  • 21. Data: 2012-02-27 07:41:29
    Temat: Re: czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sun, 26 Feb 2012 09:17:09 +0100, RadoslawF wrote:

    > Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowiązek.

    Ale przecież sprzedawca nie "przyjmuje kartę", lecz otrzymuje
    wynagrodzenie w pieniądzu.

    Zastanów się zatem czy sprzedający ma obowiązek przyjęcia zapłaty... No w
    sumie nie ma ;-) ale wówczas jest w zwłoce względem kupującego.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 22. Data: 2012-02-27 08:15:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 26 Feb 2012 12:32:31 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Naklejenie naklejek dziwnym trafem jest uznawane praktycznie przez
    >wszystkich za ofertę... poza tylko jednym wyjątkiem, jeśli w grę wchodzi
    >jakiś urząd RP (włączając pocztowy). Tu nagle wszelkie ustalenia
    >i np. ustawy (Kodeks Cywilny) przestają mieć zastosowanie.
    >
    >Nie dotyczy to tylko kart, problem jest znaaaacznie szerszy.

    ja kiedyś drążyłem temat braku kas fiskalnych na pocztach i dostałem
    tylko odpowiedź nie na temat, że usługi pocztowe są zwolnione z VAT.
    Determinacji na dalsze drążenie już mi zabrakło...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2012-02-27 09:29:02
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 26 Lut, 19:26, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    >wiec teraz zalezy od kwoty....

    PayPass to jednorazowa transakcja na maksymalnie 50zł (przynajmniej wg mojej
    wiedzy).
    1,5% z 50zł to 0,75zł, czyli zaledwie 3 razy więcej niż podałeś (0,25zł).

    Do kilkudziesięciu razy więcej o których pisał Marcepan jeszcze sporo
    brakuje...

  • 24. Data: 2012-02-27 17:03:02
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    jureq wrote:

    > To jest traktowana jako "wypłata w oddziałach innych banków" a nie
    > jako "wypłata w bankomacie" i dla większości kart debetowych jest
    > raczej drogie.

    Tak wlasnie jest. 'Płaciłem' kiedyś delfinkiem mbąkowym na poczcie -
    5pln prowizji.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 25. Data: 2012-02-27 17:19:54
    Od: "Gabor" <G...@b...pl>

    >Nic nie zdzialasz. Pozostaje podkablowac do acquirera.

    tak, rzeby dobić Polski biznes do końca:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,11092103,Ile_to_
    kosztuje__Transakcja_karta_platnicza.html

  • 26. Data: 2012-02-27 20:11:31
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Iksinski pisze:

> [...]
    > 1,5% z 50zł to 0,75zł, czyli zaledwie 3 razy więcej niż podałeś (0,25zł).
    >
    > Do kilkudziesięciu razy więcej o których pisał Marcepan jeszcze sporo

    Ale przecież PayPassem można zapłacić dowolną kwotę, także ponad 50zł... :-)

    --
    MiCHA

  • 27. Data: 2012-02-27 20:21:03
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2012-02-27 18:19, Gabor pisze:

    > tak, rzeby dobi? Polski biznes do ko?ca:
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,11092103,Ile_to_
    kosztuje__Transakcja_karta_platnicza.html

    Płaciłem za hotel u naszych sąsiadów, bardzo prosta sprawa w Czechach,
    płacisz kartą to na fakturze jest doliczone dodatkowo 3% za taki typ
    płatności :) Pozdrawiam Dan.

  • 28. Data: 2012-03-18 17:10:16
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > tak, rzeby dobić Polski biznes do końca:
    >
    > <http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,11092103,Ile_to
    _kosztuje__Transakcja_karta_platnicza.html >

    Żeby? Jak sprzedawców nie stać na utrzymywanie terminala do płatności
    kartami to niech z niego zrezygnują, a ja z przyjemnością będę omijał
    takie miejsca w których nie mogę zapłacić kartą.

    Ostatnio tak się naciąłem w aptece, czyli w miejscu, gdzie codziennie
    obraca się tysiącami, dziesiątkami tysięcy PLN: płatność od 20 zł
    (kupowałem lek z recepty, którego ceny wcześniej nie znałem - mógł
    kosztować 20 zł albo i 75; nie zawsze ma się tyle przy sobie). Dobrałem
    inne rzeczy do tych 20-tu złotych i zapłaciłem kartą, ale od teraz
    aptekę tę będę omijał z daleka.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/