  • 1. Data: 2015-08-06 12:35:00
    Temat: Z frankowej ciekawości zapytam...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ...jak podoba się Wam wczorajsza regulacja kredytów zaciąganych
    w walutach obcych? Jak zrozumiałem -- dano klientom możliwość
    cofnięcia czasu i zdecydowania się kolejny raz co do wyboru
    waluty kredytu z pełnymi tego konsekwencjami, czyli
    z uwzględnieniem kosztów kredytów złotówkwych.

    Raz TV podała mgliście, raz jakoś tak, jak wyżej...
    Chętnie dowiem, się, jak naprawdę jest.

    Obawiam się, że podano źle, bo nie ma możliwości takiego cofania czasu.
    (raczej nie było dwuwariantowych kredytów komplementarnych)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-08-06 14:07:38
    Temat: Re: Z frankowej ciekawości zapytam...
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 12:35:15 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
    > ...jak podoba się Wam wczorajsza regulacja kredytów zaciąganych
    > w walutach obcych?

    Nie chce sie wypowiadac co do zasad,jednak sadze, ze gdyby nie rok wyborczy to czegos
    takiego by nie uchwalono (a gdyby zrobil to PiS to zostalby rozjechany przez PO i
    kibicujace jej media;)

  • 3. Data: 2015-08-06 14:23:39
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Ciszewski napisał:
> [...]

    > wyborczy to czegos takiego by nie uchwalono (a gdyby zrobil to PiS to
    > zostalby rozjechany przez > PO i kibicujace jej media;)

    Jak wyżej.

    A same zasady - no cóż. Typowa sztuczna ingerencja w rynek. Redystrybucja
    "bo tak" części dochodów od banków do kredytobiorców. Nic dobrego z tego nie
    wyniknie. Choć zapewne Senat będzie próbował uwalić poprawkę o 90%-owej
    partycypacji banków. Chyba że PO nadal wierzy, ze jest w stanie utrzymać się
    w koalicji rządzącej. O to wtedy może być naprawdę nieciekawie. Bo w
    następnej kolejności mogą chcieć powalczyć o głosy kredytobiorców
    złotówkowych i im też coś dać. Tylko co? :) Bo oni się teraz będą czuli
    pokrzywdzeni.

  • 4. Data: 2015-08-06 14:49:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 14:23:41 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
> [...]
    > następnej kolejności mogą chcieć powalczyć o głosy kredytobiorców
    > złotówkowych i im też coś dać. Tylko co? :) Bo oni się teraz będą czuli
    Zakaz wzrostu wibor powyżej 2%;)
    Coś o "urzędowych" cenach książek tez mieli głosować. Przeszło to?

  • 5. Data: 2015-08-06 18:42:29
    Od: z <...@...pl>

    > ...jak podoba się Wam wczorajsza regulacja kredytów zaciąganych
    > w walutach obcych?

    Czy się komu podoba czy nie musimy się pogodzić ze zmianą nastawienia do
    rozbestwionego rynku spekulacyjnego.
    Strategia że gdy bogacą się jedni to i innym skapnie już nie działa a to
    wszystko przez pazerność i pogoń za szybkim zyskiem.
    Inwestorzy już nie dbają o markę, pozycję na rynku strategię...
    Oni wolą szybki zysk tu i teraz.
    Przez takie działania coraz więcej wirtualnych produktów i przerzucania
    z kąta w kąt zapisów komputerowych czy wskaźników ryzyka opakowanych w
    ładne nazwy nowych instrumentów. Coraz mniej produkcji, innowacji, nauki...
    Firmy zamiast produkować wolą inwestować albo pożyczać kasę
    przekształcając się w banki. To wszystko przy pobłażliwości przekupnych
    rządów, przy różnych funduszach gwarancyjnych tworzonych pod
    przykrywkami dbania o uciułane pieniądze Kowalskiego.

    To już nie jest dobre. To nie służy rozwojowi a tylko wywołuje kolejne
    krachy i kolejne problemy dla społeczeństwa.

    Dlatego mądre rządy będą wprowadzać kolejne regulacje prowadzące wprost
    do trzymania za MORDĘ!!! tą zgraję inwestycyjno-spekulacyjną.
    Innej drogi nie ma. Tak. Szanowni biznesmeni. Lepiej to już było.
    Takie przymusowe przewalutowanie (przymusowe dla banku) to mały pikuś w
    porównaniu z tym co będzie dalej. Będą nowe podatki, uregulowania,
    kagańce, nadzory służb i działania prokuratur.
    Tupanie nóżkami przez "zapienionych obrońców niby wolnego rynku" nic nie da.

