  • 1. Data: 2010-08-27 10:18:53
    Temat: jak się skończył SKOK na nadzór SKOK-ów?
    Od: b...@o...pl

    była ustawa której kaczka smoleńska nie podpisała.
    ustawa nie weszła (?) w życie. Czy coś sie zmieniło?
    czy jest już nowa ustawa i nadzór KNF nad skokami?

  • 2. Data: 2010-08-27 10:59:18
    Temat: Re: jak się skończył SKOK na nadzór SKOK-ów?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:18:53 +0200, bastek72 napisał(a):

    > była ustawa której kaczka smoleńska nie podpisała. ustawa nie weszła (?)
    > w życie. Czy coś sie zmieniło? czy jest już nowa ustawa i nadzór KNF nad
    > skokami?

    Chyba obecny prezydent może ją wyciągnąć z trybunału (tam trafiła o ile
    mnie pamięć nie myli) i wtedy ponownie uchwalą a prezydent podpisze. Nie
    jestem na 100% pewny więc jak coś to niech ktoś mnie poprawi.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2010-08-27 12:24:27
    Temat: Re: jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" i585q6$3qs$...@i...gazeta.pl

    > Chyba obecny prezydent może ją wyciągnąć z trybunału (tam trafiła o ile
    > mnie pamięć nie myli) i wtedy ponownie uchwalą a prezydent podpisze. Nie
    > jestem na 100% pewny więc jak coś to niech ktoś mnie poprawi.

    Czyli krok za krokiem tracimy ;) wolność... Najpierw Kudrycka
    dokonała zamachu na wolne szkolnictwo, teraz Komorwski (niby
    prezydent, a jednak po prostu wtyczka PO) dokonać ma zamachu
    na wolne [quasi-]banki?

    Dobrze, że przynajmniej duchowni zauważyli, że obrońcy krzyża
    po prostu profanują święty symbol... :) (właśnie radio podało
    oficjalne ;) stanowisko ,,Kościoła'' w tej sprawie)

    A miało być tak ładnie... Najpierw miano pokonać beton PZPR...
    Później po kryjomu miano dać betonowym majątki, aby nie krzyczeli zbyt głośno...
    Następnie wyprzedano dobra państwowe, utożsamiając je z dobrami PZPR...
    Po czym pod szyldami ,,teraz Polska'' (tylko polski kapitał itp.)
    miano wprowadzić ludzi do SKOKów Stefczyka itp. parabanków, aby
    zdobyć pieniądze...

    A tu... Po udanych pierwszych krokach... Najpierw przedterminowe wybory
    parlamentarne później prezydenckie... Na dodatek w Smoleńsku na przedpasiu
    ginie kwiat PiSuaru -- szeregi PiSu rzedną...

    -=-

    Dzięki Ci Boże, ale czy nie mógłbyś nieco przyspieszyć?
    W tym tempie nie zdążysz mi pomóc przed śmiercią mego
    doczesnego ciała... :)

    -=-

    W Wigrach pada deszcz. :) Jest pięknie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-08-28 08:41:23
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Wolność systemu bankowego bez żadnej kontroli oznaczałoby z czasem
    zmniejszenie się rezerw obowiązkowych do 0,0000000000001% udzielonych
    kredytów.
    Im mniej wolności dla banków kreujących pieniądze, tym lepiej.
    Jestem natomiast za całkowitą wolnością i brakiem ścisłej kontroli dla
    banków obracających wyłącznie fizycznym złotem, kruszcami itp, np
    udzielającymi kredytu w fizycznym złocie.
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-08-28 11:00:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > banków obracających wyłącznie fizycznym złotem, kruszcami itp, np
    > udzielającymi kredytu w fizycznym złocie. :-)

    Po pierwsze: brak kontroli mógłby doprowadzić do "Nie mamy Pańskiego
    złota i co nam Pan zrobi?". Po drugie: banki obracające fizycznym złotem
    - w tym przyjmujące depozyty w złocie i udzielające kredytów w złocie -
    potrafiłby tak samo wykreoweać złoto, jak nasze banki kreują złotówki.

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2010-08-28 11:31:57
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 28 Sie, 10:41, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > Wolność systemu bankowego bez żadnej kontroli oznaczałoby z czasem
    > zmniejszenie się rezerw obowiązkowych do 0,0000000000001% udzielonych
    > kredytów.
    Skoro jest rezerwa obowiązkowa to jest i kontrola. A jej likwidacja i
    likwidacja banku centralnego prowadziłaby raczej do wzrostu rezerw
    gotówkowych banków a nie do ich zmniejszenia.

  • 7. Data: 2010-08-28 11:55:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i5aq90$fqq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przyjmujące depozyty w złocie i udzielające kredytów w złocie - potrafiłby
    > tak samo wykreoweać złoto, jak nasze banki kreują złotówki.

    Przecież napisałem że udzielającym kredytu w fizycznym złocie, a nie
    papierowym.

  • 8. Data: 2010-08-28 11:56:32
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    likwidacja banku centralnego prowadziłaby raczej do wzrostu rezerw
    gotówkowych banków a nie do ich zmniejszenia.
    ---------------

    U jednych tak, a u drugich totalnej jazdy po bandzie i rozrzutności.

  • 9. Data: 2010-08-28 12:03:46
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Przecież napisałem że udzielającym kredytu w fizycznym złocie, a nie
    > papierowym.

    No w fizycznym. Kowalski deponuje 1kg fizycznego złota, a oni ten 1kg
    fizycznego złota fizycznie dają Nowakowi jako fizyczny kredyt. Przy
    okazji wykreowali 1kg papierowego złota dla Kowalskiego, ale Kowalski o
    tym nie wie. A skoro nie ma kontroli, to... :-)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2010-08-28 12:25:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4c78f99c$0$27045$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > ---------------

    > U jednych tak, a u drugich totalnej jazdy po bandzie i rozrzutności.

    Moim zdaniem uczciwy zawsze chętnie podda się kontroli, zaś złodziej
    będzie jej zawsze unikał. Ja, gdy jeszcze miałem zarabiającą firmę,
    bardzo chętnie udostępniłem kontrolerom swoje ,,księgi''. Inni wtedy
    (za przeproszeniem) srali w gacie. :)

    Diabli wiedzą, do czego doprowadziłby brak kontroli nad bankami w Polsce.
    Na pewno wcześniej czy później mielibyśmy pieniądz taki, jak za Gierka.
    Niby SKOKi to żadne banki, ale tylko z definicji nie są bankami. Za jakiś
    czas (gdyby Kaczki lądowały nie na PiSuarze a i w parlamencie rządziłaby
    także PiS -- niepodzielnie, jak zamierzała) mielibyśmy wycinanie banków
    i wstawianie w ich miejsce SKOSKów. Oczywiście żadnego euro by nie było
    w tym kraju, chyba że obok polskiej waluty.

    Piszę o Gierku nie dlatego, że Olejnik wyciągnęła w Supraślu (Kaczyński
    był wówczas w Supraślu, Olejnik -- nie) prośbę pozostałego Kaczyńskiego
    o poparcie jego (Kaczyńskiego) kandydatury w ostatnich wyborach prezydenckich
    przez Gierka i Gierka zwolenników, ale dlatego, że wartość złotówki za
    czasów Gierka pamiętam.

    -=-

    Słoneczko osuszyło łąki i trawy -- czas na opuszczenie budynku
    i udanie się na ,,łono natury''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Boże!! Dzięki Ci za pomoc, której mi udzielasz od lat
    w wojnie z arcykapłanami Jana Pawła II, ale mam jednak
    prośbę -- czy mógłbyś nieco przyspieszyć? :) Czy mógłbyś odrobaczyć
    to społeczeństwo tak, jak kiedyś odrobaczyłeś za czasów właśnie Gierka,
    Kani, Jaruzelskiego i im podobnych?... Przysięgam Ci uroczyście, że
    jeśli kolejny raz uczynisz mnie bogatym (gdy jeżdżę, przypominam sobie
    te czasy, gdy nie wiedziałem, po co ludzie oszczędzają, skoro szmalu
    jest zawsze za dużo) nie będę nikogo wspierał, nikomu nie będę dawał,
    nie będę stawiał ,,filozofii'' nad rozsądkiem... Wiem, że tak Ci
    przysięgałem wielokrotnie, zanim mnie obdarowałeś bogactwami, po
    czym jak debil zasilałem konta ,,Kościoła'', za co mnie surowo
    (nie mówię, że zbyt surowo -- nie chcę, abyś mi pokazał, że jednak
    można surowiej) ukarałeś, ale daj mi szansę kolejny raz!!!! Nawet
    wówczas, gdy Ozorowski by umierał z głodu na moich oczach -- nie
    nakarmię go, ale odeślę go do Anglii. :)