  • 1. Data: 2002-08-05 18:43:16
    Temat: konto dla emerytki
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Moja Mama (od niedawna na emeryturze) chce sobie zalozyc konto w banku -
    wplywy z ZUS-u. Prosze o info, jaki bank wybrac, zeby mogla zlecac przelewy
    stale za mieszkanie, a nie musiala placic za to jakiejs strasznej prowizji.
    Nie moze byc internetowy.
    Dzieki za pomoc!
    Pozdrawiam :)
    Iwona
    Łódź

  • 2. Data: 2002-08-06 06:26:47
    Temat: Re: konto dla emerytki
    Od: "J.B.Globalski" <j...@t...pl>

    Marchewka wrote:

> [...]
    > stale za mieszkanie, a nie musiala placic za to jakiejs strasznej prowizji.

    Bank Pocztowy:
    - jako jedyny (chyba) posiada konto dedykowane dla emerytow i rencistow
    (Nestor) 2,5 zl/mies.
    - zlecenia stale 0,5 zl od operacji
    - nie jest internetowy (obsluga na poczcie, listownie, przez listonosza
    lub telefonicznie)

    wiecej znajdziesz na http://www.bp.com.pl
    --
    JBG

  • 3. Data: 2002-08-06 07:40:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marchewka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przelewy
    > stale za mieszkanie, a nie musiala placic za to jakiejs strasznej

    Zapodaj gdzie mieszka, co ma w poblizu, jakie banki i bankomaty.
    Z wiekiem kwestia przemieszczania sie po pieniadze zwieksza swoje znaczenie.

    1. Banki internetowe miewaja tez inne "kanaly dostepu", np. telefon. Nie
    musisz mamie mowic, ze mbank to bank "internetowy". Powiedz, ze jest
    "telefoniczny", to nie klamstwo...;-)
    2. Bank Pocztowy ma te zalete, ze mozna (za 2zl) zamowic dostarczenie
    wyplaty do domu. Jest niedrogi w prowadzeniu (2,5 czy 3 zl/mc za konto
    Nestor), prawie wszystkie czynnosci (przelewy itp.) mozna zalatwic siedzac w
    domu i wypelniajac odpowiednie kwitki, ktore potem sie wrzuca do skrzynki
    pocztowej. Wyplata gotowki na kazdej poczcie (jesli w najblizszej placowce
    sa czesto kolejki, jak u mnie, to moze byc wada nie zaleta) lub karta VE z
    prowizja.
    3. PKO BP tez jest niedrogie (3,00 zl/mc), ma duzo placowek i bankomatow.
    Zlecenia stale sa darmo!! (czynsze, energia, RTV, telefon itp). Wazne, zeby
    od poczatku podpisac umowe o obsludze przez telefon na haslo i nie
    przyzwyczajac sie do wystawania w kolejkach aby np. zmienic zlecenie stale
    tylko po prostu zadzwonic, lub wziac bez kolejki stosowny druczek, wypelnic
    w domu i wrzucic do bankomatu - prawie polowa bankomatow PKO BP ma funkcje
    depozytowa.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-08-06 07:56:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marchewka <i...@w...pl> wrote:
    > Nie moze byc internetowy.

    A telefoniczny może być? Bo jak tak, to mBank.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2002-08-06 13:25:54
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    Ojej,.., a wiesz jak się wypłaca z takiego czegoś pieniądze????
    PKO BP 3 zł/mc zlecenia nic... przy 2 zleceniach taniej niz BPocztowy
    Użytkownik J.B.Globalski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@t...pl...

  • 6. Data: 2002-08-06 13:27:15
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca <_...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ainvej$ru3$...@n...onet.pl...

