  • 1. Data: 2003-01-22 12:18:56
    Temat: karty skandynawia
    Od: e...@p...onet.pl

    wybieram sie niebawem do szwecji (moze danii) - czy ktos moglby podzielic sie
    doswiadczeniami odnosnie kart?
    tzn. jak z akceptowaniem platnosci, bankomatami.
    i jeszcze jedno: jak wiadomo skandynawia nadal nie przeszla na euro - czy w
    zwiazku z tym jest jakas roznica (w kursach przeliczeniowych) miedzy
    mastercardem i visa?
    z gory dzieki za info.

  • 2. Data: 2003-01-22 13:18:14
    Temat: Re: karty skandynawia
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wybieram sie niebawem do szwecji (moze danii) - czy ktos moglby podzielic
    sie
    > doswiadczeniami odnosnie kart?
    > tzn. jak z akceptowaniem platnosci, bankomatami.

    Szwecja, to chyba najbardziej ukartowiony kraj, więc nie powinno być
    problemów. Płaciłem Visą Electron i z tego co pamiętam kurs był bardzo
    przyzwoity.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-01-22 13:58:52
    Od: Artur Zaworski <m...@n...gda.pl>

    e...@p...onet.pl wrote:
    > wybieram sie niebawem do szwecji (moze danii) - czy ktos moglby podzielic sie
    > doswiadczeniami odnosnie kart?

    W Danii nie ma problemow z placeniem karta. Przetestowane wielokrotnie
    (hotele, pub'y, restauracje, taksowki etc..) karta VISA citybank'u.

    Pozdr,
    -Magic

  • 3. Data: 2003-01-22 13:58:52
    Od: Przemyslaw Kowalczyk <p...@e...com.pl>

    e...@p...onet.pl wrote:

    > wybieram sie niebawem do szwecji (moze danii) - czy ktos moglby podzielic
    > sie doswiadczeniami odnosnie kart?
    > tzn. jak z akceptowaniem platnosci, bankomatami.

    Generalnie nie miałem problemu z VC BZWBK. W Danii jednak w niektórych
    sklepach karta była rozpoznawana jako jakaś ichnia i nie mogłem płacić.
    Działy się ciekawe rzeczy - np. drukował się kwitek do podpisania bez
    miejsca na podpis :-)

    pozdrawiam
    przem

  • 5. Data: 2003-01-22 14:00:45
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    e...@p...onet.pl wrote:

    > wybieram sie niebawem do szwecji (moze danii) - czy ktos moglby podzielic sie
    > doswiadczeniami odnosnie kart?

    W Danii z Visą KK Citi nie było ogólnie problemów. Pominę kwestię
    przeliczenia kursu itp.
    Aczkolwiek zauważyłem, że lepiej było z akceptowalnością kart
    nie-visowych.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2003-01-22 14:09:51
    Od: e...@p...onet.pl

    > Aczkolwiek zauważyłem, że lepiej było z akceptowalnością kart
    > nie-visowych.

    znaczy ec/mc? ;) cenna uwaga. a jak z kursami wymiany? da sie zauwazyc jakas
    przewage nad visa (lub odwrotnie)?

  • 7. Data: 2003-01-22 14:52:25
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0m5mk$lt5$1@news.onet.pl, Robert Wicik <R...@p...onet.pl>:
> [...]
    >
    > Szwecja, to chyba najbardziej ukartowiony kraj, więc nie powinno być
    > problemów. Płaciłem Visą Electron i z tego co pamiętam kurs był bardzo

    Potwierdzam, 2,5 roku temu Sztokholm bez problemów, różne karty. Nawet da
    się wypukłą VC zadzwonić z automatu (całkiem tanio).

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-01-22 15:00:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    e...@p...onet.pl wrote:

    > znaczy ec/mc? ;) cenna uwaga. a jak z kursami wymiany? da sie zauwazyc jakas

    Tak. Euro/Master.

    > przewage nad visa (lub odwrotnie)?

    Nie wiem. Miałem tylko Visę :) A kurs wymiany w Citi, to ten tego...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2003-01-22 16:25:54
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:b0m5mk$lt5$1@news.onet.pl, Robert Wicik <R...@p...onet.pl>:
    > Potwierdzam, 2,5 roku temu Sztokholm bez problemów, różne karty. Nawet da
    > się wypukłą VC zadzwonić z automatu (całkiem tanio).

    W sklepie przy małych kwotach sam przeciągałem elektronem, nawet podpisu nie
    sprawdzali :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik