  • 31. Data: 2003-04-19 20:51:38
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > Nie zjem serka + ... + ... tylko zjem bulke - gotowke w ilosciach do 10 zl
    > zawsze mam. Glodny nie bede.

    e to się nie wygłupiaj nawet - i Ty chcesz być twardzielem ?

    z gotówką to każdy głupi potrafi przeżyć i bułkę kupic :-)

    jak chcesz należeć do klubu Ekstremalnych Użytkowników Kart Płatniczych to
    tylko karta - nawet do płatności za bułkę i litr mleka

    i obowiązkowo ma Cię nie obchodzić że właściciela sklepu autoryzacja i
    prowizja od tej transakcji będą kosztować drożej niż Twoja bułka i mleko -
    przecież ma naklejkę VISA to ma Cię obśługiwać
    a jakby nie chciał to obowiązkowo donos do Polcardu czy innych zdzierców

  • 32. Data: 2003-04-19 20:51:41
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Sat, 19 Apr 2003 22:38:19 +0200, olo pisze:

    > może się przeliczył z oczekiwaniami ?

    _Może_ oddać pos.

    > może znaczek VISA na drzwiach nie przyciągnął takich tłumów jakich się
    > spodziewał ?

    j/w.

    > może wszyscy konkurencji powiesli ten sam znaczek VISA i kklientów ma tyle
    > samo co miał a przez płatności kartami ma mniej pieniędzy ?

    j/w.

    > może mamy taki jakiś kryzys ?

    j/w.

    > ale o czym to niby ma świadczyć ? że triada ma na tyle duży narzut że stać
    > ich na ofiarowanie stałemu klientowi z którego żyją upustu ?
    > może triada ma dobrych negocjatorów, może prezes dopłaca do interesu itd itp

    OK, czyli nie możesz podać nic, poza faktem ze biura podróży pracują z nikłą
    marżą.

    > to nic nie zmienia, Fakty są takie że płatność kartą to pewne koszty, Te
    > koszty tak czy inaczej zawsze ponosi klient. Koniec kropka - to podstawa
    > rozumowania.

    No, to jest podstawa _Twojego_ rozumowania.

    > Rozumiem że boli Cię gdy dowiadujesz się że to jest 3% - ale uwierz że
    > nawet gdyby Cie o tym nie poinformowano (jak w triada) to i tak te
    > pieniadze zapłaciłeś dla pośredników.

    Uwierz mi że wiem ile to wynosi. 3% to wcale nie jest dużo (bywa więcej),
    ale wcale nie jest również najmniej - większość płaci mniej.

    Anyway - jesli to jest nawet 3% to marża z 10% spada do 6 z ogonkiem. OK,
    załóżmy że próg to 8%, czyli transakcje kartą niejako dają mu stratę. To
    niech odda tego POSa a nie wypłakuje się ile ten polcard czy inny eservice
    mu zabiera gotówki! Naprawdę, on tego posa mieć nie musi, są inni którzy
    wezmą go chetnie!

    --w

  • 33. Data: 2003-04-19 20:56:34
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > Mysle. mysle i dochodze do wniosku ze jesli by mi sie to nie oplacalo to
    nie
    > udawal bym ze mam w sklepie POSa, nie obkleil bym sklepu naklejkami ze
    > akceptuja karty, po to tylko ze jk klient bedzie chcial zaplacic ja mu
    > powiem "Panie kochany wie pan jak aklajerzy zdzieraja, musi pan wspomoc
    moja
    > malo dochodowa dzialalnosc i doplacic pan kilka procencikow, ale co to dla
    > pana skoro i pan i tak zdecydowal sie kupic"

    tu poprostu działa prawo statystyczne - masz dziennie 100 klientów z czego
    99% to normalni ludzie ale zdarzy Ci sie jeden na którym stracisz bo to
    człowiek który przeczytał regulamin i wie że mu sie należy

    gdybyś miał pecha i miał takich klientów 30 na 100 to wtedy nie opłacałoby
    sie cokolwiek, ale pocieszasz się że na tych 99 normalnych trafi Ci się
    tylko jeden oryginał więc machasz ręką i przyjmujesz transakcję - trudno
    dołożę do interesu - niech już sobie idzie i mam spokój

    natomiast gdyby takich specjalistów zaczęlo przychodzić więcej (bo taka
    okolica) to wtedy poprostu podniesiesz im ceny - chcecie płacić za mleko
    kartą a proszę bardzo ale to będzie kosztowało odpowiednio drożej
    a później patrzysz a ci specjaliści sie cieszą bo mogą płacić kartami - no
    to ekstra interes się kręci - skoro ludzie lubią być robieni w balona to
    czemu nie, chcą płacić więcej niech płacą

  • 34. Data: 2003-04-19 20:57:24
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    19 Apr 2003 22:51:13 +0200, jarp pisze:

    > A widze ze nowy na grupie :) No to w ramach przypomnienie to jako Ekstremalny
    > Uzytkownik Kart mam prawo kupowac w Rossmanie nie zwazajac na minimalne kwoty
    > 20 PLN :) Wszytsko dzieki pismu od pana dyrektora i nauka danym sieci przez
    > PolCard.

