  • 71. Data: 2015-03-10 16:23:43
    Temat: Re: Wymiana dowodu osobistego a banki
    Od: " 666" <...@...6>

    Ale gdzieś ode mnie chcieli (OIDP jakaś większa wypłata) i wystarczyło jako
    drugi dokument.

    -----

  • 72. Data: 2015-03-10 16:25:04
    Od: " 666" <...@...6>

    Urząd morski.
    Bardziej upierdliwe, niż uzyskanie paszportu za komuny (bo książeczka
    żeglarska zwalnia z wizy).

    -----

  • 73. Data: 2015-03-18 01:40:57
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Pozwolę sobie odgrzać temat.

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 18:43:22 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]

    W rodzinie miałem przypadek, że niewiele brakowało, żeby właśnie tak się
    skończyło.

    > Ale moze sie myle i Liwiusz ma racje - jesli notariusz dolozy
    > starannosci, to trudno bedzie
    > dobrac slupa z tym samym imieniem, nazwiskiem, data urodzenia,
    > imionami rodzicow ... i co tam jeszcze sie w przepisach spotyka.

    Przekręt miał polegać na ustanowieniu pełnomocnictwa dla "słupa", a
    następnie na wniesieniu przez tego pełnomocnika nieruchomości do spółki
    jako aportu rzeczowego i niewiele brakowało, żeby ten przekręt się udał.
    Oszust udający właściciela miał dokumenty wystawione na takie samo imię,
    nazwisko oraz imiona rodziców, jakie miał prawdziwy właściciel
    nieruchomości.
    Podejrzenia notariuszki wzbudziła zbyt niska wycena nieruchomości
    będącej przedmiotem transakcji, zaczęła więc szczegółowo sprawdzać
    księgi wieczyste oraz archiwa i tam znalazła dalsze rozbieżności, które
    ją upewniły, że to jest przekręt.
    Oszustów zatrzymano, ale potem ich zwolniono, będą odpowiadać z wolnej
    stopy.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 74. Data: 2015-03-18 15:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W rodzinie miałem przypadek, że niewiele brakowało, żeby właśnie tak
    >się
    >skończyło.

    To sie cieszyc ze jednak zabraklo :-)

    Chyba identyczna sprawa byla podawana w tym watku - ale zakonczona
    powodzeniem ... tzn obecnie ciagle jeszcze niepowodzeniem dla
    wlasciciela, z ryzykiem niepowodzenia dla nabywcy ..

> [...]
    >imię,
    >nazwisko oraz imiona rodziców, jakie miał prawdziwy właściciel

    Czy dowod byl falszywy ?

    Bo nam chodzilo o brak adresu w nowych dowodach.
    Ja sie balem ze ktos dobierze prawdziwy dowod, gdzie sie dane sie
    zgadzaja.
    W starych wpisach w ksiegach wieczystych pesel nie ma.
    Jesli oszust mial falszywy dowod, to niestety nie popiera mojej tezy o
    zagrozeniu - adres tez moze byc wpisany taki jak trzeba.

    >Podejrzenia notariuszki wzbudziła zbyt niska wycena nieruchomości
    >będącej przedmiotem transakcji, zaczęła więc szczegółowo sprawdzać

    A bo wie pani, co mamy placic zbyt duzy podatek, wszak to i tak naszej
    spolce bedzie :-)

    >księgi wieczyste oraz archiwa i tam znalazła dalsze rozbieżności,
    >które
    >ją upewniły, że to jest przekręt.

    Pogratulowac notariuszce ... i polecic ja przyszlym nabywcom :-)

    >Oszustów zatrzymano, ale potem ich zwolniono, będą odpowiadać z
    >wolnej
    >stopy.

    No, poslugiwanie sie falszywymi dokumentami chyba stanowi dobry powod
    do aresztowania, bo sugeruje ze podejrzany moze sie ukrywac ... czy
    osoba byla autentyczna i swoim prawdziwym dowodem sie legitymowala ?

    J.

  • 75. Data: 2015-03-18 16:07:48
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 15:31:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > Czy dowod byl falszywy ?

    Nie jestem pewien detali, bo znam historię z drugiej, a właściwie to
    nawet i trzeciej ręki, gdyż sam właściciel nieruchomości był w tym
    czasie za granicą i o przekręcie dowiedział się dopiero po powrocie, od
    policjantów którzy prowadzili dochodzenie w tej sprawie

> [...]
    > Jesli oszust mial falszywy dowod, to niestety nie popiera mojej tezy o
    > zagrozeniu - adres tez moze byc wpisany taki jak trzeba.

    Dowód chyba był oryginalny, bo adres był gdzieś na Śląsku i to chyba był
    jeden z elementów, które wzbudziły czujność notariuszki.

    > No, poslugiwanie sie falszywymi dokumentami chyba stanowi dobry powod
    > do aresztowania, bo sugeruje ze podejrzany moze sie ukrywac ... czy
    > osoba byla autentyczna i swoim prawdziwym dowodem sie legitymowala ?

    Tego nie wiem, wiem że organizator przekrętu jest z Krakowa, na dniach
    ma się rozpocząć jego proces.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof