  • 21. Data: 2003-04-19 20:27:38
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > Zasady na jakich merchant podpisuje umowe na obsługę posa _zabraniają_ mu
    > podawanie cen wyższych dla płatności kartą.

    idź go podkabluj - to z pewnością Ci ulży

    jasne - nie zabraniają mu oczywiście podniesienia średniej marży dla całego
    asortymentu - bo tak to sie robi w "cywilizowanym świecie" po to żeby
    później ludziska cieszyły się że mogą sobie kupować i płacić kartami, sklep
    im nic nie dolicza a bank zaciera ręce bo po każdym Twoim zakupie kartą
    oprócz VATu, akcyzy itd dla państwa płacisz jeszcze skromny procencik na
    banczuś i organizację VISA i jeszcze na centrum rozliczeniowe i kogo tam
    jeszcze po drodze

    wobec tego jasne jest że zabraniają informowania klienta o tym jak pazerny
    jest banczuś i jak dużo chce od sklepu (a taka naprawdę od klienta) za to że
    będzie sobie płacił banczusiową kartą

    na mój gust to kupując cokolwiek byłbym bardzo wdzięczny gdybym znał jasne
    składniki ceny - to oczywiście marzenia ale byłoby miło gdybym tankując auto
    widział że cena paliwa to : 20% ceny beznzyny, 50% akcycy, 22% VAT i jeszcze
    3% dla organizacji VISA

  • 22. Data: 2003-04-19 20:30:12
    Od: j...@p...onet.pl

    > Użytkownik Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> w wiadomości do grup

    > wczoraj moja PAni kupowala jakieś ciuszki
    > rachunek ok - 350 zł
    > sklepowa: O! taki wysoki rach. to dosatnie Pani znizke
    > My: :-) prosze bardzo oto karta
    > s.: O! niestety z kartą zniżki nei bedzie

    Znam jeden sklep z ciuchami w Kielcach ktory stosowl takie zwyczje - na
    szczescie juzim przeszlo i nie ma problemu zeby byl rabat z karty stalego
    klienta + platnosc karta.

    --
    JaKi

  • 23. Data: 2003-04-19 20:37:20
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@N...gazeta.pl>

    olo <k...@t...usunto.pl> napisał(a):

    > Pomyśl przez chwilę - jesteś producentem czy usługodawcą i chcesz za tą
    > usługę określone pieniądze wynikające z kalkulacji. Jeżeli klienci będą
    > koniecznie chcieli płacić kartą - co Ciebie kosztuje powiedzmy 5% to
    > niestety będziesz to musiał im wrzucić w cenę - to tak proste że aż głupio
    > to tłumaczyć,

    Mysle. mysle i dochodze do wniosku ze jesli by mi sie to nie oplacalo to nie
    udawal bym ze mam w sklepie POSa, nie obkleil bym sklepu naklejkami ze
    akceptuja karty, po to tylko ze jk klient bedzie chcial zaplacic ja mu
    powiem "Panie kochany wie pan jak aklajerzy zdzieraja, musi pan wspomoc moja
    malo dochodowa dzialalnosc i doplacic pan kilka procencikow, ale co to dla
    pana skoro i pan i tak zdecydowal sie kupic"

    > W krajach bardziej rozwiniętych gdzie płatności kartami mają już długą
    > historię - ten proces przeszedł już dawno - poprostu wszystkie markety itd
    > wrzuciły już dawno ten koszt w swoja marżę - przez to wsyzscy płacą troche
    > większe rachunki.

    O prosze, a mi siw wydawalo ze po prostu wiedza iz obsluga kart platniczych
    jest np tansza od obslugi gotowki - konwojowania itp. Widze ze zylem w
    bledzie.

    > Bo chyba nikt nie sądzi że te pieniądze nam ktoś da w prezencie - czasy
    > prezentów już się skonczyły.

    Czasy gospodarki w ktorej sklepikarz byl panem i wladca tez sie skonczyly i
    teraz nalezy zabiegac o klientow.

    --
    JaKi

  • 24. Data: 2003-04-19 20:38:19
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > Zapominasz o tym ze stawiajac posa, sprzedawca oczekuje _wiekszej_ ilosci
    > klientów, stad ma większy obrót etc.

    może się przeliczył z oczekiwaniami ?
    może znaczek VISA na drzwiach nie przyciągnął takich tłumów jakich się
    spodziewał ?
    może wszyscy konkurencji powiesli ten sam znaczek VISA i kklientów ma tyle
    samo co miał a przez płatności kartami ma mniej pieniędzy ?
    może mamy taki jakiś kryzys ?

    > To znaczy? Bo ja mogę w triadzie kupić wycieczkę z ulgą (za bycie klientem
    > od kilku lat) i zapłacić kartą.
    >
    > Jakiś kontro-przykład?

    ale o czym to niby ma świadczyć ? że triada ma na tyle duży narzut że stać
    ich na ofiarowanie stałemu klientowi z którego żyją upustu ?
    może triada ma dobrych negocjatorów, może prezes dopłaca do interesu itd itp

    to nic nie zmienia, Fakty są takie że płatność kartą to pewne koszty, Te
    koszty tak czy inaczej zawsze ponosi klient. Koniec kropka - to podstawa
    rozumowania. Rozumiem że boli Cię gdy dowiadujesz się że to jest 3% - ale
    uwierz że nawet gdyby Cie o tym nie poinformowano (jak w triada) to i tak te
    pieniadze zapłaciłeś dla pośredników.

