  • 31. Data: 2015-02-18 14:23:53
    Temat: Re: Wymiana dowodu osobistego a banki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-18 o 12:32, J.F. pisze:
    >Prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości.

    Moze i oficjalnie nie jest ...

    >Paszport, książeczka żeglarska, dokument pobytu (dla cudzoziemców).

    Cudzoziemcem nie jestem, ksiazeczki zeglarskiej nie mam (a kto to
    wystawia ? I czy mozna wierzyc ?),
    pozostaje paszport ... a jak ktos uwaza ze mu paszport niepotrzebny i
    nie ma ?

    J.

  • 32. Data: 2015-02-18 15:08:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-18 o 14:23, J.F. pisze:

> [...]
    > wystawia ? I czy mozna wierzyc ?),
    > pozostaje paszport ... a jak ktos uwaza ze mu paszport niepotrzebny i

    No to co? Może się wylegitymować biletem miesięcznym, jeśli już używamy
    absurdalnych argumentów "może i oficjalnie nie jest...".

    Jak coś nie jest dokumentem tożsamości, to oczywistym jest, że nie może
    być żądane przez bank "jako drugi dokument tożsamości".

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-02-18 15:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No to co? Może się wylegitymować biletem miesięcznym, jeśli już
    >używamy
    >absurdalnych argumentów "może i oficjalnie nie jest...".

    No wiesz, PJ jest wydawane z zachowaniem rygorow kto wie czy nie
    wiekszych niz DO.
    Wszystkie dane sa, pesel jest.

    >Jak coś nie jest dokumentem tożsamości, to oczywistym jest, że nie
    >może
    >być żądane przez bank "jako drugi dokument tożsamości".

    No to spytajmy czy bank ma prawo wymagac drugiego "dokumentu
    tozsamosci", skoro obowiazkowy dla obywatela jest tylko jeden.
    Bo w zasadzie zostaje tylko paszport, a ten to smiem twierdzic ze malo
    obywateli ma ...

    Na szczescie bank (Credit Agricole) jest rozsadny i PJ mu wystarcza.
    Ale je tez nie wszyscy obywatele maja.

    J.

  • 34. Data: 2015-02-18 15:47:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-02-17 o 14:59, J.F. pisze:
> [...]
    %c3%b3d-osobisty-od-1-marca-co-si%c4%99-zmieni/ar-BB
    hDFbR

    >A co by wówczas adres w dowodzie pomógł?

    No wiesz, jak ktos sprzedaje swoj dom, a w dowodzie inny adres -
    wzbudza niepokoj.

    Jakis akt wlasnosci/przydzialu/spadku - adres tez zawiera.

    A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w
    ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i
    szukaj sobie slupa po peselu :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-02-18 16:36:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-18 o 15:47, J.F. pisze:
    %c3%b3d-osobisty-od-1-marca-co-si%c4%99-zmieni/ar-BB
    hDFbR

    > No wiesz, jak ktos sprzedaje swoj dom, a w dowodzie inny adres - wzbudza
    > niepokoj.

    Nie wzbudza, to normalna sytuacja, że ludzie sprzedają nieruchomości, w
    których już nie mieszkają.

    > Jakis akt wlasnosci/przydzialu/spadku - adres tez zawiera.

    Nie bardzo.

    > A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w
    > ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i
    > szukaj sobie slupa po peselu :-)

    No fajna bajeczka, ale po wątpliwościach widzę, że obycia w praktyce
    takich transakcji nie masz.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2015-02-19 13:03:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> mc2bib$t8n$...@n...news.atman.pl

    > No fajna bajeczka, ale po wątpliwościach widzę, że obycia w praktyce
    > takich transakcji nie masz.

    Jest ,,praktyka'' i ,,praktyka sądowa''?

    http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/806390.html
    Dwa razy sprzedał cudze mieszkanie

    http://poznan.naszemiasto.pl/archiwum/sprzedal-cudze
    -mieszkanie,555876,art,t,id,tm.html
    autor: Robert GRYGIEL
    2003-07-04, Aktualizacja: 2004-12-18 18:59
    Policja szuka mężczyzny, który za 104 tys. zł sprzedał... wynajęte mieszkanie.
    Wcześniej oszust zdobył fałszywe dokumenty, dzięki którym udało mu się oszukać
    notariusza.

    O sprzedaniu cudzego mieszkania, cudzego domu czy cudzej ziemi jest głośno.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2015-02-19 17:06:19
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 18/02/2015 15:43, J.F. wrote:

    > No to spytajmy czy bank ma prawo wymagac drugiego "dokumentu
    > tozsamosci", skoro obowiazkowy dla obywatela jest tylko jeden.

    Tylko dwa? Czemu nie 5? Ten pierwszy fałszywy, a drugi OK? Trzeba pewnie
    na bazarze kilka DO zamówić.

  • 38. Data: 2015-02-19 17:38:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mx" napisał w wiadomości
    On 18/02/2015 15:43, J.F. wrote:

    >Tylko dwa? Czemu nie 5? Ten pierwszy fałszywy, a drugi OK? Trzeba
    >pewnie na bazarze kilka DO zamówić.

    No wiesz, wszystko w trosce o moje pieniadze.
    Haslo sie zablokowalo, infolinia chce jakis telekod, ktorego nigdy nie
    uzywalem, wiec skad mam pamietac, w oddziale chca jakis kod, ktorego
    nigdy nie uzywalem, wiec dla potwierdzenia tozsamosci chca dwa
    dokumenty.

    I w zasadzie bardzo dobrze, bo jak jeden zlodziej ukradnie, to bedzie
    mial.

    Tylko tych dokumentow ze zdjeciem coraz mniej ...
    A jeszcze Liwiusz pisze, ze przepisowo do potwierdzania tozsamosci to
    tylko dwa sluza.

    J.

  • 39. Data: 2015-02-19 18:43:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    mc2bib$t8n$...@n...news.atman.pl

    >Jest ,,praktyka'' i ,,praktyka sądowa''?
    > http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/806390.html
    > Dwa razy sprzedał cudze mieszkanie

    Ale tu na podstawie sfalszowanego upowaznienia od amerykanskiego
    notariusza.
    A moze i nawet niekoniecznie sfalszowanego.

    > http://poznan.naszemiasto.pl/archiwum/sprzedal-cudze
    -mieszkanie,555876,art,t,id,tm.html
    > Wcześniej oszust zdobył fałszywe dokumenty, dzięki którym udało mu
    > się oszukać notariusza.

    A tu na podstawie sfalszowanego dowodu na dane prawdziwego
    wlasciciela.
    2003r to chyba jeszcze "ksiazeczkowe" ?

    >O sprzedaniu cudzego mieszkania, cudzego domu czy cudzej ziemi jest
    >głośno.

    Ale moze sie myle i Liwiusz ma racje - jesli notariusz dolozy
    starannosci, to trudno bedzie
    dobrac slupa z tym samym imieniem, nazwiskiem, data urodzenia,
    imionami rodzicow ... i co tam jeszcze sie w przepisach spotyka.
    Prosciej bedzie pojsc do urzedu i poprosic o nowy dowod, bo stary
    utracono :-)

    J.

  • 40. Data: 2015-02-19 19:24:49
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/02/15 15:47, J.F. wrote:
    > No wiesz, jak ktos sprzedaje swoj dom, a w dowodzie inny adres - wzbudza
    > niepokoj.

    A jak ktoś ma dwie lub - zgroza - trzy nieruchomości?

    --
    Alf/red/