  • 1. Data: 2008-03-30 23:34:14
    Temat: mBank -- Błąd Altamiry
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Kto wie, co to Błąd Altamiry w mBanku?

    Chcę przelać pieniądze z eMaxów i otrzymuję taki komunikat:

    EFT0039: Błąd Altamiry. BLE0209 ZABLOKOWANY KOD OPERACJI BRAK UMOWY - BLOKADA NR
    AUT. 4.131

    Dodam, że zależy mi na czasie, mLinia nie może mi pomóc,
    (albo raczej nie chce) :) a VoIPowy telefon nie chce ze
    mną współpracować, bo nie dotarły tam pieniądze wlewane
    przed kilkoma dniami kartą kredytową...

    Skutki nieprzelania mogą być druzgocące -- belką po kieszeni oczywiście. :)

    -=-

    Wszystko to utwierdza mnie w przekonaniu, że warto mieć kilka/wiele kont. :)

    Mam 4 eMaxy -- 1 założony razem z eKontem i 3 założone później, przez telefon.
    Dwa pierwsze eMaxy pracują poprawnie (to znaczy udało się na nie wlać i raz
    wylać z nich) a dwa ostatnie jedynie połowicznie -- to znaczy udało się wlanie,
    ale wylanie już nie udaje się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2008-03-31 08:05:16
    Temat: Re: mBank -- Błąd Altamiry
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Przecież pisze:

    > Błąd Altamiry: BRAK UMOWY

    System twierdzi, że nie masz umowy o prowadzenie rachunku :)

  • 3. Data: 2008-03-31 09:00:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S.T." 5...@n...onet.pl

    > System twierdzi, że nie masz umowy o prowadzenie rachunku :)

    Założyłem w kiosku jedno konto eKonto i jedno konto eMax+, po czym dołożyłem
    3 konta eMax+ przez telefon. 2 konta eMax+ ruszyły bez problemu w całości,
    dwa kolejne ruszyły połowicznie.

    Jaka jest różnica pomiędzy tymi trzema ostatnimi, założonymi przez telefon?
    (jedno ruszyło od razu, a dwa nie)

    -=-

    Już jedno z tych dwóch ostatnich ruszyło -- właśnie odlałem zeń nadwyżkę.
    Czym ono różni się od ostatniego, z którego nadal nie mogę odlewać i od
    drugiego, założonego przez telefon i uruchomionego wcześniej w całości?

    -=-

    Aby otrzymać maksymalne odsetki, należy trzymać pieniądze na koncie
    w Eurobanku (5.55%) i na jeden dzień w miesiącu przelewać około
    17 tysięcy (17346,19 dla 5.25%) złotych na każde konta eMaxowe.

    Czy dobrze kombinuję?

    Sprawdzenie: 173.4619*5.25/365=2,49499993150685

    Chyba źle [kombinuję] -- warto by jeszcze pomyśleć o tym, aby
    zaokrąglenie belki w Eurobanku było korzystne...

    Zarabianie pieniędzy to trudny kawałek chleba. ;)
    Może jednak warto iść na emeryturę... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-03-31 09:19:27
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Już jedno z tych dwóch ostatnich ruszyło -- właśnie odlałem zeń nadwyżkę.
    > Czym ono różni się od ostatniego, z którego nadal nie mogę odlewać i od
    > drugiego, założonego przez telefon i uruchomionego wcześniej w całości?

    To musi być jakiś błąd, na pewno nie standardowa procedura i myślę, że
    mLinia powinna to wyjaśnić.

> [...]
    > zaokrąglenie belki w Eurobanku było korzystne...
    >
    > Zarabianie pieniędzy to trudny kawałek chleba. ;)
    > Może jednak warto iść na emeryturę... ;)

    Co do rachunków eMAX+ to tabelka belkowizny po każdej zmianie
    oprocentowania pojawia się na mForum ;) Nie trzeba liczyć :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 5. Data: 2008-03-31 09:53:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil 'czemu' Bista" fsqabl$388$...@t...net.pl

    > To musi być jakiś błąd, na pewno nie standardowa procedura i myślę, że
    > mLinia powinna to wyjaśnić.

