  • 1. Data: 2009-07-03 07:58:33
    Temat: Znowu o wyciągach :).
    Od: boggy <m...@g...com>

    Witam,

    Sytuacja idealna to taka - w której moje własne skrypty odpytywałyby
    poprzez jakieś API mój bank - np. co 15 minut o informacje o nowych
    wpływach - tak, żeby mój system sprzedaży był aktualizowany o nowe
    przelewy.

    w którym banku najlepiej założyć konto - żeby mieć jak najmniej
    problemów z czymś takim ?

    jest jakiś bank który na rządanie po jakimś API dawałby mi wyciągi w
    xml, csv, txt, json - czymkolwiek ?

    na razie mam doświadczenia z mBiznes - którego rozwiązania są dalekie
    od tegoż ideału

  • 2. Data: 2009-07-03 08:05:28
    Temat: Re: Znowu o wyciągach :).
    Od: Herr Moher <k...@g...com>

    On 3 Lip, 09:58, boggy <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > xml, csv, txt, json  - czymkolwiek ?
    >
    > na razie mam doświadczenia z mBiznes - którego rozwiązania są dalekie

    Marzenia :) AFAIK zaden bank w Polsce nie spelni Twoich oczekiwan. O
    bankowym API w ogole mozna zapomniec... Jesli znajdziesz takowy, to
    koniecznie daj znac

    pozdrawiam
    Michal Kisiel

    http://blog.finnovation.pl

  • 3. Data: 2009-07-03 08:13:22
    Od: boggy <m...@g...com>

    On Jul 3, 9:05 am, Herr Moher <k...@g...com> wrote:

    > Marzenia :) AFAIK zaden bank w Polsce nie spelni Twoich oczekiwan. O
    > bankowym API w ogole mozna zapomniec... Jesli znajdziesz takowy, to
> [...]

    zawsze pozostaje poszukac takiego z prostym interfejsem www... tzn
    takim gdzie logowanie to login / hasło a potem prostymi metodami GET/
    POST mozna wyciagnac dane / dostac sie do podstrony z wyciagami, a
    potem można użyć techniki tzw. screen scrappingu (np. biblioteka
    Mechanize)

    eBGŻ na pierwszy rzut oka spełniałby te oczekiwania

    w mbank niestety chyba trzeba by obslugiwac w skrypcie cookies po
    swojej stronie, i rozgryzac ich kod javascript - w ktorym przesylaja
    tam i spowrotem jakies tokeny per klikniecie

    na pierwszy rzut oka - to szkoda zachodu - bo moga jakis detal zmienic
    za tydzien - i cala robote szlag trafi

  • 4. Data: 2009-07-03 08:58:58
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 03 lip 2009 o 10:13 GMT, boggy napisał(a):

> [...]
    > tam i spowrotem jakies tokeny per klikniecie
    >
    > na pierwszy rzut oka - to szkoda zachodu - bo moga jakis detal zmienic

    bez przesady, jednak bankonet jakos dziala :)

    co do innych opcji, to np. mTransfer udostepnia taka
    funkcjonalnosc, ze wysyla zaszyfrowany wyciag mailem co godzine, ale to
    niestety tylko mTransfer

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 5. Data: 2009-07-03 11:23:09
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    boggy wrote:
> [...]
    > poprzez jakieś API mój bank - np. co 15 minut o informacje o nowych
    > wpływach - tak, żeby mój system sprzedaży był aktualizowany o nowe

    Hmm najprosciej to chyba zintegrowac sie z platnosci.pl albo dotpay (ale ci sa
    dosc niereformowalni na pewne poprawki, troche wkurza mnie ich system). Wada to
    ze 2.9% (jak wieksze wplyty to mniej) potracaja od klienta. Za to odpada
    grzebanie sie z 10 bankami :-)

    To jesli chodzi o sprzedaz internetowa, numer zamowienia jak nadajesz, jesli to
    ma byc inaczej rozwiazane to napisz o co chodzi.

  • 6. Data: 2009-07-03 14:15:53
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    boggy pisze:

> [...]
    > POST mozna wyciagnac dane / dostac sie do podstrony z wyciagami, a
    > potem można użyć techniki tzw. screen scrappingu (np. biblioteka

    inteligo.pl/mini ? ale oczywisce jakas java tam jest podpieta

    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2009-07-03 18:36:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boggy wrote:
    > Witam,
    >
    > Sytuacja idealna to taka - w której moje własne skrypty odpytywałyby
    > poprzez jakieś API mój bank

    mniej wiecej za 10 - 15 lat.
    poczytaj o standardzie OFX albo QFX i Microsoft Money albo Quicken.
    Działa to już z dobrych kilkanascie lat tylko nie w Polsce.