  • 1. Data: 2002-09-13 21:23:16
    Temat: czek potwierdzony - najlepszy sposób kupna działki bud.
    Od: "TU" <u...@g...pl>

    Zastanawiam się nad tym jaki jest najlepszy sposób zapłaty przy kupnie
    nieruchomości. Wiadomo, że umowa sporządzana jest u notariusza, a ja nie
    zamierzam chodzic do niego z walizka pieniedzy. Co myslicie o tym aby z
    wlascicielem nieruchomosci udac sie do banku, przy nim potwierdzic czek i
    udac sie do notariusza, gdzie zostanie podpisany i mu przekazany.

    Przelew mi nie pasuje bo kiedy mam go wykonac? Przed transakcja -
    sprzedajacy moze sie wycofac i po pieniadzach, po transakcji nie zgodzi sie
    sprzedajacy.

    Co o tym myslicie?

    PS. W jakim banku po zalozeniu konta i przelewie (kilkadziesiat tysiecy PLN)
    mozna dostac czeki bez dlugiego czekania. BZWBK wydaje dopiero w nastepnym
    miesiacu. Konto mam w Lukasie, a tam nie ma czekow.
    TIA
    Pozdrawiam TU

  • 2. Data: 2002-09-13 21:36:05
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Zastanawiam się nad tym jaki jest najlepszy sposób zapłaty przy kupnie
    > nieruchomości.

    Można też tak, że zakładasz konto w banku( dokładniej: Oddziale), w
    którym ma też i druga osoba. Przelew i odbiorca szmalu prosi o wydruk
    stanu konta, by przypadkiem pizdencja okienkowa nie przyjęła anulacji.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-09-13 21:43:33
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Co o tym myslicie?

    dokladnie tak zrobilem kupujac swoje mieszkanie :)
    Kredyt Bank.
    Co prawda notariusz krecil nosem (wolal zebysmy mu przed nosem liczyli
    gotowke!!!), ale w sumie nie mial sie czego przyczepic formalnie...
    imho nie ma lepszej/bezpieczniejszej metody.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 4. Data: 2002-09-13 22:00:54
    Od: "Canapca" <m...@U...pl>

    Użytkownik "TU" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    <CIACH!>

    > Przelew mi nie pasuje bo kiedy mam go wykonac? Przed transakcja -
    > sprzedajacy moze sie wycofac i po pieniadzach, po transakcji nie zgodzi
> [...]
    mozna tak (ja tak kupowalem)
    1. idzie sie do notariusza
    2. sporzadza umowe
    3. obie strony podpisuja sie na wyzej wymienionej
    4. idzie sie do banku i wykonuje przelew
    5. notariusz wdaje odpis aktu dopiero gdy strony potwierdza przekazanie
    pieniedzy (i tak kwestia wpisu do ksiegi wiczystej trwa baaaardzo dlugo i to
    notariusz zalatwia)

    w moim przypadku sprawa byla o tyle latwa ze konta sprzedjacego i kupujacego
    byly w tym samym banku wiec potwierdzenie trnaskacji bylo od reki.
    aha - i nie nalezy zapominac ze notariusz _jest_ osoba zaufania publicznego,
    wiec o mozliwosci przekretu w tym wypadku sa _bardzo_ utrudnione (bo zawsze
    isnieje mozliwosc jakas tam czegos tam) nawet gdyby te pieniadzy mialy dojsc
    nastepnego dnia do innego banku.

    maciek

  • 5. Data: 2002-09-14 06:41:28
    Od: c...@i...pl

    On Fri, 13 Sep 2002 23:36:05 +0200, No Name <v...@w...pl>
    wrote:

    >Można też tak, że zakładasz konto w banku( dokładniej: Oddziale), w
    >którym ma też i druga osoba. Przelew i odbiorca szmalu prosi o wydruk
    >stanu konta, by przypadkiem pizdencja okienkowa nie przyjęła anulacji.

    A co ma do tego potwierdzenie przelewu? Przecież klient ma prawo do
    wycofania dyspozycji, jeśli stwierdzi na przykład, że sie pomylił, i
    co wtedy?

  • 6. Data: 2002-09-14 09:32:22
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > pieniedzy (i tak kwestia wpisu do ksiegi wiczystej trwa baaaardzo dlugo i to

    a jak sprzedawca powie, ze to nie jest przelew na jego konto?
    albo nie potwierdzi faktu otrzymania pieniedzy?
    nabywca nie ma szans uzyskac wyciagu z CUDZEGO konta,
    a wyciag z jego z potwierdzeniem przelewu na JAKIEGOS czlowieka
    calkiem przypadkiem o imieniu/nazwisku takim samym jak sprzedawcy
    niczego nie dowodzi...

> [...]
    > isnieje mozliwosc jakas tam czegos tam) nawet gdyby te pieniadzy mialy dojsc

    notariusz jest osoba zaufania publicznego, ale nie ma dostepu
    do danych bankowych.
    sprzedawca nie jest osoba zaufania publicznego ;-)

    mozna jeszcze kombinowac z numerem konta na ktore trzeba przelac pieniadze
    zapisanym w akcie notarialnym...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 7. Data: 2002-09-14 10:51:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > wlascicielem nieruchomosci udac sie do banku, przy nim potwierdzic czek i
    > udac sie do notariusza, gdzie zostanie podpisany i mu przekazany.

    1. Wpisac w akt notarialny "dobrowolne poddanie sie egzekucji" przez obie
    strony.
    Jak sprzedawca sie boi, to ustawic termin zaplaty na 1 dzien.

    2. Zapytac notariusza, czy moze wyswiadczyc usluge "rachunku powierniczego -
    escrow".

    Karol

  • 8. Data: 2002-09-14 10:52:02
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co prawda notariusz krecil nosem (wolal zebysmy mu przed nosem liczyli
    > gotowke!!!), ale w sumie nie mial sie czego przyczepic formalnie...

    Od kiedy to notariusz kontroluje platnosci?

    Karol

  • 9. Data: 2002-09-14 10:54:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Canapca" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1. idzie sie do notariusza
    > 2. sporzadza umowe
    > 3. obie strony podpisuja sie na wyzej wymienionej

    I notariusz wydaje stronom odpisy aktu notarialnego. Notariusza nie
    interesuje sprawa platnosci.

> [...]
    > 5. notariusz wdaje odpis aktu dopiero gdy strony potwierdza przekazanie
    > pieniedzy (i tak kwestia wpisu do ksiegi wiczystej trwa baaaardzo dlugo i

    Notariusz ma 3 dni robocze na zlozenie dokumentow do sadu. I nic juz wiecej
    nie zalatwia.

    Karol

  • 10. Data: 2002-09-14 12:27:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    TU <u...@g...pl> wrote:
    > Przelew mi nie pasuje bo kiedy mam go wykonac? Przed transakcja -
    > sprzedajacy moze sie wycofac i po pieniadzach, po transakcji nie zgodzi sie
    > sprzedajacy.

    Wystarczy zastrzec w umowie, że brak wpłaty w określonym terminie strony
    będa uznawać za odstąpienie od umowy.
    Wtedy sytuacja jest prosta - nie przelejesz - nie kupiłeś.

    --