  • 21. Data: 2020-05-26 14:49:46
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 4:41:52 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    jak w Polsce walutą nie jest ani GBP, ani USD, ani EUR. Więc te 6.8% Citi dla KK to
    jakiś kosmos.

    > A zdajesz sobie sprawę, że w mBanku jest 6%?

    Tak, widziałem że jest 5.9%.

  • 22. Data: 2020-05-26 14:50:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.05.2020 o 13:32, J.F. pisze:

    > I wtedy to DCC moze byc nieglupią opcją .. tylko doczytac w cenniku, czy
    > nie ma za to prowizji.

    Chyba już nie może być za to prowizji.

    Citek miał prowizję za dcc i napisał, że w związku z decyzją numer
    blabla likwiduje.

    MJ

  • 23. Data: 2020-05-26 14:53:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 18:30:42 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > (*) Tak, wiem, trzeba płacić w walucie sprzedawcy z konta walutowego.
    > Nie zawsze się da.

    Jak to 'nie zawsze się da"?
    Czemu ma się dać jedną kartą, a inną nie?
    No chyba że wymagana kredytówka.

    Ale jak nie to polecam N26 - ich karta nie wywołuje DCC, a dowolna waluta zawsze
    przeliczana na EUR po kursie MC.
    EUR oczywiście bez przeliczeń, bo konto w euro - w niemieckim banku (prawdziwym
    banku, z niemiecką licencją - to nie żaden "fintech").
    Możesz założyć (100% przez net) z mojego polecenia:
    link: https://n26.com/r/dawidr0508
    albo w apce podajesz kod: dawidr0508

  • 24. Data: 2020-05-26 14:56:17
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 3:33:16 PM UTC+4, J.F. wrote:
    > No i oczywiscie najbardziej uwazac przy kartach walutowych, bo jak
    > sklep przeliczy na zlotowki, a bank przewalutuje z prowizją, to bedzie
    > jeszcze drozej.
    > Przy wielowalutowych tez uwazac, bo moglo byc tanio, a bedzie
    > normalnie drogo.

    Naprawdę kompletnie nie pomyślałem, że coś co praktycznie nigdzie na świecie się nie
    opłaca (DCC), może opłacać się dla kart wydanych przez polskie banki.

    Chyba obecnie kartą z która najmniej trzeba uważać czy się płaci w PLN czy walucie
    obcej jest karta wielowalutowa wydawana przez Alior Kantor.

  • 25. Data: 2020-05-26 15:21:08
    Od: m...@g...com

    On Monday, May 25, 2020 at 7:02:32 PM UTC+2, Michal Jankowski wrote:

    > Taki Citek za swoje przewalutowanie bierze bodajże 6.8%, więc podane
    > przez Ciebie stawki są prawie zawsze lepsze...

    Citibank to jest ewenement - bo on dolicza dodatkowe 2% po swojej stronie za DCC. Ale
    3+2% to dalej lepiej niż 6.8%.

    Swoją drogą - u mnie dla debetówek Aquariusa opcja jest jak najbardziej widoczna
    (podobnie jak transakcje z surcharge).

    mucher

  • 26. Data: 2020-05-26 15:25:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 26 maja 2020 14:56:18 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > Naprawdę kompletnie nie pomyślałem, że coś co praktycznie nigdzie na świecie się
    nie opłaca (DCC), może opłacać się dla kart wydanych przez polskie banki.

    citi był cwaniak i dodatkową prowizją 2% za DCC wyrównywał średnje DCC ok. 4% do
    swoich 6%. Teraz unia tego zabroniła, citek podniósł do prawie 7% - wieć DCC z
    citkiem warto (ale citek za granicą to ostateczność, jak już nic nie działa to citek
    zadziała).

    > Chyba obecnie kartą z która najmniej trzeba uważać czy się płaci w PLN czy walucie
    obcej jest karta wielowalutowa wydawana przez Alior Kantor.

    Nie ma tak lekko - albo przy wyjeździe zerujesz konto złotówkowe albo ryzykujesz, że
    jak zabraknie waluty transakcji oraz EUR (na EUR przeliczenie po kursie MC) to
    zapłacisz 7,5% za przeliczenie na PLN.

    Swoją drogą alior do tej pory jako domyślną walutę rozliczeniową (czyli tą, na które
    przeliczane były wszystkie inne waluty oprócz PLN, EUR, USD i GBP) miał USD (drugim
    takim ewenementem jest - wciąż - pekao-żubr).
    Czy przy wprowadzaniu wielowalutowej alior zmienił na EUR?

  • 27. Data: 2020-05-26 15:30:05
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 5:21:10 PM UTC+4, m...@g...com wrote:
    > Swoją drogą - u mnie dla debetówek Aquariusa opcja jest jak najbardziej widoczna
    (podobnie jak transakcje z surcharge).

    > mucher

    Ciekawe, bo ja dla swojej VISA Aquarius nie mam tych opcji.

  • 28. Data: 2020-05-26 15:35:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.05.2020 o 15:21, m...@g...com pisze:

    > Citibank to jest ewenement - bo on dolicza dodatkowe 2% po swojej stronie za DCC.

    Już nie dolicza. Zakazali.

    MJ

  • 29. Data: 2020-05-26 15:35:13
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 5:25:57 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    (drugim takim ewenementem jest - wciąż - pekao-żubr).
    > Czy przy wprowadzaniu wielowalutowej alior zmienił na EUR?

    Nigdy nie trzymam PLN w Alior Kantor. Chodzi o to że posiadając EUR można nawet nie
    wymieniać na PLN tylko płacić wszędzie niezależnie od waluty, nawet jeśli to jest PLN
    (coś co nie było zasadą do tej pory).

    Natomiast ciekawe czy faktycznie tak by się system Aliora zachował w przypadku brak
    środków w EUR, a dodatniego bilansu w PLN?

    Tak, zmienili domyślną walutę rozliczeniową z USD na EUR. Podobnie jak 3 karty
    zamienili w 1 kartę domyślnie do konta w EUR.

  • 30. Data: 2020-05-26 15:40:10
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, May 26, 2020 at 3:30:07 PM UTC+2, Stiwi wrote:
    (podobnie jak transakcje z surcharge).

    > Ciekawe, bo ja dla swojej VISA Aquarius nie mam tych opcji.

    U mnie w systemie transakcyjnym nie ma, tylko w aplikacji mobilnej - może dlatego?

    mucher