  • 1. Data: 2008-01-04 17:20:42
    Temat: citi nie panuje nad wlasnym systemem i gubi pieniadze
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Witajcie,

    Pisalem juz wczesniej o problemach z systemem citibank online, ale to, co
    teraz opisze po dokladnym sprawdzeniu sprawy to juz po prostu przechodzi
    mozliwe pojecie. Dotychczas sadzilem, ze zagubione przelewy i brak
    jakiejkolwiek informacji o zlozonych dyspozycjach przez klienta to rzecz
    niespotykana nawet w banku typu skok czy gminnym/spoldzielczym, ale okazuje
    sie, ze citi to wszystko potrafi.

    Historia wyglada tak, ze skuszony reklama zrobilem pierwszy blad i zalozylem
    konto oszczednosciowe i osobiste w citibanku. Zaczalem korzystac i 24
    grudnia zlecilem przelew terminowy z oszczednosciowego na osobiste z data
    realizacji na 1 stycznia. Pokazalo mi sie potwierdzenie ustanowienia
    przelewu. Po czym juz nigdy wiecej tego przelewu na oczy nie zobaczylem, bo
    nie pokazal sie on juz w zaden sposob, mimo wybierania opcji podgladu
    przelewow przyszlych. Po prostu zniknal. A wiec sadzilem, ze moze sie
    pomylilem i nie wykonalem tego przelewu, wiec 27 grudnia ustanowilem
    identyczny przelew, ktory tez zniknal. Przetarlem oczy ze zdumienia i
    zadzwonilem do citiphone, gdzie dostalem informacje, ze w ogole nie ma
    mozliwosci zlecania przelewow z konta oszczednosciowego z terminem
    przyszlym. Zdziwilem sie jeszcze bardziej, bo przeciez opcja w systemie
    jest. Dla pewnosci z konsultantem na drugim koncu kabla telefonicznego,
    zlecilem jeszcze jeden przelew, tym razem na 1 zl, aby tylko opisac
    konsultantowi co widze na ekranie. Oczywiscie zadnego z tych przelewow
    konsultant nie widzial ze swojej strony na moich kontach.

    Co sie okazalo? Wykonal sie przelew nr 1 i przelew nr 3. Citibank obciazy
    mnie prowizja za zlecenie drugiego przelewu w jednym miesiacu, mimo, ze
    skladajac go sadzilem, ze sie nie wykona i nawet nie mialem mozliwosci
    odwolania go.

    Zglosilem sprawe na infolinii, nikt nic nie wie, w odpowiedzi na reklamacje
    potraktowano mnie jak ostatecznego kretyna piszac krok po kroku, gdzie mam
    kliknac aby zobaczyc przelewy zlecone z data przyszla.

    2 stycznia zlecilem kolejny przelew z data przyszla, za ponad miesiac. W
    tzw. miedzyczasie zlecilem zamkniecie tego zlodziejskiego konta, wiec i tak
    nawet jakby sie mial wykonac przelew to nie pojdzie, a zrobilem to tylko po
    to, aby sprawdzic, czy cos zostalo zrobione. Znowu konsultant na infolinii
    twierdzi:
    a) nie da sie zrobic przelewu z data przyszla z konta oszczednosciowego
    b) nie widzi zleconego przeze mnie przelewu, co znaczy, ze takiego przelewu
    nie ma

    Reasumujac: citibank handlowy jest bankiem z systemem bankowym napisanym
    przez totalnych kretynow, albo kupionym od Ruskich na stadionie. Nie jestem
    w stanie zrozumiec, jak to mozliwe, ze w XXI wieku istnieja takie banki,
    ktore nie maja pojecia co sie dzieje w ich systemie bankowym.

    Prosze was o informacje, ktore media sa opiniotworcze. W tej sytuacji,
    poniewaz citi twierdzi, ze jestem kretynem i ze na pewno ten przelew tam
    jest, chce naglosnic sprawe, aby nikt nie dal sie nabrac na kampanie
    reklamowa tego badziewnego banku i nie zalozyl sobie konta, aby nie tracic
    niepotrzebnie nerwow...

    Moj przypadek moze mnie kosztowac co najwyzej 7,99 zl, ale jesli ktos
    zainwestuje spora sume i nie bedzie w stanie nic z tym zrobic? Np. pomyli
    sie w numerze konta bankowego, na ktory zlecil przelew i nawet sam citibank
    nie bedzie w stanie tego odkrecic, a przelew pojdzie?
    Paranoja.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2008-01-04 17:40:36
    Od: "LW" <N...@o...pl>

    Nie narzeka tutaj na grupie tylko na przyszlość nie idzie do lichwiarskieog
    banku :-)
    Kiedyś zadawałem pytanie czy oferta CITI nie jest przypadkiem dla ludzi z
    nadmiarem pieniedzy to zostałem solidnie opieprzony że się czepiam i
    usłyszałem że to bank z najlepszą obsługa i w ogóle swietną oferta, w ogóle
    bez porównania do banków "mc donaldów" typu mbank, lukas itp :-)

  • 3. Data: 2008-01-04 17:56:55
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "LW" <N...@o...pl> wrote in message
    > Nie narzeka tutaj na grupie tylko na przyszlość nie idzie do
    > lichwiarskieog banku :-)

    Nie jest taki tragiczny -- korzystam z oferty prowadzenia konta za free i
    zero oplaty za przelewy. Do tego ciekawa oferta nie placenia za pierwsze 7
    dni korzystania z limitu w koncie.