    > A telefoniczny może być? Bo jak tak, to mBank.
    i pokwitowania po 5 zet... nie.. stanowczo mbank nie moze być jedynym
    bankiem

  • 7. Data: 2002-08-06 20:58:52
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Wszystkim bardzo dziekuje za info :)
    Niestety, moja w goracej wodzie kapana Mama sama juz wybrala - Invest Bank.
    Zalozyla konto, o ktorym niewiele moze powiedziec... Podobnie, jak ja (stara
    mBankówa).
    Pozdrawiam :)
    Iwonka

  • 8. Data: 2002-08-07 06:44:19
    Od: "J.B.Globalski" <j...@t...pl>

    Krzysiek wrote:

    > Ojej,.., a wiesz jak się wypłaca z takiego czegoś pieniądze????

    Pieniadze wyplaci szybciej niz w PKO BP SA - prawie 8 000 urzedow
    pocztowych sluzy do tego (nawet na wsi, gdzie bankomatu, ani oddzialu
    zadnego banku nie uswiadczysz).

    > PKO BP 3 zł/mc zlecenia nic... przy 2 zleceniach taniej niz BPocztowy

    Ale za to wygodniej. Mama-emerytka wszystko zalatwi nie wychodzac z
    domu. A wracajac jeszcze do wyplaty gotowki, to listonosz 2 razy w mies.
    za darmo przyniesie jej pieniadze do domu.
    --
    JBG

  • 9. Data: 2002-08-08 15:22:05
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    Pytałes się o procedurę wypąłcania? Wysyłasz żadanie wypąłty i czekasz na
    przesyłke zlecenia wypłaty!!!!!
    Jak to usłyszałem 2 razy sie pytałem czy to mozliwe i czy rzeczywiscei jak
    potrzbuję na ulicy gotówki , to czy nie mogę wypąłcić kasy. NIE MOGĘ bez
    tego świstka!!!
    Czyli NIE WYPŁACI szybciej (na ogół) ale ma wiecej potencjalnych punktów
    wypąłty za-formalnosciami.
    W PKO BP w swoim oddziale wypłąci na dowód osobisty..... ( i podpis)
    BYŁEŚ na poczcie i pytałes o procedure wypąłty? bo ja byłem i na poczcie i w
    siedzibie Banku POcztowego w Lublinie.. Tak chorej procedury ni ewidziałem
    nigdy wcześniej
    > domu. A wracajac jeszcze do wyplaty gotowki, to listonosz 2 razy w mies.
    > za darmo przyniesie jej pieniadze do domu.

    I to jedyna zaleta na terenach wiejskich.

  • 10. Data: 2002-08-09 06:35:16
    Od: "J.B.Globalski" <j...@t...pl>

    Krzysiek wrote:

> [...]
    > siedzibie Banku POcztowego w Lublinie.. Tak chorej procedury ni ewidziałem

    Alez, drogi Watsonie, spokojnie, taka procedura jest odkad pamietam. Wszystkie
    operacje w BP wykonuje sie na formularzach:

    wplaty, wyplaty, przelewu, zlecenia

    stalego itp., bo po prostu taka jest zasada dzialania Banku Pocztowego:
    formularze trzeba umiescic w kopercie i wyslac do realizacji lub (w opisywanym
    przez Ciebie przypadku) pojsc na poczte i pobrac pieniazki. Formularze sa
    spersonalizowane (wystawione na Twoje nazwisko) i tak jak dowod w PKO BP SA
    sluzy Ci do wyplaty, tak podobnie formularz wyplaty w BP. Minusem jest
    koniecznosc noszenia tego kawalka papieru przy sobie. Tu zgodze sie z Toba,
    ale nie jesli chodzi o szybkosc: skoro piszesz "ze ma wiecej potencjalnych
    punktów wypąłty", a (zakladajac, ze klient BP nosi ze soba papierek - to
    normalne, tak jak to, ze pozostali nosza dowody) czas okazania dowodu i
    formularza wyplaty jest mniej wiecej taki sam, to gdzie szybciej otrzymasz
    gotowke?
    --
    JBG