  • 51. Data: 2021-08-21 11:28:42
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-18, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Oczywiście przedsiębiorstw nazywanych inaczej bankami. Zysk, czyli
    > na czysto ponad 5mld za pół roku w 8 bankach. Z czego 3 banki 3,5mld.
    > Dobrze się żyje przedsiębiorcom w Polsce. Przedsiębiorcom?
    > Przepraszam - banksterom.
    > https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-wi
    ceminister-map-trzy-banki-z-domeny-skarbu-panstwa-wy
    genero,nId,5427742

    I ty możesz zostać banksterem:

    1. Kup se akcje banku na GPW
    2. Ciesz się zyskem z dywidend
    3. Nie stękaj bez sensu na grupach

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 52. Data: 2021-08-22 16:11:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-20-sierpnia-2021 o 19:43, Jacek Maciejewski pisze:
    > Chyba nie chcesz powiedzieć że
    > wymóg "godziwego zysku" ma dotyczyć tylko banków?

    Nie ściemniaj.

    Rozmowa dotyczy branży która jest nadzorowana, i wspierana przez państwo
    czyli podatników.

    Można sobie wyobrazić sytuację że taki BANK POD NADZOREM I OPIEKĄ nie
    może wykazywać zysku.
    BO PRZECIEŻ ROBI TO DLA PAŃSTWA I JEGO OBYWATELI

    Albo rybki albo akwarium ;-)

    Nie mam nic przeciwko dużym zarobkom/dochodom banków.

    Ale z pełną odpowiedzialnością za swoje czyny tak jak działają inne
    przedsiębiorstwa na rynku.

  • 53. Data: 2021-08-22 16:18:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-20-sierpnia-2021 o 21:17, r...@k...pl pisze:

    > Ustalili ile można zarobić _minimalnie_ a a nie maksymalnie.

    A co to za różnica? MOŻNA ingerować w "niewidzialną rękę rynku"

    Kiedyś było to nie do pomyślenia. A DZIŚ....

  • 54. Data: 2021-08-22 16:25:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-20-sierpnia-2021 o 22:09, J.F pisze:
    > Ale tak nie do konca - bo ustalila ile polski kierowca musi zarabiac,
    > gdy jedzie za granica.
    >
    > Co prawda moglaby ustalic, ile niemiecki czy francuski kierowca bedzie
    > zarabial, gdy jedzie po Polsce:-)

    Ale dostrzegasz że jest to w sprzeczności z wolnym przepływem towarów i
    usług na które się zgadzaliśmy wstępując do UE.

    Wiadomo że konkurować będziemy pensjami a nie technologią. I wszyscy to
    rozumieli. I co się wydarzyło? Jesteśmy za dobrzy czy po prostu projekt
    jednego TWORU złożonego z tak różnych składowych nie koniecznie musi się
    udać.

    A wracając do banków... To właśnie w taki sposób obniżono dochody
    polskich firm transportowych.

    Dlaczego nie można identycznie postąpić z bankami? ;-)

  • 55. Data: 2021-08-22 16:26:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    PS. w taki właśnie sposób obniżono dochody polskich firm transportowych.

    Jak już chcesz ścisłej ANALOGII ;-)

  • 56. Data: 2021-08-22 16:31:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-20-sierpnia-2021 o 21:16, r...@k...pl pisze:
    > A oprócz piertolenia coś konkretnego?

    Solidarność energetyczna, wyrównywanie szans, wolny przepływ towarów i
    usług...

    Dodaj coś jeszcze

    Konkretnie to w dobie STRASZNEGO KRYZYSU ;-) banki powinny podzielić się
    swoim zyskiem z biednymi dziećmi a jak nie chcą to chociaż z artystami
    co ostatnio cienko przędą ;-)

  • 57. Data: 2021-08-22 16:37:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-22, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Ale z pełną odpowiedzialnością za swoje czyny tak jak działają inne
    > przedsiębiorstwa na rynku.

    Jesteś pewny, że działają?

    Spółki prawa handlowego (najczęstsza forma dużych przedsiębiorstw)
    charakteryzują się bardzo ograniczaną odpowiedzialnością za swoje
    czyny.

    A to nie banki są chronione, tylko pieniądze obywateli w tych bankach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 58. Data: 2021-08-22 16:50:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-21-sierpnia-2021 o 11:28, Wojciech Bancer pisze:
    > I ty możesz zostać banksterem:
    >
    > 1. Kup se akcje banku na GPW
    > 2. Ciesz się zyskem z dywidend
    > 3. Nie stękaj bez sensu na grupach

    A kto tu stękał jak planowano ustawę dla frankowiczów?

    Klienci banków? ;-)

  • 59. Data: 2021-08-22 16:55:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-22, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > A kto tu stękał jak planowano ustawę dla frankowiczów?
    > Klienci banków? ;-)

    Zasadniczo każdy kto uważa, że zawartych umów należy dotrzymywać.
    Rozumiem, że "Lex TVN" Ci też nie przeszkadza?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 60. Data: 2021-08-22 17:01:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-22-sierpnia-2021 o 16:37, Wojciech Bancer pisze:

    > Spółki prawa handlowego (najczęstsza forma dużych przedsiębiorstw)
    > charakteryzują się bardzo ograniczaną odpowiedzialnością za swoje
    > czyny.

    Przynajmniej coś produkują ;-)

    > A to nie banki są chronione, tylko pieniądze obywateli w tych bankach.

    Jeśli pieniądze są chronione to łatwiej się nimi OBRACA ;-)

    A gdyby firma w której pracuję miała zapewniony dostęp do maszyn, rynku,
    wypłacalności klientów...

    To miałaby lepiej czy gorzej?