  • 11. Data: 2009-09-14 16:45:54
    Temat: Re: karta "na podpis" a transakcja potwierdzona PINem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości
    news:h8lr6j$2bs$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Kolejowych we Francji na przykład

    A to we Francji akceptuja jeszcze karty bez chipa? Myslalem, ze tylko w
    zelazkach...

    MK

  • 12. Data: 2009-09-14 17:00:18
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    MK pisze:
    > A to we Francji akceptuja jeszcze karty bez chipa? Myslalem, ze tylko w
    > zelazkach...

    Większość nie przyjęła Polbanku, ale te na CDG łyknęły bez problemu.

    --
    Raf

  • 13. Data: 2009-09-14 18:17:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 18:10:08 +0200, MK napisał(a):

    > Mowilo sie wsrod kasjerek, ktore na kartkach mialy, ze dzialaja tylko
    > karty "na PIN".

    To może jeszcze raz: karta Polbank, a więc bez czipa, nigdy wcześniej nie
    potwierdzana pinem, a w tym akurat terminalu (który jest "tylko na pin")
    -- poszła.
    Nigdy wcześniej nie zatwierdzałem żadnych transakcji dokonanych tą kartą
    przez wklepanie pina.

    Rozumiem, że moje zdziwienie jest zbyteczne?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-09-14 18:44:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Rozumiem, że moje zdziwienie jest zbyteczne?

    Tak :). Kazdej karty do ktorej masz PIN mozesz uzywac w takich terminalach.
    Co wiecej, jesli aklajerowi tak sie spodoba to w kazdym terminalu moze
    wymagac autoryzacji PINem.

    MK

  • 15. Data: 2009-09-14 19:11:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Mowimy o sytuacji odwrotnej. Skoro issuer umoescil na karcie service
    > code 101, to chyba nielogiczne byloby odrzucanie autoryzacji bez
    > PINu/z PINem.

    Jasne. Kwestia tylko wyboru czy pytac o ten PIN czy nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2009-09-14 21:07:50
    Od: Ra <a...@a...com>

    Olgierd pisze:

    > Wydawało mi się, że zawsze się mówiło, że jak karta jest "na podpis", to
    > w terminalach "na pin" nie idzie. Naprawdę byłem przekonany, że tak jest.

    wtedy nikt by na neste nie tankował
    prawdopodobnie chodziło o terminale które akceptują tylko karty z chipem