    I ja to postrzegam jako błąd. Skoro jedno z tych kont ruszyło bez
    dzwonienia, może i drugie ruszy. Jeśli nie ruszy w ciągu kilkunastu
    dni -- będę dzwonił. :)

    > Co do rachunków eMAX+ to tabelka belkowizny po każdej zmianie
    > oprocentowania pojawia się na mForum ;) Nie trzeba liczyć :-)

    ROTFL. :)

    A poważniej -- bank Inteligo pokazuje, ile już dopisał odsetek.
    I mBank też by tak mógł pokazywać. :) Odsetki liczy się bez trudu,
    ale IMO zawsze bank może mieć nieco inne spojrzenia na takie liczenie,
    przez co warto zwiększyć marginesy bezpieczeństwa...

    Gdyby dopisywane/naliczane odsetki były codziennie
    pokazywane -- można by było skonfrontować teorię z praktyką. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2008-03-31 16:41:57
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 31 Mar 2008 11:00:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

> [...]
    > dwa kolejne ruszyły połowicznie.
    >
    > Jaka jest różnica pomiędzy tymi trzema ostatnimi, założonymi przez telefon?

    A dostałeś już z mBanku umowy prowadzenia tych rachunków eMax+?
    Bo - jak przypuszczam - być może te umowy jeszcze nie zostały
    wprowadzone do systemu i stąd problem?

    > Zarabianie pieniędzy to trudny kawałek chleba. ;)
    > Może jednak warto iść na emeryturę... ;)

    To już nawet dzieci w przedszkolu pytane kim chcą być w przyszłości,
    zdecydowanie odpowiadają: Emerytem!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2008-03-31 16:59:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > A dostałeś już z mBanku umowy prowadzenia tych rachunków eMax+?
    > Bo - jak przypuszczam - być może te umowy jeszcze nie zostały
    > wprowadzone do systemu i stąd problem?

    Konta zakładane telefonicznie (oczywiście kolejne, a nie eKonto) są w
    100% funkcjonalne, już w trakcie rozmowy telefonicznej. Zapewne nawalił tu
    czynnik ludzki. Ja np. aktywowałem operacje przez internet na kartach mBanku
    i gdy po kilku dniach zadzwoniłem w związku z tym, że operacje przez
    internet w dalszym ciągu nie autoryzują się, usłyszałem przeprosiny i
    wyjaśnienie, że koleżanka ustawiła co prawda limit dzienny i miesięczny
    (kwotowy), ale nie zmieniła ustawienia dozwolonej ilości transakcji
    dziennie, w związku z czym ilość dozwolonych transakcji była ustawiona na
    "zero transakcji dziennie".

  • 8. Data: 2008-03-31 17:09:58
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Chris pisze:

    > A dostałeś już z mBanku umowy prowadzenia tych rachunków eMax+?
    > Bo - jak przypuszczam - być może te umowy jeszcze nie zostały
    > wprowadzone do systemu i stąd problem?

    Umowa o prowadzenie rachunków bankowych jest jedna, później przychodzą
    tylko potwierdzenia otwarcia rachunków.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 9. Data: 2008-03-31 20:14:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" 47f1187f$...@n...home.net.pl

    > Konta zakładane telefonicznie (oczywiście kolejne, a nie eKonto) są w
    > 100% funkcjonalne, już w trakcie rozmowy telefonicznej.

    Też tak mi się wydaje. :)

> [...]
    > (kwotowy), ale nie zmieniła ustawienia dozwolonej ilości transakcji
    > dziennie, w związku z czym ilość dozwolonych transakcji była ustawiona na

    Jedno z tych dwóch kont już ruszyło, drugie jeszcze nie. :)

    --