  • 25. Data: 2003-04-19 20:38:44
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@N...gazeta.pl>

    olo <k...@t...usunto.pl> napisał(a):

    > jasne, później będzie awaria terminala i będę głodny bez śniadania -
    > gratuluję pomysłu

    Nie zjem serka + ... + ... tylko zjem bulke - gotowke w ilosciach do 10 zl
    zawsze mam. Glodny nie bede.

    --
    JaKi

  • 26. Data: 2003-04-19 20:43:35
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Sat, 19 Apr 2003 22:27:38 +0200, olo pisze:

    > idź go podkabluj - to z pewnością Ci ulży

    Tobie jakos nie może.

> [...]
    > oprócz VATu, akcyzy itd dla państwa płacisz jeszcze skromny procencik na
    > banczuś i organizację VISA i jeszcze na centrum rozliczeniowe i kogo tam

    Rozumiesz ze człowiek musi (a przynajmniej zdrowy rozsądek nakazuje) zrobić
    kalkulację? Że nikt mu _nie_każe_ mieć posa?

    > wobec tego jasne jest że zabraniają informowania klienta o tym jak pazerny
    > jest banczuś i jak dużo chce od sklepu (a taka naprawdę od klienta) za to że
    > będzie sobie płacił banczusiową kartą

    Zapisałeś sie do samoobrony?

> [...]
    > widział że cena paliwa to : 20% ceny beznzyny, 50% akcycy, 22% VAT i jeszcze

    Chyba sie o jakies 50 lat za późno urodzileś, kiedys taka instytucja
    nazywała się Inspekcją Robotniczo-Chłopską, ona wiedziała wszystko.

    --w

  • 27. Data: 2003-04-19 20:44:05
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > może wszyscy konkurencji powiesli ten sam znaczek VISA i kklientów ma tyle
    > samo co miał a przez płatności kartami ma mniej pieniędzy ?

    A umowy sie nie da rozwiazac skoro sie nie oplaca? Merchant lubi byc
    masochista?

> [...]
    > uwierz że nawet gdyby Cie o tym nie poinformowano (jak w triada) to i tak te

    A czemu nie placac karta JA placacy zywa gotoweczka swiezo z bankomatu
    wyciagnieta ponosze koszty tych podlych osob ktore chca placi kartami??? O nie
    do pomyslenia!!! A znizek to mi nie dadza ,a podly sklepikarz plawi sie w
    luksusach za moje 3% - jak Ci sie podoba ten tok rozumowania? :)

    --
    JaKi

  • 28. Data: 2003-04-19 20:44:26
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > A czemu np taki reReserved potrafi dac 10% placac karta mBanku, 15% na
    karte
    > Nokii + dodatkowa prowizja za platnosc karta dla aklajera (AmExy ktore
    maja
    > prowizje wieksza niz Visa i MC tez akceptuja) Jednak sie da i nie jest to
    > naiwonoscia. (da sie tz np Empik - platnosc karta + znizka 10% na karte
    > Euro<26) Inna sprawa jet ze kolejnym razem nie pojde do tego biura podrozy
    > tam tylko do konkurencji, ew zrobie rezerwacje online i tez mie bedzie
    > dobrze.

    możliwości są 2 :

    -albo Pan Prezes firmy to dobry człowiek o gołębim sercu i lubi ludziom
    rozdawać prezenty, lubi bardzo tych co mają konto w mBanku, a już
    szczególnie upodobał sobie posiadaczy karty Nokii

    wersja 2 - ma to wliczone w marże i cieszy sie że ludziska chętnie kupują -
    bo on zrobi sobie najpierw 50% narzutu a później odda 15 tym z Nokią, pomysł
    jest rewelacyjny bo naiwni skuszeni wizją 10-cio czy nawet 15-to procentowej
    zniżki walą drzwiami i oknami

    która wersja jest bardziej prawdopodobna to już sobie sam odpowiedz

  • 29. Data: 2003-04-19 20:47:00
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > zniżki walą drzwiami i oknami
    >
    > która wersja jest bardziej prawdopodobna to już sobie sam odpowiedz

    Odpowiadam - da sie jesli tylko sie chce, jesli widzi sie cos wiecej niz
    krotka perspektywe czasowa, ze temu posiadaczowi karta ktory chcial zaplacic
    tym plastkiem nie dalem sobie odebrac 3%, mam satysfakcje na najblizszy
    tydzien. Tyle tylko ze nie wie ze w handlu/uslugach nie liczy sie klient
    jednorazowy ale ten ktory jest wierny i wroci drugi raz.

    --
    JaKi

  • 30. Data: 2003-04-19 20:51:13
    Od: j...@p...onet.pl

    > e to się nie wygłupiaj nawet - i Ty chcesz być twardzielem ?
    >
    > z gotówką to każdy głupi potrafi przeżyć i bułkę kupic :-)
    >
    > jak chcesz należeć do klubu Ekstremalnych Użytkowników Kart Płatniczych to
    > tylko karta - nawet do płatności za bułkę i litr mleka
    >
    > i obowiązkowo ma Cię nie obchodzić że właściciela sklepu autoryzacja i
    > prowizja od tej transakcji będą kosztować drożej niż Twoja bułka i mleko -
    > przecież ma naklejkę VISA to ma Cię obśługiwać
    > a jakby nie chciał to obowiązkowo donos do Polcardu czy innych zdzierców

    A widze ze nowy na grupie :) No to w ramach przypomnienie to jako Ekstremalny
    Uzytkownik Kart mam prawo kupowac w Rossmanie nie zwazajac na minimalne kwoty
    20 PLN :) Wszytsko dzieki pismu od pana dyrektora i nauka danym sieci przez
    PolCard.

    --
    JaKi