  • 21. Data: 2002-06-27 08:21:48
    Temat: Re: jaka karta z PEKAO SA?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    hosi <hosi@_usun_to_o2.pl> wrote:

    > Ło jejku! Co Wy z tą "bezpieczną" kartą Citi?

    Praktyka.

    > To wszystkie inne banki olewają klientów w przypadku reklamacji
    > transakcji np. przez inet, a Citi kocha swoich klientów i im
    > pieniądze rozdaje??

    Citi po prostu nie bawi się w konwenanse tylko robi chargeback sklepowi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 22. Data: 2002-06-27 08:25:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Maciej Kłosiński" <s...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:

    > A czym sie rozni charge od kredytowej i co to sa "grace days" w "partnerze"?
    > Sory za moze nieco lamerskie pytanie, ale to bedzie moja pierwsza KK.

    Karta charge to taka, którą musisz całkowicie spłacić w określonym
    terminie. Karta kredytowa to taka, gdzie możesz sobie pozwolic na
    spłacenie tylko części.
    W wypadku większości kart kredytowych jest określony 'grace period'
    czyli termin w którym spłacenie całości zadłużenia powoduje
    nienaliczenie odsetek od transakcji.
    Karta Partner Pekao S.A. nie ma grace periodu, czyli każda transakcja
    jest oprocentowana od dnia dokonania do dnia spłaty - za to
    oprocentowanie jest niewielkie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 23. Data: 2002-06-27 08:56:14
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    p...@p...onet.pl <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Jedyna wada gp - dotyczy to tylko transakcji
    > bezgotówkowych...

    No to teraz ja lamerskie i OT, bo KK Lukas Bank.
    Posiadacz karty dodatkowej do mojego rachunku KK tamże przez
    nieświadomość pobrał 1500 złotych w bankomacie. Oczywiście będzie 3%
    czyli 45 złotych prowizji :( - ale termin spłaty już chyba się liczy
    normalnie, tzn. nie muszę chyba natychmiast zasilać rachunku karty tą
    kwotą (aby uniknąć _dodatkowych_ odsetek)?? Normalny termin spłaty
    przypadłby 19 lipca (transakcja dokonana wczoraj).

  • 24. Data: 2002-06-27 09:08:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

> [...]
    > W wypadku większości kart kredytowych jest określony 'grace period'
    > czyli termin w którym spłacenie całości zadłużenia powoduje

    Dodaj jeszcze, ze jesli sie _nie_ splaci calosci zadluzenia w tym
    terminie, to odsetki sa na ogol bardzo wysokie oraz obejmuja calosc
    zadluzenia od momentu jego powstania, a nie tylko te czesc, ktora
    zostala niesplacona.

    Z kolei zakup karta charge na ogol wiaze sie z placaniem prowizji od
    kazdej operacji, a karta kredytowa - na ogol nie.

    MJ

  • 25. Data: 2002-06-27 09:52:00
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    Robert <m...@B...pl> wrote:

> [...]
    > kwotą (aby uniknąć _dodatkowych_ odsetek)?? Normalny termin spłaty
    > przypadłby 19 lipca (transakcja dokonana wczoraj).

    poczytałem regulamin (par. 31 punkt 1) ... wynika z niego, że chyba
    faktycznie od daty transakcji (bankomat BZWBK) następuje naliczanie
    odsetek kredytowych :(((
    To straszne zdzierstwo za pobranie gotówki - nie dość, że prowizja 3%,
    to jeszcze dodatkowe odsetki - rozumiałbym jedno albo drugie...
    Nigdy nie planowałem pobierać gotówki KK, no ale stało się... I tak to
    bank zarabia na KK...

  • 26. Data: 2002-06-27 10:39:15
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Robert napisał(a):

    > To straszne zdzierstwo za pobranie gotówki - nie dość, że prowizja 3%,
    prowizja jest zawsze, tylko przy bezgotowkowych placi ja sklep

    > to jeszcze dodatkowe odsetki - rozumiałbym jedno albo drugie...
    > Nigdy nie planowałem pobierać gotówki KK, no ale stało się... I tak to
    > bank zarabia na KK...

    pomysl o tym z innej strony:
    gdyby takich jak ty nie bylo to karty kredytowe bylyby drozsze ;)

    roberts

  • 27. Data: 2002-06-27 14:03:51
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    RobertS <r...@g...pl> wrote:

    > pomysl o tym z innej strony:
    > gdyby takich jak ty nie bylo to karty kredytowe bylyby drozsze ;)

    :))
    Dzieki, to mnie pociesza.

  • 28. Data: 2002-06-28 04:37:04
    Od: "hosi" <hosi@_usun_to_o2.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał:

    > Citi po prostu nie bawi się w konwenanse tylko robi chargeback sklepowi.

    Gdyby to było takie proste jak piszesz
    to pewnie inne banki też by tak robiły.
    Chyba że tylko Citi ma licencje na "robienie chargeback'u"
    i staje mężnie w obronie klienta, a cała reszta banków
    nie ma pojęcia jak się zabrać do procedury reklamacyjnej
    i lekceważy klienta miesiącami?

    hosi

  • 29. Data: 2002-06-28 09:41:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    hosi <hosi@_usun_to_o2.pl> wrote:

    > Gdyby to było takie proste jak piszesz
    > to pewnie inne banki też by tak robiły.

    Kwestia ustalenia odpowiednich procedur. Citi juz je dawno przerobił i
    wie, że w wypadku transakcji MO/TO/IO sprzedawca musi wykazać, że
    transakcja została przeprowadzona. A nie ma takiej mozliwości.

    > i staje mężnie w obronie klienta, a cała reszta banków
    > nie ma pojęcia jak się zabrać do procedury reklamacyjnej
    > i lekceważy klienta miesiącami?

    Mniej więcej.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 30. Data: 2002-06-28 09:49:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Z kolei zakup karta charge na ogol wiaze sie z placaniem prowizji od
    > kazdej operacji, a karta kredytowa - na ogol nie.

    Oj, z ta charge to nie do końca - tak mają AFAIR tylko karty Pekao S.A.
    Bo DC to typowa charge, a opłat za transakcję nie ma.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313