  • 101. Data: 2005-04-24 18:53:56
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Czy osoba, którą stać na kartę kredytową w rzeczywistości jej potrzebuje?
    > Wypłaty gotówki z bankomatu z takiej karty są obciążone wysoką prowizją.
    > Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w internecie można
    > płacić kartami wirtualnymi.

    Do wypłat z bankomatów można mieć kartę debetową, a wyłącznie do zakupów
    kredytową (ja mam taki tandem w mBanku).

  • 102. Data: 2005-04-24 19:07:29
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Ciekawa jestem, czy to jednostkowy przypadek, czy regula. Sama szukam
    > karty do platnosci w necie (mam tylko Electron), a KK mi sie nie usmiecha,
    > wiec zastanawialam sie na eKarta. Teraz amm pewne watpliwosci, a poza tym
    > zdaje sie ze nie mozna dostac eKarty bez konta w mBanku. Trzecie konto, to
    > chyba zbyt wiele jak dla mnie (mam w PKO SA i w Nordei).
    >
    > Pozdrawiam
    > parrot

    Z tego, co wiem eKarty nie dostaniesz bez eKonta (KK mBanku zresztą też).
    Przemyśl rezygnację z któregoś z kont na rzecz mBanku ewentualnie rozważ
    Inteligo, Deutsche Bank o ile wiem jeszcze Fortis i karta cobrand Interia w
    BPH (ich VE pozwalają na płatności w necie). Jeśli masz odpowiednie dochody
    to zapewne w którymś z banków dostaniesz wypukłą KK, jeśli nie to pozostaje
    ekarta mBanku lub VE Inteligo.

  • 103. Data: 2005-04-24 19:11:24
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > BTW karta VE jest ani kredytowa, ani wypukła. :)
    >
    > Nie mogę jej ładować jak karty mbanku, ale mogę przecież ustawić limit.
    > Poza tym jest tańsza niż produkt mbanku.
    >
    > --
    Niestety nie ma nic za darmo. Przelewy do obcych banków w Inteligo kosztują
    0,99 PLN.

  • 104. Data: 2005-04-24 19:19:25
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w > internecie można

    tak, a już w takim Bangladeszu za hotel ciężko zapłacić czymś innym, a na
    miesiąc pobytu to raczej gotówki bym nie zabrał

    Marcin

  • 105. Data: 2005-04-24 19:29:08
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Zwykle wymaga się zaświadczenia o zarobkach albo wpłaty kaucji. Nie znam
    > usługi, która wymagałaby wyłącznie KK. A jak ktoś nie ma regularnych wpłat
    > na konto i nie zarabia (lub nie jest studentem z wysoką średnią) to i tak
    > nie dostanie KK.

    Student bez stałych dochodów dostanie KK w mBanku (zwykłą VE z rybką lub VE
    Euro<26) i jeszcze w kilku innych bankach Oczywiście wysoka średnia ułatwia
    dostanie KK, ale nawet z niższą bym spróbował a nóż dadzą. Ale faktem jest,
    że nie znam usługi w której wystarczyłoby wylegitymowanie się KK bez
    konieczności pokazywania zaświadczenia o dochodach, zatrudnieniu itp
    (podobno KK może być jednym z dokumentów przy aktywacji telefonu na
    abonament, ale nie jestem pewien).

  • 106. Data: 2005-04-24 19:33:14
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Dobrze, zapomniałem o ogromnej powszechności kart kredytowych w USA.
    > Podróżnikom rzeczywiście przyda się taka karta.

    Dodajmy, że w USA i w wielu innych krajach (w tym bogatszych od Polski)
    raczej nie zapłacimy kartą płaską bo tam jeszcze nie wymienili całej
    infrastruktury akceptantów. Przy braku stałych dochodów zawsze pozostaje KK
    Multibanku pod zastaw lokaty w wys. 110% limitu miesięcznego.

  • 107. Data: 2005-04-24 19:39:43
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Tu się zgadzam, ale próbuję wykazać, że dla wielu posiadaczy KK jest ona
    > wcale niepotrzebna, a korzyści, dla których warto ją mieć są mocno
    > ograniczone. Banki starają się na każdym kroku ją wcisnąć klientom - znam
    > to po swoich znajomych. Dlatego się dziwię po co im ona. Karty debetowe i
    > wirtualne zaspokajają większość potrzeb - dlatego chcę wiedzieć co w nich
    > takiego wyjątkowego.

    KK mają grace period więc całkiem za darmo możesz zapłacić za zakupy z
    opóźnieniem (nawet po 58 dniach). W tym czasie pieniądze mogą pracować (lub
    możesz je zainwestować np. na lokacie). I tu jest przewaga KK nad
    debetówkami i charge.

  • 108. Data: 2005-04-24 19:47:30
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Więc pytam o przypadki w których warto mieć KK.
    > Na razie są podróże i zachodnie wypożyczalnie samochodów, możliwość
    > załatwienia transakcji telefonicznie przez kasjerkę w przypadku blokady
    > terminalu, możliwość trzymania środków na bardziej oprocentowanym rachunku
    > i jeszcze zniżki i rabaty na niektóre usługi. Co jeszcze?

    Grace period (np. w mBanku 54 dni a w Raifim o ile wiem 58 dni).

  • 109. Data: 2005-04-24 19:48:17
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Paweł Nyczaj napisał:
    > Ale faktem jest,
    > że nie znam usługi w której wystarczyłoby wylegitymowanie się KK bez
    > konieczności pokazywania zaświadczenia o dochodach, zatrudnieniu itp

    Czekaj, czekaj, zawsze biegasz z aktualnym zaswiadczeniem o dochodach i
    zatrudnieniu? Fascynujace.

    Bartol

  • 110. Data: 2005-04-24 19:53:08
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Użytkownik podpisany jako *Paweł Nyczaj* napisał:

> [...]
    > dochody
    > to zapewne w którymś z banków dostaniesz wypukłą KK, jeśli nie to

    VE Fortisa można płacić w necie?

    Gree