    Oczywiście można to bagno zostawić w spokoju i liczyć na cud.
    Ja bym jednak wolał żeby moje dzieci nie musiały się upaprać w tym gównie.

    PS. Nie. Sam tego nie wymyśliłem. Słucham pewnej prorządowej stacji
    radiowej w której oprócz zalewu propagandy wypowiadają się profesorowie
    i rzeczowo wyłuszczają co i jak :-)

  • 6. Data: 2015-08-07 00:14:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 2...@g...co

> [...]

    : nie rok wyborczy to czegos takiego by nie uchwalono (a gdyby
    : zrobil to PiS to zostalby rozjechany przez PO i kibicujace

    Dodam do tego, że Ziemia nie jest dyskiem. ;)
    (i to, że Amerykę już odkryto)

    Ale to chyba dobrze, że władza zabiega o poparcie narodu za
    pomocą nęcenia, nie zaś za pomocą (niedawno zakupionych?)
    śmigłowców czy czołgów. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2015-08-07 00:48:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 55c38e7d$0$8375$6...@n...neostrada.pl

    > Inwestorzy już nie dbają o markę, pozycję na rynku strategię...

    Ja (jestem inwestorem -- inwestuję swoje wiśnie i orzechy) dbam. :)

    > Oni wolą szybki zysk tu i teraz.

    [kłamie -- żaden inwestor nie woli szybkiego zysku w miejsce bardzo szybkiego]

    > To już nie jest dobre. To nie służy rozwojowi a tylko wywołuje kolejne krachy i
    kolejne problemy dla społeczeństwa.

    Mowa o baŃkach spekulacyjnych?

    > porównaniu z tym co będzie dalej. Będą nowe podatki, uregulowania,

    Słusznie!!! Dziś biedna babcia, mając pod opieką niedojadające dziecko,
    pije alkohol. Gdy będzie bogata [5 stów starczy na ile butelek?] będzie
    opiekowała się pociechą... Od dawna wiadomo, że nędza odrywa od Boga,
    więc prowadzi do picia alkoholu itp. złych zachowań...

    > PS. Nie. Sam tego nie wymyśliłem. Słucham pewnej prorządowej stacji radiowej w
    której oprócz zalewu propagandy wypowiadają się
    > profesorowie i rzeczowo wyłuszczają co i jak :-)

    [profesor kopania mówił przy okazji zlania około 4 milionów na złe konto,
    że winnym jest i pracownik zlecający przelew, i przełożony tegoż pracownika;
    wreszcie doczekałem się takiej wypowiedzi -- tym samym ów profesor uznał,
    że za niedotrzymanie obietnicy prorektora Kopani odpowiada uczelnia państwowa,
    a za nią -- państwo; coś mu trzeba odpisać... ale co? coś ogólnikowego, bez
    zadziorności...]

    Polemizowałbym z Tobą na ten temat...

    [czyli nikt z grupowiczów nie wie, o co w tej ustawie chodzi...
    jak zwykle -- ustawa jest, treści nie ma... nic to -- zobaczymy,
    co przyniosą wybory parlamentarne... Putin wprawdzie wojska nie
    śle na Zachód Donbasu, ale i nie zabiera z Białorusi -- raczej
    zawieszenie broni z Kościołem będzie honorowane nadal przez
    Kościół... zwycięstwa PiS nie należy obawiać się... a chyba
    z Białorusi wojska FR nie wyjadą zbyt szybko?... w Chinach
    pękła bańka mydlana (czy jakaś inna -- trudno zgadnąć)
    i już wiadomo, dlaczego Zabłocki wyszedł źle na mydle...
    póki w Baranowiczach czy Wołkowysku stacjonuje wojsko
    FR -- mam spokój... i nawet chińskie pękniecie tego
    spokoju nie mąci... coś trzeba dopisać... coś jego
    językiem... żeby rozumiaU...]

