    From: "qb" <q...@q...qb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: karty platnicze - zenada
    Date: Mon, 10 Jun 2002 21:50:42 +0200
    Sender: q...@p...onet.pl@alkor.multicon.pl

    Przynajmniej w mBanku zenada...
    Dzis dzwonilem aktywowac karte do ekonta, pogadalem sobie z mlinkiem. Wiec
    pobazgrolic sobie po karcie moge, bank wprawdzie kaze mi podpisac, ale im
    wszystko jedno, robie to na wlasna odpowiedzialnosc. Podpis przy placeniu ma
    byc taki jak na karcie, sprzedawca ma go porownac, ale jak nie porowna , to
    bank tez nie bedzie z niczym porownywal zadnych podpisow - gosciu przez 5
    minut ustalal to w dziale kart... zeby sie zabezpieczyc przed oszustwem
    sprzedawcy polecil mi ubezpieczenie karty na wypadek kradziezy. Wtedy
    powiada bank odpowiada za transakcje przeprowadzone 12 godzin przed
    zgloszeniem - czyli sugerowal bym w wypadku stwierdzenia, ze sprzedawca
    dokonal zlej transakcji zastrzegl karte i zadal zwrotu kaski. ale przeciez
    sam przyznal, ze podpisow nie porownuja, wiec moje transakcje tez by musieli
    zwrocic. Obawiam sie jednak, ze wszystko jest tak chamsko stworzone, ze mi
    mowia, ze nie sprawdzaja podpisow, a gdybym reklamowal transakcje, ktora sam
    podpisalem, to by chyba jednak porownali... Podobnie pewnie dziala to
    nagrywanie rozmow, jakbym ja sie czegos wyparl, to oni maja nagrane, ale jak
    oni sie czegos wypra, to nagrania pewnie tajemniczo znikna...
    Okazuje sie takze , ze w przypadku reklamacji nie sa sprawdzane podpisy.
    Bank sie tylko pyta sprzedawcy o to czy dokonano transakcji. Jaja sobie
    niezle robia, bo jesli to sprzedawca dwa razy karte przeciagnie to wlasnie
    mi pan powiedzial, ze podpisow to oni nie sprawdza, a chyba nie licza ze
    sprzedawca sie przyzna do przekretu... Pan w sumie zaczal sie w tym momencie
    krecic i powiedzial, ze jak sa dwie transakcje w tym samym POSie to przeciez
    zobacza ze podpisy sa rozne , ale przeciez jak wczesniej wspomnial nikt nie
    patrzy na podpisy... Ale juz mi sie wiecej za jego niewiedze placic nie
    chcialo - dzial kart to chyba na przeciwnej stronie ulicy maja, tak dlugo
    sie ich pytal , a kaska jak za lokalne leci...
    rozczarowany
    qb