  • 51. Data: 2015-02-20 22:33:00
    Temat: Re: Wymiana dowodu osobistego a banki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2015 20:41:29 +0100, Arek napisał(a):

    > A w państwach, w których nie ma dowodów osobistych? Prawa jazdy też
    > mozna nie mieć, podobnie paszportu.

    Juz nie ma takich panstw.
    Wszystko przez alkohol ... jakos sie trzeba wylegitymowac, zeby kupic,
    bo nieletnim nie sprzedajemy :-)

    No ale wczesniej banki tam sobie jakos musialy radzic.

    J.

  • 52. Data: 2015-02-21 14:49:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54e620c6$0$2165$6...@n...neostrada.pl

    > Ale moze sie myle i Liwiusz ma racje

    J.F.> A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w
    J.F.> ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i
    J.F.> szukaj sobie slupa po peselu :-)

    Liwiusz> No fajna bajeczka, ale po wątpliwościach widzę, że obycia
    Liwiusz> w praktyce takich transakcji nie masz.

    Zapewne to zależy od tego, co Liwiusz chciał napisać.

    -=-

    > Ale tu na podstawie sfalszowanego upowaznienia od amerykanskiego
    > notariusza. A moze i nawet niekoniecznie sfalszowanego.

    Nawet gdyby było sfałszowane -- dlaczego tracić ma niewinny człowiek?
    Tyle lat notariusz jest uczony -- aby nie odróżniać dokumentu od fałszywki?
    Nie uważasz, że jest to wina systemu prawnego, nie zaś oszukanego właściciela,
    który płaci podatki państwu po to, aby państwo go chroniło przed oszustami?

    -mieszkanie,555876,art,t,id,tm.html

    > A tu na podstawie sfalszowanego dowodu na dane prawdziwego wlasciciela.
    > 2003r to chyba jeszcze "ksiazeczkowe" ?

    Chyba tak.

    > Ale moze sie myle i Liwiusz ma racje - jesli notariusz dolozy
    > starannosci, to trudno bedzie dobrac slupa z tym samym imieniem,
    > nazwiskiem, data urodzenia, imionami rodzicow ... i co tam jeszcze
    > sie w przepisach spotyka. Prosciej bedzie pojsc do urzedu i poprosic
    > o nowy dowod, bo stary utracono :-)

    Syn notariuszki i byłego prezydenta Białegostoku, wówczas jeszcze student
    prawa, dziś chyba notariusz, wyjaśniał mi kiedyś (ze 20 lat temu) jak
    łatwo obejść ,,zabezpieczenia'' notarialne w Polsce.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2015-02-21 19:22:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Juz nie ma takich panstw.

    USA? No dobra, może SSN zamiast PESELu.
    W. Brytania chyba ID niedawno znów wprowadziła (w wojnę też mieli) ale
    zrezygnowano. Jakaś partia chciała to reaktywować ale się wycofała
    bo groziło uwaleniem wyborów.

    > Wszystko przez alkohol ... jakos sie trzeba wylegitymowac, zeby kupic,
    > bo nieletnim nie sprzedajemy :-)

    Problemem nie jest sprzedaż, nie jest też zakup, ew. problemem może być
    spożycie i to co potem...
    Dzieckiem będąc ile to papierosów rodzicom kupowałem. Nie pamiętam
    by w którymś kiosku odmówiono.

    > No ale wczesniej banki tam sobie jakos musialy radzic.

    Rachunek za prąd itp.
    W Polsce Nordea zakładała konto na przelew z innego banku ale wszyściutkie
    dane się musiały się zgadzać, adres niestety też. Nordea już połknięta.

    http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201502
    19/ZACHODNIOPOMORSKIE/150219722
    "Zmiany w danych, które będą zawarte w nowym dowodzie osobistym, zostały
    wcześniej skonsultowane ze Związkiem Banków Polskich - wyjaśniają w MSW. -
    Związek poinformował, że nie będzie wymagał od klientów zaświadczeń o
    zameldowaniu. Informację o adresie banki pozyskają z pisemnych oświadczeń.
    W takim oświadczeniu klient potwierdzi prawdziwość podanych danych
    własnoręcznym podpisem."

    Za to zdjęcie "biometryczne".
    Do 1 marca chyba można jeszcze zdążyć zgubić dowód i wnioskować o ten
    starego
    typu?

    Arek

  • 54. Data: 2015-02-21 21:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 19:22:22 +0100, Arek napisał(a):

    > USA? No dobra, może SSN zamiast PESELu.

    W USA kazdy ma prawo jazdy :-)
    karta SSN jest bez zdjecia.

    > W. Brytania chyba ID niedawno znów wprowadziła (w wojnę też mieli) ale
    > zrezygnowano. Jakaś partia chciała to reaktywować ale się wycofała
    > bo groziło uwaleniem wyborów.

    Na razie wprowadzaja dobrowolne.
    No - takie poldobrowolne, mozesz nie miec, ale piwa sie tez nie
    napijesz :-)

    > Problemem nie jest sprzedaż, nie jest też zakup, ew. problemem może być
    > spożycie i to co potem...
    > Dzieckiem będąc ile to papierosów rodzicom kupowałem. Nie pamiętam
    > by w którymś kiosku odmówiono.

    To bylo dawno, teraz dziecka po papierosy nie wyslesz, wyrodny rodzicu
    :-)

    J.

  • 55. Data: 2015-02-21 22:23:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > W USA kazdy ma prawo jazdy :-)

    Niewidomi też?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2015-02-22 10:25:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > [...]
    >
    > Niewidomi też?

    Nie zdziwiłbym się ;)

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2015-02-22 14:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 22:23:15 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    > Niewidomi też?

    Oczywiscie przesadzam, tym niemniej stopien zmotoryzowania tego
    spoleczenstwa jest ogromny. Praktycznie kazdy PJ ma, i to od 16 roku
    zycia a nawet wczesniej.

    W NY i paru wiekszych miastach moze to inaczej wygladac, ale dalej na
    prowincji - transportu publicznego nie ma, to trzeba miec samochod.
    Transportu publicznego nie ma, bo kazdy ma samochod :-)

    J.

  • 58. Data: 2015-02-22 21:37:01
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 22/02/2015 10:25, Liwiusz wrote:

    > Nie zdziwiłbym się ;)

    Of course, in NY no doubt

    Non-driving Driver License

  • 59. Data: 2015-02-23 09:47:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2015 21:37:01 +0100, mx napisał(a):

    > Of course, in NY no doubt
    > Non-driving Driver License

    Jajcarze :-)

    Ale ... jak je wyrobic pierwszy raz ?
    http://dmv.ny.gov/driver-license/prove-identity-age-
    permitlicense

    mozna wystapic o paszport ... ale czy nie wymaga PJ ? :-)
    Moga poswiadczyc rodzice.

    Zagraniczny paszport to jeden punkt za malo.

    J.

  • 60. Data: 2015-02-23 12:28:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.02.2015 22:33, J.F. pisze:

    > Juz nie ma takich panstw.
    > Wszystko przez alkohol ... jakos sie trzeba wylegitymowac, zeby kupic,
    > bo nieletnim nie sprzedajemy :-)
    >
    > No ale wczesniej banki tam sobie jakos musialy radzic.

    W USA od bardzo dawna urzędy komunikacji wydają "prawa jazdy bez prawa
    jazdy", czyli dokument specjalnie dla tych, którzy z jakiegoś powodu
    prawa jazdy nie mają, a czymś się okazywać czasem by chcieli. Od dowodu
    osobistego to się różni tylko brakiem obowiązku posiadania.

    MJ