    Tutaj akurat uważam że sklep mógł się postawić (znaczy mają marną pozycję
    przetargową) i oświadczyć że wywiesi karteczkę (co może) że kartą tylko od
    10zl. Tyle że ja jak coś takiego widzę, to sobie idę.

    --w

  • 35. Data: 2003-04-19 20:57:51
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > to ekstra interes się kręci - skoro ludzie lubią być robieni w balona to
    > czemu nie, chcą płacić więcej niech płacą

    Od ponad 10 lat jest gospodarka wolnorynkowa, sklepikazr zabiega o klienta a
    nie odwrotnie. Nalezy dopuscic do siebie ze mamy gospodarke popytowa!!! Ja
    jako klint wybieram gdzie kupie - merchat kaze mi pokrywac % dla aklajera - to
    ma pewnosc ze wiecej mnie u siebie nie zobaczy. 30 takich osob nie zobaczy i
    pomysli w czym byl blad, tylko ze wtedy bdzie musial konkurowac i niska cena i
    pokryackoszty dla aklajera zeby odzyskac klienta.

    --
    JaKi

  • 36. Data: 2003-04-19 21:00:03
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > O prosze, a mi siw wydawalo ze po prostu wiedza iz obsluga kart
    platniczych
    > jest np tansza od obslugi gotowki - konwojowania itp.

    Gdyby prawie wszyscy placili karta a niewielki procent klientow gotowka
    to by tak bylo. (Nie)stety wiekszosc placi gotowka, czyli musza byc
    zabezpieczenia do jej przechowywania.
    A pewnie w wielu malych firm nie ma zadnych zabezpieczen
    wiec i tak gotowka nic nie kosztuje (chyba, ze bedzie napad)...

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 37. Data: 2003-04-19 21:00:50
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Sat, 19 Apr 2003 23:01:20 +0200, olo pisze:

    > nie bój się - niedługo coponiektórzy zaczną dawać zniżki za płatnośc
    > gotówką wtedy będziesz pewnie zachwycony ... szkoda tylko że nie widzisz
    > że w ten sposób zatoczymy koło

    Chyba dawno kartami nie płaciłes - tak już jest w dużej ilości małych punktów.

    > motto przewodnie : nie ma darmowych ciasteczek, jeśli coś kosztuje to zawsze
    > ktoś za to musi zapłacić

    Po pierwsze nie muszę tam kupować.
    Po drugie karta to nie tylko sposób na płacenie, ale również na
    zabezpieczenie się przed skutkami kradzieży w/w i/lub kasy.

    > naiwnością jest myśleć że dostaniesz to w prezencie

    Reprezentujesz dość ciekawe polączenie kapitalizmu ("naiwnością jest myśleć
    że dostaniesz to w prezencie") z socjalizmem (to ze chcialbyś wiedziec ile
    wynosi marża etc). To nawet jak na dzisiejsze czasy "oryginalne" podejscie
    do świata.

    --w

  • 38. Data: 2003-04-19 21:01:20
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > A czemu nie placac karta JA placacy zywa gotoweczka swiezo z bankomatu
    > wyciagnieta ponosze koszty tych podlych osob ktore chca placi kartami??? O
    nie
    > do pomyslenia!!! A znizek to mi nie dadza ,a podly sklepikarz plawi sie w
    > luksusach za moje 3% - jak Ci sie podoba ten tok rozumowania? :)

    nie bój się - niedługo coponiektórzy zaczną dawać zniżki za płatnośc gotówką
    wtedy będziesz pewnie zachwycony ... szkoda tylko że nie widzisz że w ten
    sposób zatoczymy koło
    i od systemu w którym płaciłeś gotówką i to było normą poprzez system w
    którym doliczono 3% do cen w końcu wrócisz do systemu w którym dostaniesz
    ulgę za to że płacisz gotówką

    tylko widzisz tak naprawdę to będzie powrót do pierwotnej wersji - tylko ty
    tego nie zauważasz

  • 39. Data: 2003-04-19 21:01:21
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > ktoś za to musi zapłacić
    > naiwnością jest myśleć że dostaniesz to w prezencie

    Jak nie ma drowych? przeciez merchant bedzie dawl 3% za to ze place
    gotowka :) i kto za to bedzie placil :) tak - brawo wygral pan ciasteczko -
    klienci ;) bo Ci cholerni klienci chca placic gotowka a ja musze im dawac
    rabaty - o cholota!! zwine swoj kram bo jest to nieoplacalne :)

    --
    JaKi

  • 40. Data: 2003-04-19 21:03:08
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Sat, 19 Apr 2003 23:00:03 +0200, Marcin pisze:

    > Gdyby prawie wszyscy placili karta a niewielki procent klientow gotowka to
    > by tak bylo. (Nie)stety wiekszosc placi gotowka, czyli musza byc
    > zabezpieczenia do jej przechowywania.

    Ale np. za transport (ubezpieczenie) płacisz proporcjonalnie do kwoty.

    > A pewnie w wielu malych firm nie ma zadnych zabezpieczen
    > wiec i tak gotowka nic nie kosztuje (chyba, ze bedzie napad)...

    Ostatnio scigalem się z jakims polonezem, a potem sie okazalo że wysiedli z
    niego goscie aby opróżnić wrzutnie, w kamizelkach byli, z gunami.

    Security by rotfl?

    --w