  • 31. Data: 2003-03-13 18:06:02
    Temat: Re: e-banki zabezpieczenia
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> writes:

    > Niekoniecznie inny poziom i niekoniecznie gorszy.
    > Wezmy dla przykładu PITy.
    > 1. Jesli certyfikat do kluczy służących do podpisania PITów wyrażnie mówi,
    > że np. służą do autoryzacji korespondencji z organami MF lub z
    > administracją państwową to ja wchodzę.

    Oczywiscie. Tyle, ze do tego niezalezne CA nie jest niezbedne, albo w ogole
    potrzebne. Wystarczy wizyta w urzedzie skarbowym i zlozenie wlasnorecznego
    podpisu pod papierowym wnioskiem o wydanie certyfikatu (certificate request),
    oraz podpisanie (juz elektronicznego) certyfikatu kluczem CA urzedu
    skarbowego.

    W koncu skaner + OCR to nie jest kosmiczna technologia.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 32. Data: 2003-03-17 06:38:05
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    request),
    > oraz podpisanie (juz elektronicznego) certyfikatu kluczem CA urzedu

    OK. Ale urzad skarbowy ma co innego do roboty, niz certyfikacje kluczy.
    Zbiera podatki, sciga nieuczciwych podatnikow itd. Czasami uczciwych zreszta
    też jak slysze.

    Vizvary