    Wiele punktów Twego wystąpienia wymaga dopracowania.
    Ogólnie jednak każdy wie, że jest jak jest -- i że to nie
    może tak być, że jest -- i koniec. Czasy się zmieniają,
    ludzie są coraz lepiej uświadomieni i odważnie spoglądają
    [trzeba sprawdzić, czy ma literówki i w razie czego -- wstawić
    kilka czeskich błędów; dla niepoznaki...] władzy na ręce.
    [co tu jeszcze dopisać? -- tak zostawić nie mogę] Od dawna
    wiadomo, że muszą nastąpić zmiany a władza nie może nadal tak
    po prostu zamiatać brudu pod dywan, [jest słowo napisane WIEKKIMI
    literami -- ja też tak muszę napisać? ale co?... -- ale musi
    popracować nad PORZĄDKIEM!!!?...] ale musi zastosować zupełnie
    nowe rozwiązania [taktyczne?... -- nieee...] prowadzące do pełnej
    kontroli nad ŁOBUZERIĄ pseudo[inwestycyjną?]produkcyjną, markująca
    [pracę/produkcję?... nie -- on tak nie pisze...] pracę i produkcję
    dóbr [doczesnych?] koniecznych do życia... [do życia? -- on wie,
    że to, co produkujemy, jest potrzebne do życia? nie za daleko
    odbiegam?...]

    I ja spoglądam na to wszystko tak, jak spoglądam i sam wiem, że
    to już długo tak być nie może, że niby jest [państwo? -- lepiej
    nie pisać zbyt wiele... w razie czego (po przeczytaniu wypowiedzi
    innych osób oraz rozważeniu tego i owego) uzupełnić można czymś
    na kształt: 'chyba oczywiste, co miałem na myśli' ] a nie ma.

    [może napiszę, że znalazłem bardzo dobrą stronę o bankowych ofertach?...
    profesjonalnie napisaną... lepiej nie... nie są tak durni i natychmiast
    domyślą się, że to moja strona... a profesjonalizm strony nie odbiega
    od profesji ministrów PO... i biegłych sądowych...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-08-07 08:05:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 06 Aug 2015 18:42:29 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > kagańce, nadzory służb i działania prokuratur.
    > Tupanie nóżkami przez "zapienionych obrońców niby wolnego rynku" nic nie

    Oj naiwny, naiwny!
    Nie będzie żadnych mądrych rządów. Będą rządy coraz bardziej
    populistyczne. Tak masz rację: "Będą nowe podatki, uregulowania, kagańce,
    nadzory służb i działania prokuratur" I wszystko to będzie służyło
    dalszemu przenoszeniu ryzyka finansowego osób prywatnych (czyli
    udziałowców banków i ich klientów) na podatników (czyli instytucje
    państwowe). Do tego dojdzie przenoszenie zysków i kosztów z jednych branż
    do innych. W wariancie optymistycznym tych, które więcej wydadzą na
    działania piarowe i lobbingowe, w pesymistycznym tych, które zaoferują
    wyższe łapówki. W ostatecznym rachunku za to wszystko zapłaci szary
    obywatel i to najczęściej ten najbiedniejszy a nie najbogatszy. Polski
    rząd w tych działaniach usilnie wspierany będzie przez "nadrząd" unijny.
    Popatrz tylko jakie są faktyczne skutki dotychczasowych działań
    podejmowanych pod pretekstem "ulżenia doli klientów". Przykłady z różnych
    branż: obniżenie opłat interchange, walka polskiego UOKiK z Orange i
    szereg innych.

  • 9. Data: 2015-08-07 12:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 05:07:38 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

    > Nie chce sie wypowiadac co do zasad,jednak sadze, ze gdyby nie rok
    > wyborczy to czegos takiego by nie uchwalono (a gdyby zrobil to PiS

    Nie tylko rok wyborczy - kiepski wynik PO i PSL.

    > to zostalby rozjechany przez PO i kibicujace jej media;)

    rozjechany czy nie, ustawa by obowiazywala - zakladajac, ze PIS by ja
    wprowadzil, na razie ma za malo glosow.
    Jakby jakims cudem wprowadzil przed wyborami ... ciekawe jakby to
    "rozjechanie" na poparciu spolecznym sie odbilo.

    A obecna ustawa - kto ja zglosil ?

    J.

  • 10. Data: 2015-08-07 15:15:53
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    net...

    > A obecna ustawa - kto ja zglosil ?

    Spanikowane PO.

    Ale ich projekt "nie był taki zły", bo był tak skonstruowany, że niewielu
    osobom by się to faktycznie opłacało. Ale potem w Sejmie PiS razem z SLD
    przegłosowali im takie poprawki, że nagle się to opłaca prawie wszystkim tym
    specjalistom od spekulacji walutowych przy użyciu kredytu hipotecznego.

    No i konsternacja. :)