  • 1. Data: 2007-11-29 20:33:05
    Temat: Zmiana mieszkania - kredyt refinansowy? [dlugie]
    Od: " " <m...@g...pl>

    Mam mieszkanie A warte około 400 000 zł. Kredyt (w CHF) pozostały do spłacenia
    to około 90 000 zł. Teraz chce kupić inne mieszkanie B, a stare A sprzedać
    (rodzina się powiększyła i potrzebny dodatkowy pokój). Nowe mieszkanie B
    (dopiero się będzie budować) mogę kupić za około 300 000 zł.
    Pytałem w banku w którym mam kredyt i "mądre głowy poradziły" żebym sprzedał
    stare A, spłacił kredyt i kupił nowe B (które będzie gotowe za jakiś rok). Nie
    odpowiada mi to rozwiązanie, bo musiałbym przez ten rok coś wynajmować (czyli
    dodatkowa przeprowadzka :( ).

    Mój pomysł to wsiąść kredyt refinansowy w PLN na 390 000, za część spłacić
    mieszkanie stare A i kupić mieszanie B. Kredyt spłaciłbym po sprzedaży
    mieszkania starego A. Plusy: brak wynajmowania i kurs CHF (niższy niż brałem
    kredyt).

    Do puenty:
    Czy to realne, tzn. czy jakiś bank na to pójdzie?
    Możecie polecić jakiś konkretny?
    Może ktoś ma inny pomysł?

    Pozdrowienia,
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-12-01 20:54:05
    Temat: Re: Zmiana mieszkania - kredyt refinansowy? [dlugie]
    Od: "Krzys Ziółkowski" <z...@g...pl>

    Zaden bank nie powinien robic ci problemow. Moze warto pomyslec o
    zabezpieczeniu na obu lokalach, wowczas masz szanse uniknac ubezpieczenia
    niskiego wkladu i przy nizszym LTV jest szansa na korzystniejsza oferte. Ale
    to juz tylko kwestie techniczne.