  • 1. Data: 2009-02-03 23:19:03
    Temat: [lekko OT] Czy ktos moze wyjasnic spadek zlotowki?
    Od: topek <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl>

    Witam,
    czy ktos moglby podac glowny ale i poboczne przyczyny takie lotu "na
    pysk" zlotego?
    Mnie to generalnie nie martwi w skali mikro (mojej :) bo zarabiam w euro
    ale zastanawiam sie dlaczego az taka korekta (sic!) tego kursu jest?
    Kryzys jest na calym swiecie. W PL podobno przyzwoicie gospodarka sie
    trzyma. To, na moj chlopski rozum, zl powinien przynajmniej "trzymac
    poziom" a nie leciec w dol.

    Tylko prosze normalna argumentacje a nie o zydach, kosmitach czy
    Balcerowiczu :)

    --
    topek-> jak zawsze pozdrawiający
    <---napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych--->

  • 2. Data: 2009-02-03 23:36:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    topek pisze:
> [...]
    > Kryzys jest na calym swiecie. W PL podobno przyzwoicie gospodarka sie
    > trzyma. To, na moj chlopski rozum, zl powinien przynajmniej "trzymac

    Jaka gospodarka tak waluta. Nie posiadamy surowców (poza węglem), nie
    posiadamy potężnego przemysłu, rolnictwo marne, w dodatku większość
    majątku jest w "obcych rękach" to i waluta leci na pysk.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-02-03 23:38:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Witam,
    > czy ktos moglby podac glowny ale i poboczne przyczyny takie lotu "na
    > pysk" zlotego?

    Zagraniczni inwestorzy wycofują się z rynków wschodzących m.in. Polski i
    sprzedają naszą walutę. Wolą posiadać aktywa w pewniejszych walutach.

    Podaż przewyższa popyt i cena spada...
    Nie ma znaczenia w jakim stanie jest nasza gospodarka.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-02-04 05:08:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    topek wrote:
    > Witam,
    > czy ktos moglby podac glowny ale i poboczne przyczyny takie lotu "na
    > pysk" zlotego?
    Ona nie leci, tyle po prostu jest warta.
    Zapytaj lepiej, kto i po co podbił jej wartość i ile na tym zarobił.

  • 5. Data: 2009-02-04 08:12:45
    Od: michaça <t...@p...pl>

    > Zapytaj lepiej, kto i po co podbił jej wartość i ile na tym zarobił.
    to ja sie pytam - kto? (nie interesuje mnie ile zarobil)
    kto wywalal dolary i franki ponizej 2zl zeby kupic zlotowki? (bo rozumiem, ze
    zloty tak urusl w poprzednich latach bo popyt na nim byl wyzszy niz podaz :-) )

  • 6. Data: 2009-02-04 08:29:31
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    topek pisze:
    > Witam,
    > czy ktos moglby podac glowny ale i poboczne przyczyny takie lotu "na
    > pysk" zlotego?

    Pytałem o to na innej grupie kilka dni temu:
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/browse_
    thread/thread/90ab00248983fcc7/d63845227cb46888?hl=p
    l&lnk=gst&q=zyga#d63845227cb46888

    Większość odpowiedzi to niestety bełkot polityczny, ale nie wszystkie.

    pzdr
    Zyga

  • 7. Data: 2009-02-04 08:36:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Np. Polacy pracujący za granicą i robiący transfery do kraju.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-02-04 08:37:04
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w
    wiadomości news:4988d0e9$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Kryzys jest na calym swiecie. W PL podobno przyzwoicie gospodarka sie
    > trzyma. To, na moj chlopski rozum, zl powinien przynajmniej "trzymac

    nie liczy sie rozum licza sie spekulacje i emocje. Teraz leci na pysk potem
    bedzie rosl na pysk a ci co wiedza o co chodzi beda kasowac kupe szmalu,
    spekulacje na gieldach przestaly sie tak oplacac teraz maklerzy bawia sie
    zarabianiem na kursach walutowych.

  • 9. Data: 2009-02-04 08:38:52
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szmalu, spekulacje na gieldach przestaly sie tak oplacac teraz maklerzy
    > bawia sie zarabianiem na kursach walutowych.

    a stan gospodarki nie ma najmniejszego znaczenia, bo gdyby mial zloty by sie
    umacnial - wszak Polska jako jedyna w okolicy nie wejdzie w recesje.

  • 10. Data: 2009-02-04 09:00:12
    Od: michaça <t...@p...pl>

    666 napisał(a):
    > Np. Polacy pracujący za granicą i robiący transfery do kraju.
    myslisz, ze byli az tak silni? myslalem, ze to margines i ulamek potencjalu jaki
    mieli zachodni spekulanci klasy Madoffa czy JP Morgan...