> [...]
    > usłyszałem że to bank z najlepszą obsługa i w ogóle swietną oferta, w
    > ogóle bez porównania do banków "mc donaldów" typu mbank, lukas itp :-)

    Pol na pol. Dobrze sie rozmawia z ludzmi z citiphone i generalnie nie jest
    zle, tylko ze taka rzecz, jaka opisalem to jest cos potwornego, takie rzeczy
    nie powinny sie dziac w banku, ktory choc troche dba o swoj wizerunek.
    Najgorsze jest to, ze do nich w ogole nie docieraja zglaszane przeze mnie
    problemy. Pierwszy raz informowalem ich o tym 27.12 i od tamtej pory zero
    reakcji i tylko zdobyli sie na informacje, co mam kliknac aby zobaczyc
    przelewy. Oczywiscie ich tam nie widac.

    Skoro nie chca zalatwic sprawy bezposrednio ze mna -- chce to upublicznic,
    aby sie ktos nie nacial.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 4. Data: 2008-01-04 18:55:34
    Od: "LW" <N...@o...pl>

> [...]
    > problemy. Pierwszy raz informowalem ich o tym 27.12 i od tamtej pory zero
    > reakcji i tylko zdobyli sie na informacje, co mam kliknac aby zobaczyc

    Może jakiś supertragiczny to Citi nie jest ale generalnie jest to bank dla
    ludzi ze sporą kasą,
    przynajmniej na papierze ich oferta wygląda dość przeciętnie - to można
    zauważyć nawet bez
    stawania się ich klientem.
    Jak jest później tego nie wiem, sam przerabiałem już kilka banków i
    powiem tak że teoretycznie bardzo ciekawie wygląda oferta Lukasa i w
    praktyce też tak jest,
    jedynie co do jakości obsługi w oddziałach mógłbym mieć zastrzeżenia.
    Co do Citi to kiedyś dostałem "spam" w postaci oferty konta która jest jakaś
    dziwna jak dla mnie - z jednej strony oferują
    prowadzenie konta za darmo ale pod warunkiem że masz wpływy przynajmniej
    5000 zł/miesiecznie co wydaje sie
    trochę smieszne jak dla mnie i jest skierowane raczej do dość wąskiej grupy
    klientów.
    IMO takich ludzi którzy maja dość wysokie dochody i będą się strzępić o
    kilkanascie złotych jest dosyć mało więc
    nie wiem do kogo ta oferta. Jeśli ktoś ma takie dochody (lub wyższe) to
    raczej oczekuje wysokiej jakości a nie niskiej ceny

  • 5. Data: 2008-01-04 18:58:34
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    LW napisał(a):

> [...]
    > nie wiem do kogo ta oferta. Jeśli ktoś ma takie dochody (lub wyższe) to
    > raczej oczekuje wysokiej jakości a nie niskiej ceny

    oj zdziwił być się jak ludzie, którzy mają kupe kasy kłócą się o
    złotówkę, i to nie są wyjątki. Pracuje w banku i spotykam się z takimi
    przypadkami dosyć często

  • 6. Data: 2008-01-05 08:44:14
    Od: "LW" <N...@o...pl>

    no na pewno znajdziesz troche taki ludzi,
    ja pracuje w sklepie w ktorym sprzedaje sie sprzet
    pewnej znanej amerykanskiej firmy komputerowej
    (nie ze jestem z tego jakis bardzo dumny) i powiem Ci
    ze wiekszosc klientow to wlasnie ludzie z kasa i nie
    kazdy jest zbyt wymagajacy, ba, wiekszosc jest nawet
    niezbyt wymagajaca , o dziwo wiekszosc placi kartami Citi,
    ot taka ciekawostka, choc moze to nie przypadek :)

  • 7. Data: 2008-01-05 11:06:09
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 04 Jan 2008 19:55:34 +0100, LW napisał(a):

    > jedynie co do jako?ci obs?ugi w oddzia?ach móg?bym mieae zastrze?enia. Co
    > do Citi to kiedy? dosta?em "spam" w postaci oferty konta która jest
    > jaka? dziwna jak dla mnie - z jednej strony oferuj? prowadzenie konta za
    > darmo ale pod warunkiem ?e masz wp?ywy przynajmniej 5000 z?/miesiecznie
    > co wydaje sie
    > troch? smieszne jak dla mnie i jest skierowane raczej do do?ae w?skiej
    > grupy klientów.

