konto.

  • 8. Data: 2019-06-18 10:22:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 23:25:39 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > bo te banki ze sobą nie współpracują, potrzebny jest bank korespondent
    > obydwu ww.

    Bogatemu nie zabronisz wysyłania euro SWIFTem, ciekawe, ile zapłacił za ten przelew i
    ile czekał...
    Tzn. unia zabroniła SWIFTu między krajami EOG w opcji innej niż SHA (a na pewno
    zabroniła OUR) - więc coś tam mu jednak zabronią.
    Ale trzeba naprawdę się postarać, żeby taki numer zrobić.

    W SEPA nie ma czegoś takiego że "banki ze sobą współpracują" lub nie oraz pojęcia
    banku-korespondenta.
    Chyba że mówimy o takich popierdółkach jak np. VW, który nie uczestniczył w TARGET2 i
    wszystkie przelewy walutowe przyjmował via ING - nawet kodu SWIFT nie miał, podawało
    się kod ING (ale konto w VW).

  • 9. Data: 2019-06-18 10:27:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 02:24:31 UTC+2 użytkownik j...@j...org
    napisał:

    > USD wysłane oczywiście SWIFTEM.
    >
    > EUR wysłane SEPA.
    >
    > W dalszym ciągu nie doszły na konto.

    "Kto getoutu używa, od getoutu obrywa".
    Jak SEPA to powinno być w opcji pilne, czyli D+1. Inna sprawa, kiedy z aliora wyszło,
    ale tu bym raczej przyczyn nie szukał, kilkukrotnie przelewałem z IKA do N26 i
    dochodziło w D+1.

    SWIFT USD to inna sprawa, z licznika bodajże można pilne lub zwykłe, ekspresu chyba
    nie, więc powinno być D+1 lub D+2.

    A ten SWIFT USD z USA do IKA to nie był przypadkiem express? Darmo dają?

    Ale getout to getout, wszystko się może zdarzyć, więc przygotuj się na reklamację ;P