  • 1. Data: 2002-01-23 19:33:01
    Temat: bankowosc internetowa
    Od: "J.K." <g...@h...pl>

    gdzie moge znalezc podstawy prawne funkcjonowania bankowosci inernetowej w
    Polsce?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-23 20:03:48
    Temat: Re: bankowosc internetowa
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "J.K."
    > gdzie moge znalezc podstawy prawne funkcjonowania bankowosci inernetowej
    > Polsce?

    nie slyszalem o czyms takim
    czy uslugi bankowe przez telefon tez maja osobne przepisy?
    wg mnie to jest jeden z kanalow zabezpieczony tak jak to bank podaje
    (powinien podawac dokladnie) i albo podpisujesz umowe ze z niego korzystasz
    albo nie.

    Musisz postudiowac konkretne umowy zwiazane z tym kanalem uslug - za co
    bank odpowiada a za co klient - np citi nie odpowiada za transakcje
    autoryzowane pinem, a akurat pinem sie logujesz do ich systemu, czyli w
    domysle nie odpowiadaja za nic ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-01-23 20:32:58
    Temat: Re: bankowosc internetowa [+ karty platnicze]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > wg mnie to jest jeden z kanalow zabezpieczony tak jak to bank podaje
    > (powinien podawac dokladnie) i albo podpisujesz umowe ze z niego

    Wtrace swoje 3 gr ;). Otoz od 7 stycznia 2002 nie obowiazuja juz zapisy
    prawa bankowego zawarte w art 63 ust 2 i 3 prawa bankowego, ktore brzmialy
    tak:

    2. W przypadku wypłat dokonywanych za pomocą elektronicznego nośnika infor-
    macji czynności, o których mowa w ust. 1, dokonywane są poprzez automatyczne
    sprawdzenie autentyczności personalnego numeru identyfikacyjnego bądź hasła
    albo obu tych danych.
    3. W przypadku wypłat dokonywanych przy użyciu karty płatniczej tłoczonej,
    nie
    wykorzystującej elektronicznego nośnika informacji, sprawdzenie
    autentyczno-
    ści następuje poprzez porównanie podpisu na karcie z podpisem złożonym na
    dokumencie potwierdzającym dokonanie transakcji.

    Tak wiec w chwili obecnej, chyba wszystkie dyspozycje wydane droga
    elektroniczna, jak i transakcje dokonane kartami platnicznymi oparte sa na
    umowach oraz KC.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl