  • 41. Data: 2012-07-31 01:22:46
    Temat: Re: amber gold - chyba "zaczelo sie" :)
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > To samo teraz będzie z Amberem.
    > http://absurdy.blogstream.pl/2012/07/26/dlaczego-lin
    ie-lotnicze-olt-express-musialy-zbankrutowac

    Dziwny ten artykul... jakby sponsorowany przez AG...

    ...czyli jak AG w koncu upadnie, to bedzie to wina KNF-u?
    Rozumiem jakby US cos tam znalazl a potem by wyszlo,
    ze to blad urzednika i ciach- kolejna firma upadla "bo".

    Czy jakakolwiek firma upadla "przez KNF"?
    Swoja droga ciekawe czy szef AB juz splacil
    swoje dlugi z poprzedniej firmy...

  • 42. Data: 2012-07-31 10:29:09
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 01:22:46 UTC+2 użytkownik Q napisał:

    > Czy jakakolwiek firma upadla "przez KNF"?
    > Swoja droga ciekawe czy szef AB juz splacil
    > swoje dlugi z poprzedniej firmy...

    Przez KNF to nie (choc gdyby oglosili, ze bank X jest niewyplacalny to....;)

    ale przez problemy z Urzedami Skarbowymi wielu juz upadlo (Optimus?).

  • 43. Data: 2012-07-31 12:22:45
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > ale przez problemy z Urzedami Skarbowymi wielu juz upadlo (Optimus?).

    Z tym optimusem sprawa nie jest do konca jasna-
    - niby dzialali zgodnie z owczesnym prawem,
    ale jednak naginali to prawo, tzn. wykorzystywali luki prawne.
    Gdyby prawo bylo napisane dokladnie,
    biorac pod uwage rozne przypadki,
    to w ogole nie powstalaby taka firma jak Optimus.
    Eh... I tak zle, i tak zle...

  • 44. Data: 2012-07-31 12:41:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07/31/2012 05:22 PM, Q wrote:

> [...]
    > Gdyby prawo bylo napisane dokladnie,
    > biorac pod uwage rozne przypadki,
    > to w ogole nie powstalaby taka firma jak Optimus.

    Ale to chyba nie wina Optimusa, ze prawo w Polsce tworzone jest przez
    rzesze amatorow?

    Idac tym tokiem rozumowania ("sprawa nie do konca jasna"), latwo
    wykazac, ze spora czesc obywateli naszego kraju powinna isc siedziec, bo
    wykorzystywali luki prawne, tzn. oszukiwali fiskusa na podatku Belki...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 45. Data: 2012-07-31 13:02:09
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-31 12:22, Q pisze:

> [...]
    > Gdyby prawo bylo napisane dokladnie,
    > biorac pod uwage rozne przypadki,
    > to w ogole nie powstalaby taka firma jak Optimus.

    Optimus, gdy się do niego dobrali, to działał już od 10 lat z
    powodzeniem. Zaczynał od banalnego handlowania składakami PC, potem
    importował drukarki itd.
    Po prostu Kluska zaczął obrastać w piórka, a się nie dzielił z kim
    należało i wydano na niego nakaz.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 46. Data: 2012-07-31 13:04:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    SQLwiel napisał(a) :
> [...]
    > importował drukarki itd.
    > Po prostu Kluska zaczął obrastać w piórka, a się nie dzielił z kim

    Nie nakaz - to był wyrok.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 47. Data: 2012-07-31 16:16:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 31 Jul 2012 12:22:45 +0200, "Q" <n...@s...org> wrote:

    >Z tym optimusem sprawa nie jest do konca jasna-
    >- niby dzialali zgodnie z owczesnym prawem,
    >ale jednak naginali to prawo, tzn. wykorzystywali luki prawne.

    ciekawe jest to, co piszesz, bo sąd stwierdził jednak coś innego.

  • 48. Data: 2012-07-31 18:41:06
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    > ciekawe jest to, co piszesz, bo sąd stwierdził jednak coś innego.

    Wykorzystywanie luk nie jest naginaniem. Z tego żyją tłumy lewników.
    Naginanie, to tzw. "falandyzacja".

    Niedaleko mnie jest (może "była", 2 lata temu) ogromna hala, na której
    codziennie demontuje się na kawałki ok. 600 Opli z Gliwic, pakuje się je
    na specjalne "raki" (rodzaj statywów) i wywozi TIR-ami do Estonii, gdzie
    są na powrót składane do kupy.
    Takich, którzy "uchwalili" "prawo", które czyni taki proceder opłacalnym
    - należy powywieszać na latarniach.

    Dawno temu widziałem jakiś komunistyczny film o obozie koncentracyjnym.
    Więźniowie stali " w kółko" i łopatami przerzucali piasek, "prawy do
    lewego". Zapewne, aby się nie nudzili. Mam dziwne skojarzenie.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 49. Data: 2012-07-31 21:22:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Q" <n...@s...org> writes:

    > Dziwny ten artykul... jakby sponsorowany przez AG...
    >
    > ...czyli jak AG w koncu upadnie, to bedzie to wina KNF-u?

    Swoją drogą, oni chyba tylko przechowują złoto klientów, tak? No to KNF
    może im ew. zmniejszyć obroty, ale nie powinno to mieć żadnych gorszych
    skutków. Klienci także teoretycznie nie ponoszą ryzyka, przecież mogą
    sobie to złoto chyba zabrać?
    Jeśli oczywiście nie ma tam żadnego kryminalnego przekrętu.
    Ale domyślam się, że AG nie potrzebuje upoważnienia do sprzedania owego
    złota :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2012-07-31 23:39:57
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 21:22:05 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > może im ew. zmniejszyć obroty, ale nie powinno to mieć żadnych gorszych
    > skutków. Klienci także teoretycznie nie ponoszą ryzyka, przecież mogą

    Ale tego złota jest (jak podaje AG) tylko 100 kg, podczas gdy z
    wielkości sumy depozytów wychodzi, że powinno być 4 razy tyle.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof