  • 1. Data: 2002-06-26 21:27:08
    Temat: euro powyzej 4 zlotych
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Moze wlasnie w ten sposob Miller dogadal sie z Balcerowiczem, by posiac
    troche
    paniki na rynku. Zloty zostal oslabiony, z czego powinien byc zadowolony i
    OPZZ ;-)
    i Miller. I po co byla cala ta awantura? Wystarczylo, by prezes NBP podal
    informacje
    publicznie, ze Polska moze miec klopoty z obsluga zadluzenia.... i zloty jak
    na
    zawolania sie oslabil :)))

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl

  • 2. Data: 2002-06-27 05:43:08
    Temat: Re: euro powyzej 4 zlotych
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>
    napisał w wiadomości news:afdbmt$jdh$1@news.onet.pl...
> [...]
    > informacje
    > publicznie, ze Polska moze miec klopoty z obsluga zadluzenia.... i zloty

    Wszystko prawda, tylko czemu nie względem USD?
    A w ogóle to jak ocenić, czy w obecnej sytuacji Złoty się osłabia, czy
    wzmacnia?
    Eksport jest głównie w Euro, więc można chyba uznać, że się osłabił :-)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-06-27 06:29:45
    Temat: Odp: euro powyzej 4 zlotych
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik Robert Wicik <R...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afe8i0$m54$...@n...onet.pl...

    > Wszystko prawda, tylko czemu nie względem USD?

    No coz idealu nie ma.

    > A w ogóle to jak ocenić, czy w obecnej sytuacji Złoty się osłabia, czy
    > wzmacnia?
    > Eksport jest głównie w Euro, więc można chyba uznać, że się osłabił :-)

    Najlepiej liczyc srednia z dwoch walut. Taki koszyk najlepiej pokazuje
    aktualna sile zlotego.
    Tutaj jest przykladowy wykres kursu koszyka:
    http://em.bankier.pl/Portal/Data/Att/Pieniadze/koszy
    k20020626.gif

    Malin

  • 4. Data: 2002-06-27 06:30:27
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzmacnia?
    > Eksport jest głównie w Euro, więc można chyba uznać, że się osłabił
    :-)

    Jeśli 70% polskiego eksportu idzie do strefy euro to trzeba przyznać że
    się osłabił... ale z drugiej strony jeszcze więcej importu stamtąd
    przychodzi, i to nie konsumpcyjnego.

    Jako zarówno importer, jak i eksporter wolę raczej stabilne kursy - w
    tej chwili wszystkie kalkulacje biorą w łeb, jeśli muszę płacić po 40
    groszy na euro więcej niż miesiąc temu!!!!!!!!!!!

    Nie wspominam już o polityce banków, które żerują na tej sytuacji,
    rozciągając widełki do niemożebnych rozmiarów - sam mam konto w Pekao SA
    i jak widzę widełki na funcie brytyjskim 6.07 - 6.29 to mi się nóż w
    kieszeni otwiera!!!!!!

    GreGG

  • 5. Data: 2002-06-27 06:33:49
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afebg8$evd$...@n...tpi.pl...
> [...]

    > rozciągając widełki do niemożebnych rozmiarów - sam mam konto w Pekao SA
    > i jak widzę widełki na funcie brytyjskim 6.07 - 6.29 to mi się nóż w

    A to prawda :))) Rosnie ryzyko, to i widelki. A ryzyko wzroslo znacznie -
    szczegolnie po wypowiedzi Balcerowicza. Tylko czekac, jak belak teraz bedzie
    grzmic, ze Balcerowicz za mocno oslabil zlotego ;-)

    Malin