    Hmmm tutaj trochę nie masz racji. Bo nie chodzi im o wpływy w sensie
    Twojej pensji tylko ogólnie, więc jeżeli powiedzmy zarabiasz 2k PLN to
    wystarczy to wpłacić 3 razy oczywiście jeżeli chce ci się/masz czas na
    takie zabawy. Poza tym przy wpływach powyżej 1k PLN opłata za konto to
    tylko 1,99 PLN, więc bardzo dobrze jak za to co dostajemy - darmowe
    przelewy do wszystkich + karta MC i bankomaty Citi (na całym świecie) +
    euronet bez prowizji. Fakt jestem ich klientem i zanm ich wady (tak samo
    jak z mBankiem), ale też nie żebym ich bronił. Ofertę mają niezła, ale
    też jakimś super wzorem to to nie jest. W każdym bądź razie jeżeli chodzi
    o obsługę i reklamację jakie składałem to nie narzekam i jest wręcz
    wzorowo. Natomiast kanał www, że tak go nazwę, mocno kuleje i to nie od
    dziś - po prostu trzeba się z tym pogodzić ;)

    Xenocide

  • 8. Data: 2008-01-05 16:42:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    LW napisał(a):
> [...]
    > ludzi ze sporą kasą,
    > przynajmniej na papierze ich oferta wygląda dość przeciętnie - to można

    No tak konto Direct, zalety :
    1. Prowadznie = 1.99 zl/miesiecznie,
    2. Karta (do wyboru Maestro lub MasterCard debetowy umozliwiajacy
    platnosci online) = 0 zl,
    3. Przelewy = 0 zl,
    4. Wyplaty z bankomatow Citi i Euronet = 0 zl,
    5. Jedna wyplata w miesiacu z dowolnego bankomatu na terenie kraju = 0 zl,
    6. Konto oszczednosciowe = 0 zl (nie zeby to byla jakas zaleta ale w
    ofercie jest),
    7. Dzialajace wplatomaty + mozliwosc wplaty pieniedzy w kasie banku bez
    zadnej prowizji,
    8. Jedne z najlepszych kart kredytowych na rynku (dla przecietnego
    czlowieka sa chyba nawet najlepsze), min. karta jest darmowa przy
    minimalnych obrotach, bardzo fajne karty partnerskie (BP, LOT, PLUS),
    SENSOWNE znizki w WIELU dobrych sklepach, mozliwosc placenia ze rachunki
    (bezprowizyjnie, z grace period), program ratalny (moze nie jest
    najlepszy ale jest), ciekawe ubezpieczenia, darmowy duplikat itp. itd.,
    9. Bardzo dobra obsluga CitiPhone.

    Wszystko powyzsze zakladajac ze ma sie wplywy na konto w niesamowitej
    wysokosci 1000 PLN/miesiecznie. Faktycznie typowe konto dla BOGACZA. W
    obliczu jakichs dziwnych pseduo ofert PKO BP, Pekao, ING, gdzie samo
    prowadznie konta kosztuje kilka PLN + oplaty za debetowki + oplaty min.
    za wiele roznych podstawowych czynnosci, oferta przedstawia sie bardzo
    dobrze zarowno dla bardzo przecietnego czlowieka jak i dla "ludzi z
    kasa" (ale dla tych drugich to jest raczej CitiGold).

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2008-01-05 19:19:36
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > 9. Bardzo dobra obsluga CitiPhone.

    Ja co prawda mam tylko kk z Citi, ale wolałbym bym mieć w sobotę o 13.00
    coś do załatwienia w okienku w PekaoSA, bo przynajmniej byłby szansa na
    załatwienie tego już w poniedziałek o ósmej rano...

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy

  • 10. Data: 2008-01-05 19:39:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Maciej Loret napisał(a):
    > Ja co prawda mam tylko kk z Citi, ale wolałbym bym mieć w sobotę o 13.00
    > coś do załatwienia w okienku w PekaoSA, bo przynajmniej byłby szansa na
    > załatwienie tego już w poniedziałek o ósmej rano...

    A ja mam u siebie w miescie oddzial Citi czynny normalnie w sobote w
    godzinach 10-15. Jest on otwarty nawet w niedziele, ale AFAIR jedynie
    informacyjnie (czyli nie zalozymy konta, nie zlecimy przelwu itp.). W
    sobote funkcjonalnosc jest jednak pelna.

    Kolejka jest spora tym niemniej bank dziala.

    Lokalizacja Warszawa.

    --
    Mithos