  • Data: 2007-01-22 20:39:03
    Temat: Zakladanie konta firmowego
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Pomyślałem sobie, że warto byłoby założyć drugie konto firmowe,
    w Inteligo (pierwsze mam od dawna w mBanku). Firma rodzinna,
    2-osobowa spółka cywilna, pod adresem zamieszkania wspólników.

    Wysłałem wymagane dokumenty i niestety - zadzwonili, że konta nie
    założą, bo im się nie zgadzają dane: na wpisach do ewidencji DG,
    na pieczątce i naumowie spółki jest "Firma s.c.", a w REGON-ie
    "Firma s.c. imiona i nazwiska wspólników". Imiona, nazwiska,
    adresy i wszystko inne się zgadza. Kiedyś (w listopadzie 2003)
    zakładałem konto firmowe w mBanku i wtedy nie było problemów.
    Czy tylko Inteligo jest tak biurokratyczne, czy obecnie takie
    utrudnienia w zakładaniu kont firmowych są w każdym banku (jakaś
    niedawna zmiana przepisów)?

    Przy okazji takie pytanie - na wypadek, gdyby udało mi się przez
    to przebrnąć - wiem, że konta firmowe należy zgłaszać do US.
    Czy dotyczy to również utworzonych później do niego subkont
    (Inteligo ma taką możliwość, mógłbym np. każdemu klientowi na
    fakturze podawać indywidualny dla niego numer konta), czy też
    wymóg ten dotyczy tylko rachunku "głównego"?

    Marek