  • 11. Data: 2002-05-09 23:26:57
    Temat: Re: elektroniczny totalitaryzm rozpoczęty
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    news:20020509220559.GB4938@diuna.pingwin.waw.pl...

    > www.visa.com i potem 3dsecure ;-)

    VISA (The World's Best Way the Pay) slynie z tego, ze co rok wystartuje z
    nowa inicjatywa (SET, Open Platform, Global Platform, Stip) ktore nie do
    konca wiadomo jak sie maja do siebie. Wszystkie sa piekielnie kosztowne i
    poki co zaden sie na dobra sprawe nie sprawdzil.
    Tak na prawde praprzyczyna wedlug mnie jest taka, ze wprowadzenie
    autoryzowanych transakcji przez Internet powoduje ze
    VISA przestanie byc potrzebny. Po prostu.

    Vizvary

    PS : http://www.international.visa.com/fb/paytech/secure/
    license.jsp?pdf=4
    swoja droga slyszales, by karty chipowe pracowaly bez czytnika ?

  • 12. Data: 2002-05-09 23:31:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 01:26:57AM +0200, Vizvary II Istvan wrote:

> [...]
    > konca wiadomo jak sie maja do siebie. Wszystkie sa piekielnie kosztowne i
    > poki co zaden sie na dobra sprawe nie sprawdzil.

    Co do seta to prawda (choc pewnie niektorzy zaraz beda go
    bronic). Jednak smiem twierdzic ze 3dsecury czy tez w/g nowej nazwy
    verified by visa _wejdzie_ do eksploatacji bardzo niedlugo.

    To samo z produkatmi epi, ale w moim skromnym mniemaniu przez zbytnie
    zwiazanie spa z produktami z redmont to nie bedzie karta o jakiej bede
    marzyl.

    > Tak na prawde praprzyczyna wedlug mnie jest taka, ze wprowadzenie
    > autoryzowanych transakcji przez Internet powoduje ze
    > VISA przestanie byc potrzebny. Po prostu.

    No wiec nie do konca. Pamietaj ze majac karte o znaczeniu
    miedzynarodowym nie jestes uwiazany do kart wirtualnych
    (tj. jednorazowych, nie mowie o kartach typu mbank). Ale oczywiscie
    cala sztuka polegala na takim zrobieniu protokolu aby bez karty obejsc
    sie nie dalo ;-)

    > Vizvary
    >
    > PS : http://www.international.visa.com/fb/paytech/secure/
    license.jsp?pdf=4
    > swoja droga slyszales, by karty chipowe pracowaly bez czytnika ?

    No, jak maja pasek magnetyczny to tak ;-)

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-05-10 05:00:19
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > No wiec nie do konca.

    Zgadza sie. Po prostu, ale nie do konca. Zreszta troche slabo zaznaczylem,
    ze chodzi o moje odczucia wiazanie z obserwowaniem miotania sie VISA, co rok
    nowe standardy, z ktorych poki co standard EMV wychodzi (czy tez wchodzi) -
    od ktorego sama VISA odeszla kilka lat temu.
    Ale zagrozenie istnieje, i to wcale nawet nie trzeba autoryzacji transakcji
    przez Internet. Zalozmy ze Bank kupuje Operatora Telekomorkowego. Po co mu
    VISA na lokalnym rynku ? Pozostana relacje miedzynarodowe. Ale w dobie
    globalizacji ?

    > Ale oczywiscie
    > cala sztuka polegala na takim zrobieniu protokolu aby bez karty obejsc
    > sie nie dalo ;-)

    Ano wlasnie.

    Vizvary

  • 14. Data: 2002-05-10 05:07:55
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 07:00:19AM +0200, Vizvary II Istvan wrote:

> [...]
    > nowe standardy, z ktorych poki co standard EMV wychodzi (czy tez wchodzi) -
    > od ktorego sama VISA odeszla kilka lat temu.

    Od emv? Przeciez to zywe karty chipowe! Nie, od tego nie
    obejdzie. Tylko ze robi glupio bo do kompletu z nowymi kartami,
    generalnie bezpieczniejszymi, ale drozszymi w eksploatacji powinna
    dodawac jakies marchewki zeby skusic i banki i aklajerow. I nic
    takiego nie robi, wiec po co 'biedne' banki maja sie wyrozniac?

    Zwlaszcza ze durna sytuacja jaka jest w polsce nie istnieje na innych
    rynkach, gdzie poslugiwanie sie karta jest generalnie bezpieczniejsze
    oraz tansze dla sklepow.

> [...]
    > przez Internet. Zalozmy ze Bank kupuje Operatora Telekomorkowego. Po co mu
    > VISA na lokalnym rynku ? Pozostana relacje miedzynarodowe. Ale w dobie

    Wiesz, visa daje jeszcze ten drobiazg ze mozesz placic za granica nie
    przejmujac sie zupelnie jak ten pieniadz tam sie znajdzie.

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-05-10 06:53:27
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > Od emv? Przeciez to zywe karty chipowe! Nie, od tego nie
    > obejdzie.

    Chodzi o to, ze w nowe specyfikacje kart VISA (z Open Platform, Global
    Platform) w zaden sposob sie nie maja do standardowej karty EMV wdrazanej w
    wersji obecnej.

> [...]
    >
    > Wiesz, visa daje jeszcze ten drobiazg ze mozesz placic za granica nie
    > przejmujac sie zupelnie jak ten pieniadz tam sie znajdzie.

    I o to mi chodzilo z tymi relacjami miedzynarodowymi i cala globalizacja.
    Bowiem co to jest zagranica? (Wiem, kiedys przyszedl do mnie facet z bronia
    i zabral mi drugie sniadanie. Od razu domyslalem sie, ze jestem na granicy z
    Czechami.)

    Vizvary

  • 16. Data: 2002-05-10 07:05:28
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    W Outlooku wszystko ladnie posortowane - wybieraj zeby pokazywal watki, a
    nie wszystkie wiadomosci...

  • 17. Data: 2002-05-10 07:07:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 09:05:28AM +0200, qb wrote:

    > W Outlooku wszystko ladnie posortowane - wybieraj zeby pokazywal watki, a
    > nie wszystkie wiadomosci...

    Brawo! Niech zyje outlook, ktory umie wszystko.

    A jesli ktos korzysta z bramki email<->news i kasuje posty to jak ma
    to niby robic?

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-05-10 08:23:40