    From: "Lopez" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Wlasny kat - zawiadomienie z banku
    Date: Wed, 28 Jan 2004 15:25:14 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@195.82.161.187

    Ten bank mnie tez zaskakuje. Wlasnie dostalem zawiadomienie z PKO BP o
    ustaleniu aktualnego oprocentowania ww. kredytu na najblizsze 3mc oraz
    harmonogrgram najblizszych 3rat.

    I co tam widze:
    - okazuje sie, ze mam nadplacony kapital o 20gr (pewnie wzielo sie to z tad,
    ze jedna z poprzednich rat wplacilem 3dni przed uplywem terminu i zaburzylem
    jakies tam obliczenia),
    - pomimo tego w najblizszej racie mam rate kapitalowa zwiekszona o 1,59zl,
    - w pozostalych 2 ratach rata kapitalowa jest zmniejszona o 1gr,
    - odsetki bez zmian - wychodza tak jak wg. wczesniejszych wyliczen przy
    zalozeniu rat kapitalowych o stalej wielkosci.

    I teraz. Jak ja mam to traktowac skoro w umowie kredytu mam, ZTCP,
    zagwarantowana stala rate kapitalowa, a tylko rate odsetkowa zalezna od
    aktualnego oprocentowania? Przy tak ustalonym harmonogramie moja nadplata
    kapitalu sie jeszcze bardziej powiekszy, a jej rozliczenie nastapi po
    calkowitej splacie kredytu - w moim przypadku za 14 i pol roku.

    Ja nie jestem "akcja charytatywna" i nie zamierzam im placic wiecej niz sie
    bankowi nalezy. Wiec, czy mam poprostu raty dostosowac do wczesniej
    obliczonego harmonogramu (ustawilem sobie caly kredyt w Excelu i wpisujac
    aktulane oprocentowani uzyskuje dokladne wyniki)? Nie zamierzam sie bic o te
    nadplacone 20gr - wplacilem wczesniej - moja sprawa, ale nie chce byc
    "stukany" na ratach kapitalowych, bo sie im raty odsetkowe nie zgadzaja.

    Co o tym myslicie?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia