  • 1. Data: 2008-02-17 21:04:26
    Temat: kredyt hip a obowieazek posiadania konta
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    właśnie chce wypowiedziec umowe rach. bank. (Sezam Srebrny - obecnie Pekao
    sa) a mam zaciagniety w BPH kredyt hipoteczny i uregulowanie w umowie:
    Strony umowy uzgadniają, że bank będzie pokrywał nalezności z tytułu
    splat zadłużenia ze środków pieniężnych na rachunku Pożyczkobiorcy nr ....
    prowadzonym w Banku, bez potrzeby składania przez Pożyczkobiorcę odrębnej
    dyspozycji. Pożyczkobiorca zobowiązuje się do zapewnienia na swoim rachunku
    w ciągu całego okresu obowiązywania umowy, środków pieniężnych w
    odpowiedniej wysokości, umozliwiającą bieżącą spłatę zadłużenia.

    Ciekawe, czy każą mi miec u nich konto czy wystarczy jak bede terminowo
    spłacał kredyt?
    W umowie nie jest napisane, że gdy nie bede miał u nich konta to jest to
    powód do wypowiedzenia umowy kredytu hipotecznego.

    Moze ktoś przerabiał taki scenariusz?

  • 2. Data: 2008-02-17 23:03:16
    Temat: Re: kredyt hip a obowieazek posiadania konta
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-02-17 22:04, JerzyR stwierdził, że:
    [cut]
    > Moze ktoś przerabiał taki scenariusz?

    Sprawdź jeszcze paragraf z zabezpieczeniami kredytu oraz zerknij, czy
    nie zaciągałeś kredytu w jakiejś ofercie specjalnej (najczęściej
    ROR+KK=marża niższa o 0.5pp).
    W najgorszym wypadku zapłacisz za aneks do umowy i podniosą Ci
    oprocentowanie.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 3. Data: 2008-02-18 01:20:39
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Sprawdź jeszcze paragraf z zabezpieczeniami kredytu oraz zerknij, czy nie
    > zaciągałeś kredytu w jakiejś ofercie specjalnej (najczęściej ROR+KK=marża
    > niższa o 0.5pp).

    oprocentowanie ma "na stałe" wpisane WIBOR6M+1%.
    W warunkach wypowoiedzenia nie ma wymogu prowadzenia rach.
    Najlepsze jest pełnomocnictwo do dysponowania rachunku dla banku ... gdzie
    na koncu napisano, że nie może by odwołane bez zgody banku!!! LOL
    Jestem ubezwłasnowolniony czy co?
    IMO jest to niezgodne z prawem.

    JR

  • 4. Data: 2008-02-18 02:51:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JerzyR wrote:
> [...]
    > prowadzonym w Banku, bez potrzeby sk?adania przez Po?yczkobiorce odrebnej
    > dyspozycji. Po?yczkobiorca zobowi?zuje sie do zapewnienia na swoim rachunku
    > w ci?gu ca?ego okresu obowi?zywania umowy, ?rodków pienie?nych w
    > odpowiedniej wysoko?ci, umozliwiaj?c? bie??c? sp?ate zad?u?enia.
    >
    > Ciekawe, czy ka?? mi miec u nich konto czy wystarczy jak bede terminowo
    > sp?aca? kredyt?
    > W umowie nie jest napisane, ?e gdy nie bede mia? u nich konta to jest to
    > powód do wypowiedzenia umowy kredytu hipotecznego.

    Mysmy konto zamkneli.
    Co prawda trochę bulgotali, ale w efekcie sie dało.

  • 5. Data: 2008-02-18 07:29:49
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-02-18 02:20, JerzyR stwierdził, że:
    > oprocentowanie ma "na stałe" wpisane WIBOR6M+1%.

    OK, ale zerknij w paragraf związany z opłatami i prowizjami i sprawdź,
    czy nie ma tam zapisu w stylu "w związku z promocją...".

    > W warunkach wypowoiedzenia nie ma wymogu prowadzenia rach.

    Bo to nie jest podstawa do wypowiedzenia kredytu IMO.

  • 6. Data: 2008-02-18 22:36:27
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Mysmy konto zamkneli.
    > Co prawda trochę bulgotali, ale w efekcie sie dało.

    czy to było w BPH już po integracji z Pekao SA czy przed?

    JR

  • 7. Data: 2008-02-19 20:10:57
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prowadzonym w Banku, bez potrzeby składania przez Pożyczkobiorcę odrębnej
    > dyspozycji. Pożyczkobiorca zobowi?zuje się do zapewnienia na swoim
    > rachunku
    > w ci?gu całego okresu obowi?zywania umowy, ?rodków pieniężnych w
    > odpowiedniej wysoko?ci, umozliwiaj?c? bież?c? spłatę zadłużenia.
    >
    > Ciekawe, czy każ? mi miec u nich konto czy wystarczy jak bede terminowo
    > spłacał kredyt?
    > W umowie nie jest napisane, że gdy nie bede miał u nich konta to jest to
    > powód do wypowiedzenia umowy kredytu hipotecznego.

    IMO (czytałem jakiś czas temu na Interii - szukaj artykułu o nieuczciwych
    praktykach bwnkowych) uzależnianie udzielenia kredytu od założenia konta
    jest nielegalne (explicite zabronione w tej ustawie, o której był artykuł).

    Z dużą dozą pewności jest to prawda.

    Przyjmij to za hipotezę roboczą i z tej pozycji rozmawiaj z bankiem.

    k.

  • 8. Data: 2008-02-20 18:05:53
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

> [...]
    > praktykach bwnkowych) uzależnianie udzielenia kredytu od założenia konta
    > jest nielegalne (explicite zabronione w tej ustawie, o której był

    nie mam czasu dokładnie czyta tej ustawy, ale na stronie
    http://www.uokik.gov.pl/
    możan znaleź niedozwolone klauzuje umowne i wynika ztego, że wymaganie
    posiadania konta jako warunek udzielenia kredytu jest niedopuszczzalne:)

    dzieki za naprowadzenie i pomoc

    JR

  • 9. Data: 2008-02-20 18:48:42
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-02-20 19:05, JerzyR stwierdził, że:
    > możan znale? niedozwolone klauzuje umowne i wynika ztego, że wymaganie
    > posiadania konta jako warunek udzielenia kredytu jest niedopuszczzalne:)

    Poczytaj o zapisach promocyjnych, o których Ci wspominałem kilka postów
    wyżej.
    Jeśli zaciągałeś kredyt ofercie specjalnej, to oczywiście konto
    zamkniesz, ale podwyższą Ci jego oprocentowanie.

  • 10. Data: 2008-02-20 19:38:11
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Poczytaj o zapisach promocyjnych, o których Ci wspominałem kilka postów

    nie mam jakiś warunków promocyjnych - zresztą jesli cokolwiek beda się
    rzucac to przeniose kredyt do innego banku na jeszcze lepsze warunki.
    Tylko opłaty za wykreślenie i wpis nowej hipoteki mnie zniechecają +
    oczekiwanie we Wrocławiu 6 mies.